Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu di 16 apr, 2024 13:37 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Forumregels


  • 2 of meer bouwers bouwen hetzelfde model - in elk een eigen topic.
  • Schaal moet gelijk zijn (beide 1:72, beide 1:48 etc.).
  • Kitfabrikant mag verschillen (de ene biiv. Revell, de andere bijv. Tamiya) om een goed vergelijkend warenonderzoek te kunnen doen.
  • Eindresultaat mag verschillen.



Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 56 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za 02 jan, 2016 23:18 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 14 mei, 2010 15:20 pm
Berichten: 3488
Woonplaats: Purmerend
Samen met Mark wagen wij ons aan de snelle jager de Mosquito. Mark de vroege versie Mk. IV en ik een latere versie Mk. XVII.

Het is voor het eerst dat ik een Tamiya in elkaar ga zetten...hoop daardoor niet te verwend te raken...normaliter oude Revel en Airfix...
Mark heeft een stuk geschiedenis al gedaan ....ik ook nog wat voor de geschiedenis liefhebber. Ik ga een nachtjager variant maken.

Het is 1944. De geallieerden bombarderen continu door op Duitse doelen met vernietigende kracht. Als vergelding lanceren de "Steinbock attack". Een serie van vele nachtbombadementen op Londen en het Engelse vaste land. Hiervoor gebruikte de Luftwaffe o.a de Junkers 88, Dornier 217 en de Heinkel 177. Voor de interceptie van deze vliegtuigen gebruikte de RAF de Mosquito Nightfighters, type NF Mk.XIII en Mk.XVII varianten. In 1941 begon de RAF met de ontwikkeling van een volledig uit hout gemaakte Mosquito. De eerste was de NF Mk.II die uitgerust was met een Mk.IV AIR (Airborne Intercept Radar) in de neus. Echter het beperkte bereik op lage hoogte zorgde voor problemen tegen snelle jagers op lage hoogte. Om deze reden werd de Mk.II uitgerust met een nieuw radarsysteem ...de A.I. Mk.VIII. DE Mk.II kreeg de officiële aanduiding NF Mk.XII. Het nieuwe radar werd werd ook geïnstalleerd in de Mosquito FB Mk.VI in de zogenaamde Bullnose. Uiteindelijk werd dit het type de NK Mk.XIII. Dit type kreeg versterkte vleugels en kon 50 gallon tanks meenemen. De gebruikte motoren waren of de Merlin 21 of Merlin 23. De vuurkracht van de Mosquito bestond uit een viertal 20 mm Hispano boordkanonnen. Deze waren onder de neus geïnstalleerd. Later werd er een lichter en verbeterd radar in de Mosquito gebouwd van Amerikaanse makelij, CR-720. Dit Radar werd ingebouwd in de latere versie (die ik ga maken), de NK Mk.XVII.

Veel plastic te genieten bij deze kit.

De boxart..is nogal saai, maar laat een mogelijk eindresultaat zien.

photo 352538

De twee mogelijke varianten die je kunt maken. Links de Mk.XVII en rechts de Mk.XIII
photo 352539

Het plastic....MOOI :D, HEEL MOOI :D ...geen flash nog te bespeuren en mooi gedetailleerd.
photo 352537
photo 352542
photo 352541

De decals
photo 352540


Ik heb er zin in.

Cheerz :brouw:
Barry


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 02 jan, 2016 23:21 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 13 apr, 2010 20:50 pm
Berichten: 4283
Woonplaats: Bovensmilde
Scheelt weer, hoef je zelf geen riempjes te maken :mrgreen:

_________________
Markie bouwt een Revell Fairplay 1/144
Markie bouwt Sonia
Markie bouwt Sally


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 02 jan, 2016 23:24 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18523
Woonplaats: Hurdegaryp
Aparte neus. Doe mij die van Markie maar.

:lol: :lol:

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 02 jan, 2016 23:28 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 14 mei, 2010 15:20 pm
Berichten: 3488
Woonplaats: Purmerend
markie schreef:
Scheelt weer, hoef je zelf geen riempjes te maken :mrgreen:


Maar toch ga ik dat doen :mrgreen:
Maar ik wil jou wel wat werk besparen hoor :mrgreen: ...dus als je ze wil...

Suc6 met die van jou.

tsjopper bob schreef:
Aparte neus. Doe mij die van Markie maar.

:lol: :lol:

René


Daar valt over te twisten :lol: :lol:

Cheerz :brouw:
Barry


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 03 jan, 2016 0:35 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 13 apr, 2010 20:50 pm
Berichten: 4283
Woonplaats: Bovensmilde
Ik knutsel zelf wel wat leuke riempjes. Of er moet toevallig wat leuks op de stoeltjes zitten. Maar dat heb ik nog niet gezien. Succes Barry.

_________________
Markie bouwt een Revell Fairplay 1/144
Markie bouwt Sonia
Markie bouwt Sally


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 03 jan, 2016 9:16 am 
Offline
Admin
Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 20 sep, 2005 20:50 pm
Berichten: 10552
Woonplaats: Installation 05
In mijn ogen is de Mossie het enige toestel wat weg komt met die dikke radarneus, het staat minder lelijk dan bij de meeste toestellen moet ik eerlijk zeggen.

Succes! :brouw:


Danny

_________________
Now the gate has been unlatched, headstones pushed aside; corpses shift and offer room, a fate you must abide!

photo 486741photo 488472


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 04 jan, 2016 15:39 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 14 mei, 2010 15:20 pm
Berichten: 3488
Woonplaats: Purmerend
De kop is er af en een begin is gemaakt.

Wat me als eerste opviel is, dat er niet zoals gebruikelijk is bij de meeste merken, met de cockpit wordt begonnen, maar met de behuizing van het landingsgestel.
photo 352817

De uitlaten zijn echt mini...en toch geprobeerd een gaatje er in te prikken.
photo 352815
photo 352816

Achteraf gezien had ik me dat kunnen besparen...want je ziet niets meer van de uitlaten :? :evil:

photo 352820


Cheerz :brouw:
Barry


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 05 jan, 2016 0:32 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18523
Woonplaats: Hurdegaryp
Maar de gaten zitten er wel. In dit geval zie je ze niet, maar als je dit later nog eens doet, zou ik toch nog een iets dikker boortje adviseren.

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 05 jan, 2016 10:37 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 14 mei, 2010 15:20 pm
Berichten: 3488
Woonplaats: Purmerend
tsjopper bob schreef:
Maar de gaten zitten er wel. In dit geval zie je ze niet, maar als je dit later nog eens doet, zou ik toch nog een iets dikker boortje adviseren.

René


Ik heb overwogen dit te doen, maar heb het eerst geprobeerd zo te doen....en nu achteraf blijkt dat je er toch verder niets meer van ziet is dat overbodig. Bij een volgende keer zal ik het zeker weer doen.

Cheerz :brouw:
Barry


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 14 jan, 2016 23:21 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 14 mei, 2010 15:20 pm
Berichten: 3488
Woonplaats: Purmerend
Ook weer even weer verder met mijn mug...ben nog niet zover als Markie, dat ik met verf aan de slag kan.

Achteraf gezien beetje dom geweest met de lichten onder de vleugel...maar dat is altijd achteraf..
Wat zijn dat kleine dingen zeg....en dan moet er ook kleur op, zilver in dit geval.
photo 354891
De zilverkleur had ik ook erop kunnen doen als de lampjes in de vleugel waren geplaatst ........veel makkelijker
photo 354892
Was dit dan de fout....nee...inmiddels is de vleugel dicht en ik heb geen omtrek van het licht gemaakt op tape...om het af te plakken als er gesproeid moet worden..........maar het gaat goed komen.

Net als bij Mark's vliegtuig, bestaat de romp uit twee delen
photo 354896
klikkerdeklik
photo 354897
geen idee waarom, maar het zit.

Het landingsgestel bestaat uit redelijk veel onderdelen, meer dan ik gewend ben i.i.g.
photo 354903
Alles losgesneden en klaargemaakt om straks een lading verf er overheen te jagen.
photo 354895
Hetzelfde voor de cockpit...die toch mooi gedetailleerd is.
photo 354894
photo 354893
het viel me op...voor de eerste keer overigens...dat het plastic erg "vet" was...dus toch alles eerst in een sopje gezet en afgespoeld.
Het zekere voor het onzekere...toch eerst maar wat primer. En nu de boel lekker laten drogen en uitharden.
photo 354901


Cheerz :brouw:
Barry


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 56 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement