Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 14:50 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 47 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo 03 apr, 2016 16:52 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 15 aug, 2012 18:21 pm
Berichten: 607
@ René + Silenoz: Ik zat al heel lang in mijn hoofd met dit model. Het leek mij ook een hele klus maar de totale tijd die ik er tot nog toe aan heb besteed valt reuze mee. Het leek me erg leuk om van een stuk speelgoed toch een leuk model te maken.


Omdat het vandaag heerlijk weer is ben ik snel de zolder op gedoken :roll:


photo 367353

Als eerste aan de slag met de wielbakken. Ik heb een stukje tape op de bovenzijde van de vleugel geplakt en toen de binnenzijde geschilderd met day-glo (toeval omdat het een van de weinige potjes met kwast kwaliteit is) Daarna het tape op een stuk styreen geplakt en zo kon ik goed zien welke vorm ik moest uitsnijden (handig die day-glo) Daarna de stukjes styreen op z'n plek gezet en vastgelijmd met ruime dunne sec. lijm.

photo 367354

Ook heb ik geprobeerd lood in de neus en voor de achterste wielpoten te krijgen. In totaal 3/4 van 1 klein visloodje :? Omdat ik zeker weet dat het alsnog een gigantische staartzitter wordt heb ik besloten dat er definitief een ondergrondje komt. Iets als hieronder:

photo 352908

photo 367356
photo 367357

Alles incl. de paneellijnen in de mr. surfacer.

photo 367358
photo 367359

Geschuurd en wel.

photo 367360
photo 367361

En nu een eerste laag resin primer uit de spuitbus om te controleren of er nog wat geplamuurd moet worden.

Edit: Ja, dat moet.

Op het menu: Het laatste plamuurwerk, het landingsgestel, de evelons, en iets van een cockpit.

Bedankt voor het kijken weer :brouw:

Lex

_________________
Op zoek naar 1/144 Flevo Decals RNLAF jets 1948-2013.
Hier mijn demontabele spuitcabine in pas verbouwd washok.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 03 apr, 2016 22:47 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18512
Woonplaats: Hurdegaryp
Goed bezig hoor.

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 09 apr, 2016 18:29 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 15 aug, 2012 18:21 pm
Berichten: 607
Bedankt Tjopper!

photo 367846

Op een paar scherpe randjes bij de evelons na vind ik m klaar voor het wit. Maar eerst nog een cockpit. Er komt een PE stoeltje in, engels weliswaar maar dat vergeven jullie mij vast. En een heel klein instrumenten paneel in het zwart. En een stuurknuppel. Meer zag je toch niet in het echt met de kap dicht.
Hier een gave site met een 360 graden zicht in de cockpit. http://www.nmusafvirtualtour.com/media/ ... ckpit.html

Ook ga ik met het landingsgestel beginnen. Als donor dient het landingsgestel van een F-86 van Trumpeter. Ik vond het nog het meest lijken op dat van de X-4. En voor € 3,50 ook nog de goedkoopste optie. Ik zal de banden wel kleiner moeten schuren. En dan maar hopen dat het niet te groot lijkt.

Goed weekend!

Lex

_________________
Op zoek naar 1/144 Flevo Decals RNLAF jets 1948-2013.
Hier mijn demontabele spuitcabine in pas verbouwd washok.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 17 apr, 2016 21:38 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 15 aug, 2012 18:21 pm
Berichten: 607
Vandaag heb ik mijn nieuwe PE buigertje kunnen uitproberen. Dat is nog best lastig. Het stoeltje mooi gevouwen langs de naden maar om het stoeltje dan zonder spanning in elkaar te lijmen is nog een hele kunst. Op een gegeven moment zat de stoel echt perfect gelijmd. En vast aan het pincet.. :roll:

Toen de stoel in elkaar zat wilde ik het plaatsen maar zag meteen dat de opening van de cockpit te klein was. In geopende toestand kwam er ook een stuk van de romp mee omhoog zoals hieronder:

photo 352908

Aangezien de mijne een dichte kap krijgt heb ik ook niet meer dan de opening van de doorzichtige canopy gemaakt. Maar hier kan dus geen stoel door naar binnen.. Nu zal ik zelf wat moeten fabriceren. Maakt ook allemaal niet zo uit, ik heb net mijn canopy even gepast en je ziet er helaas niet zoveel door.

photo 368690

photo 368691

Ook heb ik het brandblussertje gevouwen en gelijmd. De cilinder schilder ik apart van het frame. Vind het wel een heel leuk detail. Het PE is trouwens van Brengun. Ook heb ik de cockpit helemaal zilver geschilderd. In het echt had de X-4 allemaal isolerende dekens in een zilverkleur. Het instrumenten paneel was zwart en de stoel grijs.

Lex

_________________
Op zoek naar 1/144 Flevo Decals RNLAF jets 1948-2013.
Hier mijn demontabele spuitcabine in pas verbouwd washok.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 20 apr, 2016 2:41 am 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 27 feb, 2013 0:08 am
Berichten: 2474
Knap wat je hier laat zien.
Wat een micro-gefriemel!

Van een stukje speelgoed naar een volwaardig modelletje.
Respect!

Gr
Thiery


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 21 apr, 2016 20:42 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 06 apr, 2015 20:18 pm
Berichten: 3756
Woonplaats: nieuw vennep
Wat een geweldige brandblusser. De brandlusser lijkt erg groot in verhouding tot het vliegtuig maar volgens jij is de kist gewoon erg klein :)

_________________
Gr, Ferry

Kijk ook eens bij mijn bouw.
https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=53&t=53651


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 21 apr, 2016 23:25 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 03 apr, 2014 12:25 pm
Berichten: 648
Woonplaats: Rijnsburg (ZH)
Mooi werk Lex!

En nog bedankt voor je antwoord op mijn PB-tje.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 25 apr, 2016 10:24 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 10 nov, 2013 13:30 pm
Berichten: 835
Woonplaats: regio Haaglanden
Mooi hoor!

Wat de stoel betreft, kan je niet gewoon een van die stoeltjes verknippen om een smallere stoel te maken? Zijkantjes er voorzichtig afhalen, dan de rest van de stoel smaller maken, buigen, en zijkanten er weer op...

_________________
Thomas


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 01 mei, 2016 1:58 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 05 maart, 2007 23:06 pm
Berichten: 891
ph-adk schreef:
Ook heb ik het brandblussertje gevouwen en gelijmd. De cilinder schilder ik apart van het frame. Vind het wel een heel leuk detail. Het PE is trouwens van Brengun. Ook heb ik de cockpit helemaal zilver geschilderd.


He, wacht. Ik was zo gefixeerd op de X-4 dat ik dat karretje met de brandblusser helemaal niet zag staan. Wat kan ik zeggen, knap werk op deze schaal.

_________________
Alex
Duo L-1011 TriStar 1:200 Saudia - Done! / Do335A-10 1:48 - Done!
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 01 mei, 2016 21:45 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 15 aug, 2012 18:21 pm
Berichten: 607
Bedankt voor alle leuke reacties! Dat geeft de burger moed.

Ik ben al tijden bezig met het opknappen van het washok. Hier ga ik straks ook airbrushen. Ik heb een demontabele spuitcabine gemaakt die ik kan aansluiten op de mechanische ventilatie. Als het helemaal af is laat ik het uitgebreid zien natuurlijk. Vandaag kon ik voor het eerst proefdraaien en dat leek veelbelovend!

photo 370771

Ik ga nog wat filtermateriaal verwijderen en er komt een metalen rooster i.p.v het horgaas wat er nu zit. Ook wordt alles nog geschilderd natuurlijk.

Verder met de X-4:

Voor wat betreft de stoel dacht ik hetzelfde salamander. De poging daarvan heb ik niet gefotografeerd omdat deze afbeeldingen als schokkend kunnen worden ervaren door sommige mensen. Maar ik heb nog een stoel die ik kan knippen voordat ik ga vouwen en vooral lijmen.. En plasticcard natuurlijk. Komt wel goed, ik had er alleen ff geen zin meer in. Ik heb het landingsgestel van de F-86 aangepakt. De diameter is nu een stukje kleiner zodat het meer op dat van de X-4 lijkt. Ook heb ik gaatjes geboord zoals de velgen van de X-4 ze ook hebben. Dat was een lastig klusje en zoals je ziet niet loepzuiver. Maar daar zien we straks nauwelijks iets van terug.

photo 370772
photo 370770


Aankomende week hoop ik nog de spuit aan te kunnen zetten. Daar kijk ik wel naar uit zeg maar.

Bedankt voor het kijken weer. Lex

_________________
Op zoek naar 1/144 Flevo Decals RNLAF jets 1948-2013.
Hier mijn demontabele spuitcabine in pas verbouwd washok.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 47 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement