Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 17:13 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 47 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo 05 jun, 2016 22:01 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 15 aug, 2012 18:21 pm
Berichten: 607
Je zou toch zeggen dat de kist eerst wit is gespoten en daarna de stars en bars erop. Die zou je technisch gezien met een sjabloon kunnen spuiten zodat je het wit van de kist zelf gebruikt. Maar ja, dat soort dingen zullen we misschien nooit weten.

Bij mij gaat het wit niet al te best. De eerste keer had ik zakkers, nu had ik de druk nog te hoog staan van een ander klusje. Spetters en grove verf als gevolg. Ik gebruikte voor het eerst verf van Tamiya. Mooie verf en het wit dekte ook goed. Maar waarom waarom komt niet alle verf in van die handige flesjes net al Vallejo?? Ik vind Vallejo erg prettig om mee te werken. Er zijn ook best veel kleuren te verkrijgen. En had ik al verteld dat het kant en klaar in verrekte handige flesjes komt? Gunze heeft ook mooie verf en kleuren dus dat haal ik ook nog wel is. Maar dat zijn dezelfde potjes als Tamiya. Je kent ze wel, waar het deksel zo moeilijk van opengaat..

Oké, klaar met zeuren :roll:

Wat wel goed ging was het maken van het ondergrondje. Ik ga nog met wat poeder aan de slag maar ik vind het al erg geslaagd. Brandblussertje erbij. Op de foto staat nog een ander ondergrondje voor een MLKNIL kist waar ik zijdelings aan werk.

Ook heb ik de wingfences gemaakt. En twee uitstulpingen aan de verkeerde vleugel. Maar die blijven daar zitten.

De foto's:

photo 374827
photo 374829
photo 374828
photo 352908


Groet, Lex

_________________
Op zoek naar 1/144 Flevo Decals RNLAF jets 1948-2013.
Hier mijn demontabele spuitcabine in pas verbouwd washok.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 05 jun, 2016 22:13 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18512
Woonplaats: Hurdegaryp
Had je voor die stripjes op de vleugel niet beter een stukje PE kunnen gebruiken? Ik bewaar alle frames waarin PE zit, daar zijn ideale vlakke stukjes zoals je stripjes of antennes oid van / mee te maken.

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 05 jun, 2016 22:40 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 15 aug, 2012 18:21 pm
Berichten: 607
Het is het net niet hè zo? Ik ga is kijken of ik een stukje raamwerk heb wat ik kan opofferen. Kunnen die twee uitstulpingen ook naar de juiste plek.

Oja, het LG is wit en staat klaar voor het aluminium. Ik ben altijd blij als het LG af is. Doe ik vaak ook als een van de eerste dingen.

Ik heb een vector based teken programma gedowload. Gratis, maar best redelijk zeggen ze. Ik kan niet m'n broer om hulp blijven vragen als ik weer is een decal nodig heb. Voor nu dus alleen het serie nummer op de staart in het USAF Amarillo font. Later hoop ik toch wat apartere dingen te kunnen maken. Een orange jumper b.v. dat zou toch leuk zijn als je dat zelf kan.

Lex

_________________
Op zoek naar 1/144 Flevo Decals RNLAF jets 1948-2013.
Hier mijn demontabele spuitcabine in pas verbouwd washok.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 22 jun, 2016 15:12 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 05 maart, 2007 23:06 pm
Berichten: 891
Die stabiliser strips zijn inderdaad iets te dik. Stukje PE frame of anders een dunnere polystyreen plaat gebruiken. Inkeping in de vleugel zagen, dan hoef je niet de onderkant niet passend te maken aan het profiel van de vleugel en afwerken met Mr Surfacer bij de naden. Oh ja, Mr Surfacer met een naaldpunt aanbrengen. Dat scheelt weer schuurwerk.

Even die foto. Daar zit ik naar te kijken en ik kan het niet helpen te denken "dat is lekker FOD gevoellig". :D

Overigens, ga je het redden voor 2 juli?

_________________
Alex
Duo L-1011 TriStar 1:200 Saudia - Done! / Do335A-10 1:48 - Done!
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 22 jun, 2016 23:00 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 15 aug, 2012 18:21 pm
Berichten: 607
Ik wil het wel heel graag. Deadline is deadline he? Het is ietwat druk op het werk. Zwaar fysiek werk, 6 dagen per week en dagen van 9 uur en dat al 6 weken. Ik ben er wel klaar mee.. Zondag de hele dag brouwen dat staat vast.

Ik heb een eerste poging gedaan om een PE frame te knippen. Niet te doen zeg!? Misschien is het frame (Xtratech) wel erg dik. Ik heb ook nog van brengun dat probeer ik zondag. Het vinnetje nog geen millimeter hoog en ik heb al 0,3 mm styreen gebruikt. Dunner heb ik niet.

photo 372723

En dan de stabilizers op de staart nog. Misschien doe ik die op het laatst van papier?

Nog te doen:

- decals maken
- nieuwe canopy vormen (niet perse)
- laag wit
- canopy vast en maskeren
- laatste laag wit
- P+
- wheelbays en LG alu maken
- decals plakken
- klein grut vastlijmen
- iets van leidingwerk aan evelons maken?
- aflakken

dus..

_________________
Op zoek naar 1/144 Flevo Decals RNLAF jets 1948-2013.
Hier mijn demontabele spuitcabine in pas verbouwd washok.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 23 jun, 2016 11:03 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 19 jul, 2006 10:48 am
Berichten: 7901
Woonplaats: Ingelmunster
voor die vinnen kan je ook gebruik maken van papier, beetje dunne secondenlijm op drenken en laten drogen, dan wordt het harder en kan je het op maat snijden/vijlen

_________________
The early bird get's the worm, but the second mouse get's the cheese...


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 02 jul, 2016 21:41 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 15 aug, 2012 18:21 pm
Berichten: 607
Niet gehaald.

Ik heb genoeg smoesjes waarom maar daar gaat het niet om. Ik kom gewoon niet aan hobbyen toe en dat is een beetje vervelend.

Als de X-4 af is plaats ik natuurlijk foto's in het eindfoto's zonder verslag gedeelte. Ik zal voor Arjan (Timmie) nog een kleine how to smashen erbij doen.

Iedereen erg bedankt voor de complimenten en ideeën.

Lex

_________________
Op zoek naar 1/144 Flevo Decals RNLAF jets 1948-2013.
Hier mijn demontabele spuitcabine in pas verbouwd washok.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 47 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement