Eindelijk maar eens de stoute schoenen aangetrokken en de cockpit ramen aan de binnenkant schoongemaakt. Dit was het gereedschap:
Spuitbus met lucht en een hulpstukje gemaakt uit 1,0 x 0,6 mm aluminium buis, krom gebogen met een stukje 0,5 mm plastic staf er in tegen het plat knijpen. Daarna door de cabine en de cockpit deur naar binnen gefrommeld, en tara ...
Raam schoon. Wel was de antenne op het dak gesneuveld in deze strijd.
Daarna nog een uitlaatje boven op de ramp bij de staart gelijmd.
Schuin afgesneden , uitgehold stukje plastic buis doet de job. Helaas is op deze foto ook de schade te zien van een experiment met Humbrol vernis. Die vergeeld niet alleen met de tijd, maar is het zelfs bij het opbrengen al
Niet te herstellen.
Een malletje gemaakt om gaatjes te boren voor de ADF antennes.
En de gaatjes. Als de antennes daarop gelijmd worden met dikke secondelijm, blijven ze beter zitten.
Tenslotte zag ik op foto's, dat op de neus ook nog een invalshoekmeter zit. Het ronde basisplaatje is een overgebleven decal van de F.K.56.
Ook vanwege de foto's: grotere zwarte neus, die de rode band onderbreekt.
Rob
_________________
----------------
Bouwverslagen op
http://www.hollandaircraft.nl/De 1/144 kit van F-RSIN van de Fokker F.28 Mk. 1000 is on-hold. Nu bezig met de 1/72 Valom kit van de Fokker T.V en de masters voor een 1/72 Koolhoven F.K.55 kit.