Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 15:27 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 55 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo 28 feb, 2016 12:09 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 09 jan, 2013 23:27 pm
Berichten: 822
Bedankt voor de reacties. :brouw: (Koffie rond dit tijdsstip)

@ph-adk: Bedankt voor je reactie, dat zal ‘t ‘m wel geweest zijn. Gelukkig inderdaad per stuk te koop, dus snel een nieuwe gaan halen!

@tjsopperbob: Ik gebruik over het algemeen Revell Aqua verf. In geval nummertje 149 -> Hellblau. Het wwit is overigens niet wit-wit, maar wit met een druppie grijs.

@Kees de Mol: Thanks! Het is alsnog bij lange na niet het niveau van zelfbouw he. :wink:

_________________
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.
Voor een overzicht van mijn verslagen :http://www.modelbrouwers.nl/builds/user/1724/


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 29 feb, 2016 10:58 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 19 jul, 2006 10:48 am
Berichten: 7901
Woonplaats: Ingelmunster
mooi, mooi, mooi....

_________________
The early bird get's the worm, but the second mouse get's the cheese...


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 29 feb, 2016 23:24 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 11 jul, 2007 19:18 pm
Berichten: 1602
Woonplaats: Puttershoek
Inderdaad erg mooi werk!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 17 maart, 2016 21:40 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 09 jan, 2013 23:27 pm
Berichten: 822
Zo, hier ook nog maar eens een teken van leven geven. :oops: Afgelopen weken niet heel veel kunnen doen aan de Kamov.., maar net genoeg voor een kleine update. :wink:

Als eerste een en ander ingepakt om de mooi bijpassende oranje strepen te kunnen spuiten en de zwarte vlaken naast de uitlaten:
photo 365432

photo 365433

photo 365434

In de tussentijd alvast het landingsgestel geverfd en in elkaar geplakt:
photo 365435

En de Kamov met de oranje baan:
photo 365436

photo 365437

photo 365438
Gaaf toch! :mrgreen:

Toen laag glim aangebracht en decals geplakt:
photo 365439

photo 365440

photo 365441

photo 365442
Met op deze foto’s nog wat gekreukelde decals ivm toepassing Sol.

Toen het onderstel geplakt, wat boven verwachting paste!
photo 365443

photo 365444

En ook de rotors werden in elkaar gezet:
photo 365445

photo 365446

Inmiddels heb ik de Kamov voorzichtig op de wielen gezet en het dun ogende frame lijkt het prima te houden. Wel heb ik één catastrove fout gemaakt! Doordat ik de rotors opgevouwen heb gemaakt is het een tailsitter geworden! :evil: Dat is dus wel een gevalletje “jammer…”.

Ik heb wel besloten om ‘m nu zo af te maken en eventueel later eens een ondergrondje te maken om de Kamov op vast te lijmen. Altijd denken in oplossingen he, :wink:

Inmiddels zit er weer een laagje glim op en volgende week hoop ik wat tijd te hebben om wat viezigheid aan te brengen. :brouw:

_________________
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.
Voor een overzicht van mijn verslagen :http://www.modelbrouwers.nl/builds/user/1724/


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 17 maart, 2016 23:19 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18512
Woonplaats: Hurdegaryp
Wat een pracht model zeg. Mooie kleuren.

Jammer van je tailzitprobleem. Laat ik ook even in oplossingen denken. Kun je aan de onderzijde in die radarkoepel niet een gaatje boren, daar loodkorrels (vislood) naar binnen laten rollen en fixeren met houtlijm? Gaatje weer dichtmaken, even schuren en plamuren, laagje verf erover en klaar?

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 18 maart, 2016 8:22 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 13 apr, 2010 20:50 pm
Berichten: 4273
Woonplaats: Bovensmilde
Tailsitter is inderdaad wel een hele dikke misser, dat is balen, helemaal als je ziet hoe mooi de rest van de kit erbij staat.

Je zou het idee van René nog kunnen uitvoeren, maar zal hij dan niet door zijn hoeven zakken?

_________________
Markie bouwt een Revell Fairplay 1/144
Markie bouwt Sonia
Markie bouwt Sally


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 18 maart, 2016 10:35 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 19 jul, 2006 10:48 am
Berichten: 7901
Woonplaats: Ingelmunster
mooi en strak spuitwerk... het landingsgestel kan nog wel een beetje TLC gebruiken op gebied van weghalen van de naadjes.

Kleine vraag tussendoor, komt er geen anti-icing laag op de voorzijde van de rotorbladen?

In verband met het staartzitten dacht ik ook aan het boren van een klein gaatje, loodbolletjes naar binnen en dan een beetje houtlijm achterna, dichtplamuren, schuren en overschilderen.

_________________
The early bird get's the worm, but the second mouse get's the cheese...


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 18 maart, 2016 13:54 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18512
Woonplaats: Hurdegaryp
Silenoz schreef:
Kleine vraag tussendoor, komt er geen anti-icing laag op de voorzijde van de rotorbladen?


Lastig te zien op deze foto
Afbeelding
Bron: http://www.britmodeller.com/forums/index.php?/topic/234945443-kamov-ka-27-helix/

Op deze wat duidelijker, is echter wel een 25PL
Afbeelding
Bron: http://www.walkarounds.airforce.ru/avia/rus/kamov/ka-25pl/index.htm

Maar hier zal Prutsel vast wel over nagedacht hebben.

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 20 maart, 2016 11:27 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 09 jan, 2013 23:27 pm
Berichten: 822
Citaat:
Maar hier zal Prutsel vast wel over nagedacht hebben.

Nou, dat valt best tegen hoor! :lol:

Ik heb wel foto’s van diverse Ka27 e.d. vergeleken en het is eigenlijk nooit heel goed te zien. Dat was mijn reden om het achterwege te laten, wellicht dat ik de wash nog wat zwaarder aanbreng aan de voorzijde van de bladen.

Verder bedankt voor het meedenken met “mijn hele dikke misser”. Echter, zonder de rotorbladen is het al op het randje en heeft de heli de neiging om achterover te hellen. Er zal behoorlijk wat lood nodig zijn om ‘m rechtop te kunnen laten staan. Daarnaast zit ik ook een beetje met de tijd. Ik heb voor mezelf een deadline van begin april gesteld, hierna moet ik gaan inpakken (ivm verhuizing).

Dus voor nu maak ik de Kamov zo af en dan berg ik ‘m veilig op. Dan kan ik aankomende zomer eens (hopelijk op mijn gemak) kijken of ik inderdaad nog wat extra gewicht kan aanbrengen of eventueel een ondergrondje erbij kan maken.

_________________
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.
Voor een overzicht van mijn verslagen :http://www.modelbrouwers.nl/builds/user/1724/


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 20 maart, 2016 15:45 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18512
Woonplaats: Hurdegaryp
Een misser is het niet hoor. Zolang je model nog niet af is kun je nog van alles aanpassen, toevoegen. Er zijn er meer trouwens die niks hebben aangebracht:
Afbeelding

Maar ik heb ook nog even meegezocht, je moet goed kijken, maar deels is er wat zichtbaar. Wel een gaaf verweerde bak trouwens :mrgreen:
Afbeelding

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 55 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement