Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 19 apr, 2024 10:39 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 164 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 12, 13, 14, 15, 16, 17  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 26 apr, 2016 15:34 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 jan, 2011 15:14 pm
Berichten: 4381
Woonplaats: Leiderdorp
Cabineramen er in gemaakt met Kristal Klear. De eerste:

photo 369799

En de laatste:

photo 369798

Het ging niet echt makkelijk. Omdat de randen van de openingen toch tamelijk onregelmatig waren, wordt het oppervlak van de Kristal Klear niet echt goed vlak. Bovendien zitten de raampjes zo dicht bij elkaar, dat bij het schoonmaken met een vochtig wattenstaafje rondom het ene ik het naastliggende raampje raakte. En als dat op een ongunstige plek gebeurt, springt het weer open. Dus opnieuw maken, schoonmaken en .....
Maar alla, ze zitten er in en zijn doorschijnend, zodat de cabine niet helemaal donker is.

Rob

_________________
----------------
Bouwverslagen op http://www.hollandaircraft.nl/
De 1/144 kit van F-RSIN van de Fokker F.28 Mk. 1000 is on-hold. Nu bezig met de 1/72 Valom kit van de Fokker T.V en de masters voor een 1/72 Koolhoven F.K.55 kit.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 27 apr, 2016 16:38 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 jan, 2011 15:14 pm
Berichten: 4381
Woonplaats: Leiderdorp
Eerst moest ik nog een raampje vervangen, want in de Kristal Klear was een stikje wit plastic verdwaald. Daarna heeft het monster motortjes gekregen.

photo 369980

photo 369978

photo 369979

photo 369977

Rolls Royce stickertjes zitten er ook op.

photo 369974

photo 369976

photo 369975

Rob

_________________
----------------
Bouwverslagen op http://www.hollandaircraft.nl/
De 1/144 kit van F-RSIN van de Fokker F.28 Mk. 1000 is on-hold. Nu bezig met de 1/72 Valom kit van de Fokker T.V en de masters voor een 1/72 Koolhoven F.K.55 kit.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 27 apr, 2016 23:56 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18527
Woonplaats: Hurdegaryp
Valt mij op dat deze kist maar relatief kleine motortjes heeft, t.o.v. de grootte van de romp.

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 28 apr, 2016 8:15 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 jan, 2011 15:14 pm
Berichten: 4381
Woonplaats: Leiderdorp
Het waren ook kleine motoren (33.2 kW vergeleken met de 44.2 kW van de F.28 Mk1000). En ze lijken nog kleiner door de relatief korte cowling. En het model heeft een 10% te grote rompdoorsnede. Ik zal eens opmeten of de motoren echt goed op schaal zijn. De motor is overigens nooit toegepast op een ander vliegtuig dan de VFW 614. Hij heeft Snecma, Bristol en Rolls Royce dan ook dik geld gekost.

Update: Heb het nagemeten op de maatschets. De motoren zouden dan 39,5 mm lang moeten zijn. Ze zijn op het model 41,3 mm lang. De diameter van de motor is precies correct. Conclusie: Ze zijn eerder een ietsepietsie te groot dan te klein.

Rob

_________________
----------------
Bouwverslagen op http://www.hollandaircraft.nl/
De 1/144 kit van F-RSIN van de Fokker F.28 Mk. 1000 is on-hold. Nu bezig met de 1/72 Valom kit van de Fokker T.V en de masters voor een 1/72 Koolhoven F.K.55 kit.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 28 apr, 2016 12:34 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 01 jun, 2006 13:03 pm
Berichten: 5691
Woonplaats: Flevoland
robh schreef:
Het waren ook kleine motoren (33.2 kW vergeleken met de 44.2 kW van de F.28 Mk1000).

Eeh Rob, ik neem aan dat je kN bedoelt ipv kW? :wink:
Verder een heel leuk model geworden.

Gr. Arjan

_________________
Dear life, when I said "can my day get any worse" it was meant as a rhetorical question....not a challenge.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 28 apr, 2016 16:12 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18527
Woonplaats: Hurdegaryp
robh schreef:
De diameter van de motor is precies correct.


Ik bedoel er ook niet mee dat het op schaal niet juist is, maar dat het gewoon bij de echte kleine motoren zijn ten opzichte van de grootte van de romp. Maar zo'n extra controle kan natuurlijk geen kwaad. :mrgreen: :mrgreen:

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 28 apr, 2016 16:32 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 jan, 2011 15:14 pm
Berichten: 4381
Woonplaats: Leiderdorp
Natuurlijk kN. Dat krijg je als je kg vermenigvuldit met 9,81 en deelt door 1000. :oops:

Rob

_________________
----------------
Bouwverslagen op http://www.hollandaircraft.nl/
De 1/144 kit van F-RSIN van de Fokker F.28 Mk. 1000 is on-hold. Nu bezig met de 1/72 Valom kit van de Fokker T.V en de masters voor een 1/72 Koolhoven F.K.55 kit.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 29 apr, 2016 15:42 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 jan, 2011 15:14 pm
Berichten: 4381
Woonplaats: Leiderdorp
De deuren verder afgemaakt. Grijs en wit geschilderd, rode band er op en de resten van de Airmodel deur decals.

photo 370362

De witte pitjes onder de pijl zijn geen luchtbelletjes of silvering, maar de randjes van de decal, waar ik de deurhandel weggesneden heb. Op de decal stond die natuurlijk in gesloten positie, terwijl bij het model de deur open staat. Ik moet hem nog wel maken uit een stukje plastic.

Dan de traptreden. Men neme zo'n modern theezakje uit kunststof gaas, make dat open, gooie de thee (zo heet dat stof) weg en strijke het plat. Genoeg recepten, in gewone taal: daarna heb ik het plat gestreken (echt met de strijkbout) en zwart geschilderd met Valejo Model Air metallic black.

photo 370361

Reepjes gesneden met een nieuw mes, op de goede lengte gesneden en met blanke lak op de treden geplakt.

photo 370360

Bij de andere deur uit 0,5 mm plastic het scharnier gemaakt, omgebogen, grijs geschilderd en op de binnenkant van de deur gelijmd, zodanig dat die naar voren open zwaait. De trap voor de ingang neergezet:

photo 370356

De leuningen kan ik pas plaatsen als de trap op zijn plaats gelijmd is, omdat een spijl afgesteund moet worden op de romp.
Ondertussen ook stapje voor stapje het onderstel afgemaakt. Eerst wat leidingen aangebracht, gemaakt van donkergrijs geschilderd 0,2 mm dik metaaldraad. Eigenlijk alleen maar remleidingen en twee leidingen naar het onderste einde van de intrek cilinders. Daarna de wieldeuren vastgelijmd.

photo 370359

photo 370358

photo 370357

photo 370355

photo 370354

Ziet er redelijk uit. Ik zie net dat ik ook nog een leidinkje moet maken naar het ondereinde van de neuswiel cilinder. Voor de rest laat ik het maar zo.

Rob

_________________
----------------
Bouwverslagen op http://www.hollandaircraft.nl/
De 1/144 kit van F-RSIN van de Fokker F.28 Mk. 1000 is on-hold. Nu bezig met de 1/72 Valom kit van de Fokker T.V en de masters voor een 1/72 Koolhoven F.K.55 kit.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 02 mei, 2016 16:57 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 jan, 2011 15:14 pm
Berichten: 4381
Woonplaats: Leiderdorp
Wat details toegevoegd. De antennes bovenop (paaltje is voor de draadantenne).

photo 370899

Licht bovenop de staart:

photo 370896

Antenne en lichten onder de romp:

photo 370898

photo 370897

Alle lichtjes gemaakt van rond staf, bol geschuurd, daarna aluminium geschilderd en vervolgens transparant rode Humbrol er op. Puntje afsnijden en plakken maar (behalve die op de staart, die is eerst hol gevijld). De ADF antennes komen als laatste na de draadantenne. Ik heb zeer veel ervaring met het er af stoten van die dingen.
Inmiddels de wielen een beetje van onderen afgeschuurd, waarbij een van de neuswielen los bleek te zitten.
Ook nog te doen: ruitenwissers en landingslichten, inclusief de kappen. En de deuren natuurlijk, maar het eind nadert.

Rob

_________________
----------------
Bouwverslagen op http://www.hollandaircraft.nl/
De 1/144 kit van F-RSIN van de Fokker F.28 Mk. 1000 is on-hold. Nu bezig met de 1/72 Valom kit van de Fokker T.V en de masters voor een 1/72 Koolhoven F.K.55 kit.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 02 mei, 2016 17:15 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 20 apr, 2007 17:28 pm
Berichten: 2528
Woonplaats: 's-Hertogenbosch
Grappige toepassing van theezakjes. Heet dit dan ook tea-bagging in de modelbouw :lol: Wat een mens toch al niet in huis heeft aan mogelijk modelbouwmateriaal. Ik ga 'm in ieder geval onthouden!

Verder ziet er met de details erop erg mooi uit Rob. Komt er nog wat verwering op het model. Hij is wel erg schoon nog.

_________________
Huidige projecten:
Airbus A321-200 British Midland
Buddy Build "100 jaar KLM": Boeing 747-200 KLM
Buddy Build "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945": Nakajima B5N1 "Kate" IJN
Groepsbouw "Paint it black" Panavia Tornado Luftwaffe
Laatste afgeronde project:
Airbus A320-200 Martinair


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 164 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 12, 13, 14, 15, 16, 17  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement