Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 29 maart, 2024 17:05 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 102 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 7, 8, 9, 10, 11  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr 01 jul, 2016 21:28 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 jan, 2011 15:14 pm
Berichten: 4379
Woonplaats: Leiderdorp
Wat een pech, maar zo te zien valt de schade nog een beetje mee. Sterkte met het allerlaatste lootje.

Rob

_________________
----------------
Bouwverslagen op http://www.hollandaircraft.nl/
De 1/144 kit van F-RSIN van de Fokker F.28 Mk. 1000 is on-hold. Nu bezig met de 1/72 Valom kit van de Fokker T.V en de masters voor een 1/72 Koolhoven F.K.55 kit.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 01 jul, 2016 23:22 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18512
Woonplaats: Hurdegaryp
Ziet er toch imposant uit hoor. Succes inderdaad nog.

Model is klaar toch, reparatie's tellen niet mee :mrgreen: :mrgreen:

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 02 jul, 2016 10:59 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 10 nov, 2013 13:30 pm
Berichten: 835
Woonplaats: regio Haaglanden
Reparatie nummer 1 (motor):

photo 377435

Loopje van het machinegeweer ligt er naast. De drie die zijn gebroken zijn allemaal op dezelfde plek gebroken (en zijn ook allerdrie van hetzelfde type...). Fortuinlijk genoeg bleek de breuk asymmetrisch te zijn, wat het teruglijmen vergemakkelijkte.

Motoren terug op hun plek, waarbij ik het weer fout heb gedaan :roll: :

photo 377436

Gelukkig was de motor makkelijker los te halen voordat de lijm droog was. Nog eens alles goed nagekeken en dan wel goed gedaan.

1 nacht laten drogen, en eindfoto's mk.2:

photo 377437
photo 377438
photo 377439
photo 377440
photo 377441

Nu zit alles goed. De rijplaten en truck zitten er los op. De truck moet trouwens erg ver naar voren staan om de romp op zijn wielen te laten staan, dus waarschijnlijk ga ik het model vastzetten aan een eventuele ondergrond. Maar vliegtuig af. :brouw:

(leg ik de boel weg, laat ik een rijplaat vallen. *KRAK*. lijmpoging #3 :roll: )

Nog wat gedachten over de kit, zo achteraf: Toch wel een jaren 70 kit, ziet er van een afstandje goed uit, maar ga je dichterbij kijken dan schort er behoorlijk wat aan. Passing is oké, vorm en proporties denk ik niet. Als ik hem nog eens zou bouwen, dan zou ik me niets aantrekken van de meeste hulplijntjes die Italeri her en der heeft aangebracht, maar gewoon alles zeer uitgebreid dryfitten (veel meer dan ik heb gedaan), tijdelijk vastzetten met masking tape of Micro Kristal Klear, en gaatjes boren door onderdelen heen om metalen paspinnen aan te brengen zodat alles echt maar op een manier kan passen, op de volgende verbindingen: spatborden, staart, vleugelsteunen, roeren, vleugel/romp-verbinding, neusdeuren/romp/spatborden verbindingen (bij geopende deuren). Echt problematische punten van de kit zijn drie dingen: 1) De bevestiging van de spatborden op de romp. Deze passen achter gewoonweg niet zonder enorm veel kracht te moeten zetten en een resin aftermarket setje zou soelaas brengen. 2) Het zwaartepunt dat veel te ver naar achteren ligt. 3) De verbinding vleugel/romp (inclusief vleugelsteunen), waar veel vulwerk en een stevige verbinding nodig zijn. Hier dient goed over te worden nagedacht om niet met het probleem te komen te zitten dat ik had: verfwerk moet voor een deel opnieuw na het schuren en er dan niet goed meer bij kunnen. Een vierde punt is de verkeerde vorm van de romp, maar dat kan alleen worden verholpen door de romp in de stijl van Steven VD te scratchen (hoewel je dan ook direct van het slechte interieur af zou zijn). Ik zou de kit niet kunnen aanraden aan een beginnend bouwer, en eigenlijk denk ik dat hij ook voor mij wat te hoog gegrepen was, vooral wat de afwerking betreft. Conclusie: Wat wijze lessen geleerd, en in de rest van het jaar maar even geen grote projecten.

_________________
Thomas


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 02 jul, 2016 16:11 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 13 maart, 2011 22:39 pm
Berichten: 5056
Woonplaats: IJsselstein UT
Petje af voor je doorzettingsvermogen. Al met al heb je toch een mooi model neergezet.

Aanvankelijk dacht ik dat jouw bouw mij zou inspireren. Ik had hem immers zelf ook liggen. Maar na ampele overweging heb ik hem toch maar verkocht. Er mankeert voor mij gewoon teveel aan om plezier aan de bouw te beleven. Hopelijk waagt een andere fabrikant zich nog eens aan een geheel nieuwe release.

Dank voor je interessante verslag, dat ik steeds gevolgd heb.
VrGr,
Jan

_________________
Op de werkbank:
* Mitsubishi KI-21-1-a Sally, ICM 72205, 1:72 voor de BB "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945".

Onlangs voltooid:
* Mitsubishi Ki-51 Sonia, Hasegawa B005, 1:72 voor de BB "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945".
* Dornier Do 24T-3, Italeri 1323, 1:72 voor de BB "Franse luchtvaart 1900 - nu";
Portfolio:
* Mijn ATF portfolio 2011-heden


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 02 jul, 2016 16:24 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 jan, 2011 15:14 pm
Berichten: 4379
Woonplaats: Leiderdorp
Mooi resultaat :brouw: :brouw:
De tegenlicht foto is best indrukwekkend.

Rob

_________________
----------------
Bouwverslagen op http://www.hollandaircraft.nl/
De 1/144 kit van F-RSIN van de Fokker F.28 Mk. 1000 is on-hold. Nu bezig met de 1/72 Valom kit van de Fokker T.V en de masters voor een 1/72 Koolhoven F.K.55 kit.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 02 jul, 2016 21:50 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18512
Woonplaats: Hurdegaryp
Op zich jammer dat er geen egale achtergrond is genomen voor de foto's. Nu oogt het rommelig. Zo'n groot model verdient betere aandacht.

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 02 jul, 2016 22:22 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 10 nov, 2013 13:30 pm
Berichten: 835
Woonplaats: regio Haaglanden
tsjopper bob schreef:
Op zich jammer dat er geen egale achtergrond is genomen voor de foto's. Nu oogt het rommelig. Zo'n groot model verdient betere aandacht.

René


Ik had niets dat groot genoeg was om er achter te zetten en helaas heb ik teveel zooi in mijn flatje staan om elders dan op de gang een flink stuk witte muur te hebben. Ik heb overwogen foto's te maken op mijn balkon, maar gezien de wind die er stond maar niet gewaagd. Op tafel zou hebben vereist dat ik de tafel opruimde :lol: . Als de spanwijdte 25 cm minder was geweest had ik de draagbare fotostudio kunnen gebruiken die ik recentelijk heb aangeschaft (precies om dit probleem te ondervangen bij kleinere modellen)...

Ik ga nog wel een vitrine maken, met een bijpassend ondergrondje.

_________________
Thomas


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 03 jul, 2016 0:02 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18512
Woonplaats: Hurdegaryp
Heb je geen handdoek, euh, badlaken....? Ideaal als achtergrond.

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 04 jul, 2016 0:12 am 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 28 sep, 2007 0:48 am
Berichten: 5507
Woonplaats: Ede
+1 voor je doorzettingsvermogen!
Wat een monster zeg.

@ Trajanus, ik heb ergens gelezen dat er een nieuwe Gigant op de markt schijnt te komen, eentje waar de voertuigenbouwers ook blij van worden.......schaal 1/35!!!!!

Dave


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 04 jul, 2016 8:33 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 06 apr, 2015 20:18 pm
Berichten: 3756
Woonplaats: nieuw vennep
Zo zie je maar, met doorzettingsvermogen kun je een knap model neerzetten. Imposant geworden.

_________________
Gr, Ferry

Kijk ook eens bij mijn bouw.
https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=53&t=53651


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 102 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 7, 8, 9, 10, 11  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement