Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 29 maart, 2024 2:16 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Forumregels


  • 2 of meer bouwers bouwen hetzelfde model - in elk een eigen topic.
  • Schaal moet gelijk zijn (beide 1:72, beide 1:48 etc.).
  • Kitfabrikant mag verschillen (de ene biiv. Revell, de andere bijv. Tamiya) om een goed vergelijkend warenonderzoek te kunnen doen.
  • Eindresultaat mag verschillen.



Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 116 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo 28 feb, 2016 22:30 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 23 apr, 2013 20:22 pm
Berichten: 1555
Woonplaats: Alphen aan den Rijn
Zo Jan, je gaat rapper dan ik indertijd ! :brouw:
Ik zag hem al op Facebook, maar hier in het groot nog mooier !

Die Sokken-stop...eh..Sockelshop heb ik eens bekeken. Leuk spul hebben ze daar !

_________________
N1K1 1:72 https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtop ... 8#p1045038

Mil Mi-2 https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtop ... 25&t=51829

KLM Bo105 https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtop ... 46&t=50937


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 29 feb, 2016 0:37 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18512
Woonplaats: Hurdegaryp
Handig hé, die IKEA-opstapjes :lol:

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 29 feb, 2016 12:47 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 14 mei, 2015 14:25 pm
Berichten: 544
Woonplaats: Amsterdam
Hallo Jan,
Jouw Catalina ziet er erg gaaf uit! Mooi schilderwerk en de standaard is ook super!
Bedankt voor de tip van de sokken shop :D ! Daar ga ik ook maar eens winkelen.
Werkt de Mr.Hobby ook op enemal verf? Jij gebruikt geloof ik de acryl varanten toch?

Veel plezier en succes verder.
Groet Paul


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 29 feb, 2016 13:47 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 13 maart, 2011 22:39 pm
Berichten: 5056
Woonplaats: IJsselstein UT
Bedankt Paul. En ja, Mr. Hobby werkt prima zowel op enamel als acryl, verfsoorten die ik soms naast elkaar gebruik. Zo is de bovenkant van de Catalina met enamel gedaan (Humbrol 144 mat) en de onderkant met acryl (Tamya X-2 gloss).

Ik spuit altijd in dunne laagjes, laagje voor laagje en heb de föhn bij de hand die ik op de koude stand heb staan. Na ieder laagje föhnen tot alles droog is en dan de volgende. Oppassen voor overspray. Dan een uurtje laten "rusten" en checken welke plekken nog glimmen door de glansvernis. Die rijgen dan weer een laagje. Daarna het beest een dag met rust laten en dan verweren.

@ Michel:
Citaat:
Zo Jan, je gaat rapper dan ik indertijd
Tja, voorjaarsvakantie, hè? Dat helpt ;-)

VrGr
Jan

_________________
Op de werkbank:
* Mitsubishi KI-21-1-a Sally, ICM 72205, 1:72 voor de BB "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945".

Onlangs voltooid:
* Mitsubishi Ki-51 Sonia, Hasegawa B005, 1:72 voor de BB "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945".
* Dornier Do 24T-3, Italeri 1323, 1:72 voor de BB "Franse luchtvaart 1900 - nu";
Portfolio:
* Mijn ATF portfolio 2011-heden


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 02 maart, 2016 11:05 am 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 13 maart, 2011 22:39 pm
Berichten: 5056
Woonplaats: IJsselstein UT
Inmiddels ben ik begonnen met het aanbrengen van de decals. Ik had op de ESM een set van Flevo decals gekocht. Dat doe ik nooit meer. Kijkt u even mee?

Ik had al gezien dat de zwarte rand ontbrak van de staartdecal. Daarom de "flap" eerst maar even mat zwart geverfd:

Afbeelding

Toen geprobeerd de decal op zijn plaats te krijgen. Wat een ramp! Hij is niet alleen te te smal en te laag, maar past ook niet bij de vorm van de staart:

Afbeelding

Er zat maar één ding op: in tweeën knippen en kijken hoe ver ik zou komen met passen:

Afbeelding

Verre van perfect. Toen heb ik van de extra driehoeken stukjes geknipt en geprobeerd e.e.a. op ten vullen. Daar ben ik een hele middag mee bezig geweest.
De kiertjes zijn nauwelijks nog te zien. Probleem is dat ik die oranje kleur onmogelijk met verf kan nabootsen zonder dat je verschil ziet. Misschien dat ik met verwering nog e.e.a. kan verhullen.

Afbeelding

Maar nu had ik weer een ander probleem: de zwarte randen zijn ongelijk. Onder het motto "Heer Bommel verzint een list" heb ik gisteren het staartvlak opnieuw in de glansvernis gezet. Vandaag ga ik de randen afplakken en met zwart bijverven. Helemaal gelijk zal het niet worden, vrees ik. Mocht het me storen, dan kan ik altijd nog alles blauwgrijs overschilderen en de driehoeken bovenop de vleugel blauw maken. Dat is in het echt ook gebeurd: na aankomst in Indië werd driehoeken en het staartvlak van de Cats overgespoten.

Ik vind dit echt een blunder van Flevo-decals en voel me echt bekocht. De andere decals gaan er overigens zonder problemen op. Ze zijn mooi dun, komen snel los van het papier en hechten goed..

VrGr
Jan

_________________
Op de werkbank:
* Mitsubishi KI-21-1-a Sally, ICM 72205, 1:72 voor de BB "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945".

Onlangs voltooid:
* Mitsubishi Ki-51 Sonia, Hasegawa B005, 1:72 voor de BB "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945".
* Dornier Do 24T-3, Italeri 1323, 1:72 voor de BB "Franse luchtvaart 1900 - nu";
Portfolio:
* Mijn ATF portfolio 2011-heden


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 02 maart, 2016 13:56 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18512
Woonplaats: Hurdegaryp
Ik zou even contact opnemen met de heren Dol. Vaak wil even een fatsoenlijk berichtje wat ophelderen voordat ze voor alles uitgemaakt worden.

Kan het zijn dat je een ander model hebt en dat je staart afwijkt van waar de decal is ontworpen? Hoeft maar een paar millimeter verschil in te zitten. Ik weet dat ze wel heel erg serieus met het decal gebeuren bezig zijn, wat niet wil zeggen dat er eens een foutje in het werk slipt.

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 02 maart, 2016 14:01 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 13 maart, 2011 22:39 pm
Berichten: 5056
Woonplaats: IJsselstein UT
tsjopper bob schreef:
Vaak wil even een fatsoenlijk berichtje wat ophelderen voordat ze voor alles uitgemaakt worden.
René


Ik geloof niet dat ik in mijn mail iemand ergens "voor uitmaak."

_________________
Op de werkbank:
* Mitsubishi KI-21-1-a Sally, ICM 72205, 1:72 voor de BB "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945".

Onlangs voltooid:
* Mitsubishi Ki-51 Sonia, Hasegawa B005, 1:72 voor de BB "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945".
* Dornier Do 24T-3, Italeri 1323, 1:72 voor de BB "Franse luchtvaart 1900 - nu";
Portfolio:
* Mijn ATF portfolio 2011-heden


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 02 maart, 2016 14:05 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18512
Woonplaats: Hurdegaryp
Trajanus schreef:
Ik vind dit echt een blunder van Flevo-decals en voel me echt bekocht.


I know, het is zwart-wit en letterlijk maak je ze nergens voor uit.

Toch zou ik je adviseren om even contact met ze op te nemen, wie weet ... Nee heb je.

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 02 maart, 2016 17:28 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 28 sep, 2007 0:48 am
Berichten: 5507
Woonplaats: Ede
Ik heb ooit eens van iemand een verslag gezien die standaard bij alle oranje vlakken, dus ook de driehoeken terwijl ze nog op de papieren drager zaten het oranje opnieuw airbrushte om kleurverschil te voorkomen mocht er nog wat aangepast moeten worden zoals bij jouw staartvlak.

Dave


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 02 maart, 2016 19:57 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 14 mei, 2015 14:25 pm
Berichten: 544
Woonplaats: Amsterdam
Hallo Jan,
Vervelende toestand met jouw staart decal. Ben je net zo lekker op dreef.......
Ik heb eventueel de decals van de Matchbox doos voor je, die zouden zeker moeten passen.

Groet Paul

O ja, ik heb eventueel ook de Flevo decal staart voor je! :mrgreen:


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 116 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement