Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 25 apr, 2024 10:35 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 164 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do 21 apr, 2016 23:07 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 11 jul, 2007 19:18 pm
Berichten: 1609
Woonplaats: Puttershoek
Mooi werk Rob, trap ziet er goed uit! Net als de rest van deze moeilijke kit. Je hebt een uniek model denk ik zo.


Erik


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 22 apr, 2016 11:30 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 jan, 2011 15:14 pm
Berichten: 4381
Woonplaats: Leiderdorp
De trap heeft een extra treetje gekregen onderaan, de opstand was wel erg hoog. Klopt niet helemaal met de foto's, maar is zo wel minder storend. En de trede: soort anti slip; weet nog niet hoe. Mengen met zilverzand wordt waarschijnlijk te grof.
Verder met de deuren: De foto van de Luftwaffe kist laat zien dat er een grijze rand om de deuropening(en?) loopt. Die zit ook op de decals van Airmodel. Dus heb ik inhoud van rand gescheiden en de rand op de romp geplakt.

photo 369066

Bij de achterdeur werkte dat minder goed. De decal was duidelijk te smal en te kort. Omdat hij nauwelijks is te zien op het grijs, heb ik de onderkant opgeofferd om hem boven op de juiste breedte te krijgen.

photo 369064

Hier is ook al weer te zien, dat de decals van matige kwaliteit zijn; ze zijn doorzichtig, waardoor de kleur donkerder wordt als ze een beetje overlappen. Dat was helemaal erg bij de decal van de APU uitlaat, die was vrijwel niet op de ondergrond te zien, waardoor het rood van de streep en het grijs van de romp duidelijk zichtbaar waren door iets wat een metalen plaat moest voorstellen heen. Dat het ik opgelost door de decal te plakken op een strukje aluminium geschilderd 0,13 mm plastic, dat uit te snijden, en vervolgens op zijn plaats te plakken met dunne secondelijm.

photo 369065

De klinknagels of boutjes waarmee het vast zit zijn op de ondergrond nauwelijks meer te zien. Kennelijk is Airmodel voor goedkoop gegaan. Ik ben geen expert in zeefdrukken, maar ik weet dat bijvoorbeeld bij ALPS decals in zo'n geval eerst een laag wit gedrukt wordt, en daarop dan de kleurlaag, die dan niet meer doorschijnt.

Rob

_________________
----------------
Bouwverslagen op http://www.hollandaircraft.nl/
De 1/144 kit van F-RSIN van de Fokker F.28 Mk. 1000 is on-hold. Nu bezig met de 1/72 Valom kit van de Fokker T.V en de masters voor een 1/72 Koolhoven F.K.55 kit.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 22 apr, 2016 13:36 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 jan, 2011 15:14 pm
Berichten: 4381
Woonplaats: Leiderdorp
Ik heb op internet gezocht naar foto's van de 614 met een open achterdeur om te zien hoe die in die toestand zit, maar op de enige foto die ik gevonden heb met open deur hadden ze de deur verwijderd. Heeft iemand enig idee hoe die deur zat? In open toestand met de binnenkant van de deur zichtbaar of met de buitenkant? En openend naar voren of naar achteren?

Rob

_________________
----------------
Bouwverslagen op http://www.hollandaircraft.nl/
De 1/144 kit van F-RSIN van de Fokker F.28 Mk. 1000 is on-hold. Nu bezig met de 1/72 Valom kit van de Fokker T.V en de masters voor een 1/72 Koolhoven F.K.55 kit.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 22 apr, 2016 15:44 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 19 jul, 2006 10:48 am
Berichten: 7919
Woonplaats: Ingelmunster
Ik denk dat deze naar voor draaide, parallel met de romp:

http://www.luftfahrtsammlung-fiebig.de/VFW-614.html

_________________
The early bird get's the worm, but the second mouse get's the cheese...


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 22 apr, 2016 16:21 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 jan, 2011 15:14 pm
Berichten: 4381
Woonplaats: Leiderdorp
Bedankt Silenoz, deze had ik nog niet gevonden. Intussen wel weer wat gesoldeerd.

photo 369113

Zoals gebruikelijk, doorzichtig plakband over de tekening, stukjes 0,5 mm messing draad op maat geknipt, druppie S.39 op de lassen, bout op 350 graden, even wat soldeer aantippen en de bout neetzetten op de las. Sist lekker (ruikt minder goed), zit zo vast. Losmaken, even naspoelen in water, afdrogen, de vijl er over, en voila.

photo 369114

Natuurlijk twee keer. Wat de meeste tijd kost, is alles klaarzetten.
Inmiddels ook de deuromlijstingen bewerkt met glanslak. Dat was wel nodig, want de hechting was op somiige plaatsen niet super.

Rob

_________________
----------------
Bouwverslagen op http://www.hollandaircraft.nl/
De 1/144 kit van F-RSIN van de Fokker F.28 Mk. 1000 is on-hold. Nu bezig met de 1/72 Valom kit van de Fokker T.V en de masters voor een 1/72 Koolhoven F.K.55 kit.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 22 apr, 2016 17:33 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 15 aug, 2012 18:21 pm
Berichten: 607
Mooi werk. Ik blijf het een toffe kist vinden.

Zou matte lak niet voldoende zijn om de treden mee na te maken?

Lex

_________________
Op zoek naar 1/144 Flevo Decals RNLAF jets 1948-2013.
Hier mijn demontabele spuitcabine in pas verbouwd washok.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 24 apr, 2016 16:12 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 jan, 2011 15:14 pm
Berichten: 4381
Woonplaats: Leiderdorp
Omdat de VFW in de Valejo glanslak staat te drogen (daarna moeten de ramen er in), maar wat klein spul gedaan. Omdat het solderen me wel bevalt, heb ik de ADF antennes gemaakt van 0,5 mm messing draad en koper strip uit de scrapdoos van 0,5 x 1,0 mm, en dus gesoldeerd.

photo 369557

Solderen op glasplaat doe ik niet meer;op karton met sellotape gaat het eigenlijk prima, omdat de boel nauwelijks heet wordt. Na het netjes afvijlen van de verbindingen, de steunen op maat geknipt en gevijld.

photo 369556

Van 1 mm plastic op een voetje van 0,25 mm plastic de andere twee antennes gemaakt en van witte sprue het licht dat op het kielvlak moet komen.

photo 369558

Rob

_________________
----------------
Bouwverslagen op http://www.hollandaircraft.nl/
De 1/144 kit van F-RSIN van de Fokker F.28 Mk. 1000 is on-hold. Nu bezig met de 1/72 Valom kit van de Fokker T.V en de masters voor een 1/72 Koolhoven F.K.55 kit.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 25 apr, 2016 10:19 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 10 nov, 2013 13:30 pm
Berichten: 836
Woonplaats: regio Haaglanden
robh schreef:
De trap heeft een extra treetje gekregen onderaan, de opstand was wel erg hoog. Klopt niet helemaal met de foto's, maar is zo wel minder storend. En de trede: soort anti slip; weet nog niet hoe. Mengen met zilverzand wordt waarschijnlijk te grof.


Heel voorzichtig een patroontje scriben (tenminste, als het al niet zo fijn is dat je het op deze schaal niet meer kan zien) + rubber black voor de antisliplaag (Tamiya XF-85, Vallejo zal wel een equivalent hebben...)?

_________________
Thomas


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 25 apr, 2016 12:56 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18527
Woonplaats: Hurdegaryp
Wellicht een dun stukje schuurpapier (fijne korrel), tissue of theezakje er op lijmen?

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 25 apr, 2016 13:34 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 19 jul, 2006 10:48 am
Berichten: 7919
Woonplaats: Ingelmunster
buitenste rand aftapen, sterk verdunde lijm of lak opspuiten, beetje bloem opstrooien, of gewoon en zwarte rand spuiten/schilderen voor het effect...

Mooi soldeerwerk

_________________
The early bird get's the worm, but the second mouse get's the cheese...


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 164 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 7 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement