Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 10:35 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 61 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo 03 feb, 2016 8:56 am 
Offline
Admin
Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 20 sep, 2005 20:50 pm
Berichten: 10552
Woonplaats: Installation 05
Qua diameter ja, qua lengte iets meer. :wink:
photo 358180
Links .50, rechts .30.


Danny

_________________
Now the gate has been unlatched, headstones pushed aside; corpses shift and offer room, a fate you must abide!

photo 486741photo 488472


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 03 feb, 2016 10:18 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 03 apr, 2014 12:25 pm
Berichten: 648
Woonplaats: Rijnsburg (ZH)
Toen ik de eerste postings door keek dacht ik. Gaap, weer een bouwdoosje :| . Nu op pagina 5 gekomen ben ik één en al aandacht :shock: .
Ik vind je model erg bijzonder en het is zeer gaaf om te zien hoe je zo'n beetje alles zelf aan het bouwen bent. Je werkt zeer netjes en hebt interessante technieken. Die schuur beugels kende ik niet, hoe heten die? Dan kan ik daar eens naar op zoek.
Je manier van schrijven vind ik ook erg leuk.

Groeten, Kees (bootjes bouwer)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 03 feb, 2016 15:45 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 27 feb, 2013 0:08 am
Berichten: 2474
Kees verwoordt exact wat ik hier bij elke post zit te denken.
Wou al geruime tijd iets dergelijks posten, maar dat zou beperkt blijven tot "wow".
My point: ik volg je, kijk verwonderd, maar om elke keer hetzelfde te plaatsen na elke update...

Je "aantal keer bekeken" spreekt voor zich.

Gr
Thiery


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 03 feb, 2016 18:59 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 23 okt, 2011 18:14 pm
Berichten: 678
Kees de Mol schreef:
Toen ik de eerste postings door keek dacht ik. Gaap, weer een bouwdoosje :| . Nu op pagina 5 gekomen ben ik één en al aandacht :shock: .
Ik vind je model erg bijzonder en het is zeer gaaf om te zien hoe je zo'n beetje alles zelf aan het bouwen bent. Je werkt zeer netjes en hebt interessante technieken.


Ach, ik rommel maar wat... :mrgreen:

Citaat:
Die schuur beugels kende ik niet, hoe heten die? Dan kan ik daar eens naar op zoek.
Je manier van schrijven vind ik ook erg leuk.

Groeten, Kees (bootjes bouwer)


Dit zijn de schuurbeugeltjes in kwestie; http://www.flex-i-file.com/flex-i-file.php
De goedkoopste online leverancier die ik tot nu toe in Nederland heb gevonden is DaxMagic; http://www.daxmagic-webshop.nl/tools/flex-i-file/index.php, maar met een beetje zoeken is er vast een goedkopere optie.

Rob (die nog een beetje van de wereld is door 24 uur niks eten en dan narcose voor een colonscopie... I'm ready for my close-up, Mister Doctor!)

_________________
"Niet mauwen, maar brouwen!!"
It was either this or a misstress. In the end Airfix turned out to be cheaper...
I'm not always rude and sarcastic. Sometimes I'm asleep...


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 03 feb, 2016 20:53 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 03 apr, 2014 12:25 pm
Berichten: 648
Woonplaats: Rijnsburg (ZH)
Rob1970 schreef:
Kees de Mol schreef:

Rob (die nog een beetje van de wereld is door 24 uur niks eten en dan narcose voor een colonscopie... I'm ready for my close-up, Mister Doctor!)


No excuse... Ik ben ooit eens twee keer per week onder volledige narcose geweest. In totaal 34 keer achter elkaar. En daarna ging ik gewoon modelbouwen hoor!

Nou ja niet echt..... Maar in mijn hoofd wel.... :roll:

Ik hoop dat het een beetje gaat met je en dat je weer lekker mag gaan rommelen


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 04 feb, 2016 17:45 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 23 okt, 2011 18:14 pm
Berichten: 678
Munitiekisten dus... Ik heb er dinsdag nog even aan kunnen werken, voordat de medicijnen de dagplanning overnamen. Als je dokter je iets voorschrijft met in de gebruiksaanwijzing "Hou een paar schone onderbroeken bij de hand..." dan maken ze geen geintje...

Eerst begonnen met wat referentie materiaal. Een paar plaatjes van de munitie-kisten van de Lancaster staartkoepel die ook op de Wendover zit, en een stripje .30 ammo van Eduard, wat het dichtste in de buurt komt van .303 ammo voor de maat.
Afbeelding

Een beetje meten op de fotos voor de verschillende maten en hun verhoudingen...
Afbeelding

Toen de munitie opgemeten. Net geen 2,5mm...
Afbeelding

Goochelen met nummers! De ammo heeft 2,5mm nodig, en de wandjes van de kisten maak ik van 0.5mm styreen (later besloot ik 0,25mm styreen te gebruiken, maar daarover later meer...) en de rest van de maten volgen daar uit. Dus 3.5mm breed, en de hoogte is 1:5 dus 17.5mm. Lengte is 1:2 met de hoogte, dus dat maakt 35mm... kunt u het nog volgen?
Afbeelding

Afbeelding

Ik gebruik wat Evergreen goot profiel van 2,5mm breed zodat je door de inspectie-gaten in de doos kan kijken...
Afbeelding

...want de dozen zijn niet echt dozen, maar blokjes 2,5mm dik styreen.
Afbeelding

Een blokje van 15mm hoog en 33mm lang met aan twee een stukje goot met inspectie-gaten.
Afbeelding

Dan een plaatje 0.25mm styreen plaat erop gelijmd, met een paar stripje erop.
Afbeelding

Hier kan je de sleufjes zien in de Evergreen gootjes.
Afbeelding

Met een schaartje de munitie over een kort stukje wat smaller gemaakt, zodat het in het sleufje schuift. En dan zie je door de inspectie-gaten de volle lading.
Afbeelding

Als de dozen een kleurtje hebben, moet het er redelijk goed uit zien...
Afbeelding

En zo komen ze dus in het frame. Ik maak er nog 3, maar dan met een deksel er op. Voor deze maak ik een losse deksel. Misschien maak ik nog wel een nieuwe die iets korter en lager is, omdat door het gebruik van 0,25mm in plaats van 0,5mm styreen mijn maten niet meer helemaal kloppen. Ik ben nog op zoek naar de maten van de munitie boxen, maar heb nog niks kunnen vinden.
Afbeelding

En toen begonnen de medicijnen te werken... met als gevolg een hele interesante 24 uur voor ik op woensdag naar het ziekenhuis ging om een dokter een camera te laten plaatsen "daar waar de zon niet schijnt"...

Ik zal jullie de verdere details besparen...

More soooon!

Rob

_________________
"Niet mauwen, maar brouwen!!"
It was either this or a misstress. In the end Airfix turned out to be cheaper...
I'm not always rude and sarcastic. Sometimes I'm asleep...


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 05 feb, 2016 10:52 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 19 jul, 2006 10:48 am
Berichten: 7901
Woonplaats: Ingelmunster
succes met de onderzoeken, en hopelijk zit er niks op de lens ;-) geintje...

succes met de munitiebakken, mocht ik iets vinden geef ik je een seintje

_________________
The early bird get's the worm, but the second mouse get's the cheese...


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 05 feb, 2016 23:23 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 23 okt, 2011 18:14 pm
Berichten: 678
Joepie! Pakketpost!

Afbeelding

Na een telefoontje met Hannants heb ik mijn bestelling gewoon opnieuw opgestuurd gekregen. De eerste zending is ergens in het postale limbo blijven hangen.

Verdomde leuk spul, die resin en brass k'nonnetjes. Kan me goed voorstellen dat sommige mensen dat vaker doen. En de instrument-decal zijn ook erg leuk, en ik heb er maar wat PE klokraampjes en ander cockpit-detail bij besteld.

Vandaag lekker een paar uur bezig geweest met munitie-kisten. En het resultaat mag er zijn...

Afbeelding

Afbeelding

Drie met deksel, en één met losse deksel om de inhoud te showen. Ook iedere kist een setje handvaten gegeven. Ik was toch bezig... Ze krijgen een kleurtje en wat verwering en dan een laklaagje, en dan kunnen ze t.z.t. het frame in.

More soooon!

Rob

_________________
"Niet mauwen, maar brouwen!!"
It was either this or a misstress. In the end Airfix turned out to be cheaper...
I'm not always rude and sarcastic. Sometimes I'm asleep...


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 06 feb, 2016 0:04 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18512
Woonplaats: Hurdegaryp
Prachtige munitiebakken Rob. Denk er wel om hoe je de munitieband uiteindelijk aanbrengt. Zoals nu zal de patroonband niet blijven staan. Maar daar zul jij vast wel rekening mee houden.

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 06 feb, 2016 0:15 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 15 aug, 2012 18:21 pm
Berichten: 607
Rob1970 schreef:
Ach, ik rommel maar wat... :mrgreen:


Het is anders zeer vermakelijk Rob!

Zit hier met een big smile achter de pc :D

Lex

_________________
Op zoek naar 1/144 Flevo Decals RNLAF jets 1948-2013.
Hier mijn demontabele spuitcabine in pas verbouwd washok.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 61 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement