Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 18 apr, 2024 17:04 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 34 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo 31 jan, 2016 19:27 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 29 sep, 2010 22:41 pm
Berichten: 1064
Woonplaats: Putten
Dit weekend de Nighthawk afgebouwd. De decals vertoonden zoals verwacht flink wat glans. Ik heb er met heel scherp mesje kleine sneetjes ingemaakt en er toen wat P+ onder laten lopen. dit lukte vrij goed. Toen gisteren er een matte laag Revell 02 overgespoten. Dit ging destijds bij mijn Apache heli prima, maar nu helaas wat last van hier en daar een spetter en dus niet zo'n mooie egale laag...
Ik ben toch wel tevreden over het oppervlak, het zwart is mooi mat en heeft een subtiele gloed die verschilt als je er vanuit een andere hoek naar kijkt. Toen was het tijd voor de laatste details. dus navilichten rood clear, landingsgestel en kleppen eronder. Dit model is jammer genoeg niet voorzien van een bommenruim zoals de tamiya uitvoering wel, dus je bent er tamelijk snel klaar mee. hier vast een foto, de eindserie volgt zodra ik buiten met wat beter licht kan fotograferen.

photo 357727
Toch wel vreemde verhoudingen als je hem zo ziet :wink:

Groeten Jaap jan


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 31 jan, 2016 20:40 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 06 dec, 2015 17:19 pm
Berichten: 267
Woonplaats: Driehuis
ik kan niet vliegen maar als ik zo'n ding zou moeten gaan besturen, dan zou ik erg zenuwachtig zijn.

De bouw van het toestel vind ik erg goed gelukt. Petje af.

_________________
Gr.
Erik


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 31 jan, 2016 21:26 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18527
Woonplaats: Hurdegaryp
Strakke bouw, maar ik mis nog inlaatroosters op je model. Tenminste, ik zie ze niet.
Afbeelding

Kan aan mijn scherm liggen, maar ik vind de laatste foto wel heel erg korrelig (lage resolutie).

Heb je de canopy bewust iets open staan?

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 01 feb, 2016 20:56 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 29 sep, 2010 22:41 pm
Berichten: 1064
Woonplaats: Putten
@tsjopperbob. Ik heb de foto even snel met mijn telefoon gemaakt, met kunstlicht. Daardoor vallen meeste details weg. Het rooster zit er zeker wel, maar onder deze hoek valt het licht er raar op en zie je het niet. Dat is ook het vreemde aan dit toestel met die schuine vlakken. De canopy zit vast met wat white-tac en ik weet nog niet zeker of ik hem open zet. Hij ziet er aan de zij-binnenkant niet zo super uit omdat het geel transparant plastic is.... Betere fotos volgen binnenkort, eerst maar weer eens een chopper beginnen :D


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 01 feb, 2016 23:36 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18527
Woonplaats: Hurdegaryp
Niet goed gekeken dus. Op een eerdere foto van jouw zitten ze er inderdaad wel degelijk. Ik meende dat het een los element was, wat je er nog voor moest lijmen, tenminste, er lijkt iets van een sponning nog voor te zitten.
Afbeelding

Al een idee wat voor tsjopper?

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 03 feb, 2016 22:46 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 29 sep, 2010 22:41 pm
Berichten: 1064
Woonplaats: Putten
Hier de eindfotos, gisteren even redelijk weer en buiten een paar fotos gemaakt, rest binnen. Het is niet een moeilijk model om te bouwen, de pasvorm is prima. Enkel wat plamuur bij de naad naar de vleugels nodig, ook de details qua oppervlakte en de typische vlakken komen goed uit. Jammer dat er geen bommenruim in zit, als je dit wilt moet je de Tamiya gaan bouwen.
Het wat spelen met zwart/grijs is redelijk gelukt, maar moeilijk te fotograferen. Zoals al gemeld zijn de proporties van het vliegtuig nogal vreemd, hij staat nogal hoog op de wielen. Toch leuk om er bij te hebben, dit gedrocht.

photo 358258

photo 358259

photo 358260

photo 358261

photo 358262

photo 358263

photo 358264

photo 358266

photo 358267

photo 358268

Groeten Jaap Jan

@tsjopperbob, wordt lynx 1:48!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 03 feb, 2016 23:01 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 11 jul, 2007 19:18 pm
Berichten: 1609
Woonplaats: Puttershoek
Prima resultaat hoor! Alleen je canopy lijkt niet helemaal aan te sluiten?

Mooie F-117!


Erik


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 04 feb, 2016 0:29 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 29 sep, 2010 22:41 pm
Berichten: 1064
Woonplaats: Putten
@Knetterik. Klopt, hij zit met bolletje wihte tack vast zodat ik hem nog los kan halen en dat je beter in de pit kan kijken. Helaas is het glaswerk bij deze Revell uitvoering in geel transparant plastic uitgevoerd en ziet het er aan de binnenzijde wat vreemd uit.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 04 feb, 2016 0:33 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18527
Woonplaats: Hurdegaryp
In het zonnetje zijn duidelijk de inlaatroosters te zien. Strak resultaat van een saaie bak. Maar toch, als je er in het echt voor staat (op Mildenhall, volgens mij 1999), het is wel een brute bak hoor. Het straalt toch echt wel wat uit.

Toch even een foto plaatsen van een 1:72 (gebouwd eind jaren '90) versie die ik eens heb gebouwd. Als je dit niet op prijs stelt, haal ik hem weg.
photo 281857

Gezien de saaiheid van de kist, heb ik er wat een dio van gemaakt, vrij geïnterpreteerd naar aanleiding van een plaatje uit een deel van 'World air power'.

Nog een leuk shot om het af te leren...
Afbeelding

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 04 feb, 2016 23:10 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 06 apr, 2015 20:18 pm
Berichten: 3758
Woonplaats: nieuw vennep
Ik vind het een mooi gedrocht geworden. Wat mij wel opvalt is dat het lijkt alsof de rolroeren allemaal naar beneden staan ipv 1 naar benden en 1 omhoog

_________________
Gr, Ferry

Kijk ook eens bij mijn bouw.
https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=53&t=53651


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 34 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement