Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 29 maart, 2024 8:34 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Forumregels


  • 2 of meer bouwers bouwen hetzelfde model - in elk een eigen topic.
  • Schaal moet gelijk zijn (beide 1:72, beide 1:48 etc.).
  • Kitfabrikant mag verschillen (de ene biiv. Revell, de andere bijv. Tamiya) om een goed vergelijkend warenonderzoek te kunnen doen.
  • Eindresultaat mag verschillen.



Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 87 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 9  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 07 dec, 2015 9:20 am 
Offline
Admin
Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 20 sep, 2005 20:50 pm
Berichten: 10552
Woonplaats: Installation 05
Onze inzending gaat zijn een 1/48 MiG-17.
In mijn geval is het een mooie gelegenheid om de MiG-dip welke door de beroerde Trumpy kit is ontstaan een beetje te laten verdwijnen, en zo misschien ook weer zin in de MiG-15 te krijgen.
Tot zover gaan we beiden voor dezelfde kit (ik weet het, niet erg spannend :lol: ), maar de verschillende resultaten kunnen wel leuk zijn.
De betreffende kit is de Hobbyboss MiG-17F:
Afbeelding
Ik weet nog niet of ik er iets van aftermarket tegenaan ga gooien, daar ga ik me even op oriënteren.
If so hou ik het waarschijnlijk simpel, zoals loopjes en wieltjes:
Afbeelding
Afbeelding

[Edit]
Ik kwam deze nog tegen bij de LHS:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Die set gaat er waarschijnlijk wel komen.
[/Edit]


Danny

_________________
Now the gate has been unlatched, headstones pushed aside; corpses shift and offer room, a fate you must abide!

photo 486741photo 488472


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 07 dec, 2015 13:44 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18512
Woonplaats: Hurdegaryp
Leuk mugje (mig is fries voor mug). Welke Pool heeft je voorkeur? Ik denk dat die oranje/bruine wel leuk is.

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 07 dec, 2015 14:06 pm 
Offline
Admin
Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 20 sep, 2005 20:50 pm
Berichten: 10552
Woonplaats: Installation 05
Die oranje/bruine gaat 'm niet worden. Dat type MiG (met die lelijke radarbulten in de neus) is een MiG-17PF, en heb ik niet meer. Die heb ik nog aan Arjen verkocht zodat hij z'n demo erop kon doen tijdens de bouwdag bij jullie. :)
Het gaat waarschijnlijk de tweede van boven worden.


Danny

_________________
Now the gate has been unlatched, headstones pushed aside; corpses shift and offer room, a fate you must abide!

photo 486741photo 488472


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 10 dec, 2015 11:13 am 
Offline
Admin
Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 apr, 2006 16:38 pm
Berichten: 8797
Woonplaats: Utrecht
Als het goed is ga ik of zaterdag naar de LHS, of ga ik hem even bestellen zodat die ook binnenkort binnen is.

Nog geen idee welke uitvoering ik ga bouwen, maar het zal wel vrij rechtoe-rechtaan worden als ik binnen het halfjaar klaar wil zijn :P

_________________
Afbeelding
Mijn verslagen
Modelbrouwers.nl broncode: Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 28 dec, 2015 11:19 am 
Offline
Admin
Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 20 sep, 2005 20:50 pm
Berichten: 10552
Woonplaats: Installation 05
Well, de decals zijn binnen, en als de andere goodies ook binnen zijn ben ik klaar voor de start! :brouw:
Laat ik intussen wel even een klein stukje geschiedenis hier neergooien.
Dus mag ik u voorstellen:

Lim-6bis
Afbeelding
Wiki is kennelijk ook bij het Poolse Luchtmachtmuseum geweest. :lol:

Lim-6 (LiM - skrót od Licencyjny Myśliwiec) – polski lekki samolot myśliwsko-szturmowy, opracowany na bazie licencyjnego myśliwca MiG-17.
...
...
...

Of wellicht toch maar in het Nederlands? :lol:

In 1955 kocht Polen de licentie om de Mig-17 te produceren. Dit toestel kreeg de aanduiding Lim-5 (Lim: licencyjny myśliwiec - "Licentie Jager"). De eerste Lim-5 was gebouwd op 28 November 1956 en verving de bouw van de Lim-2 (MiG-15bis).
Bij het einde van de productie in 1960 waren er 477 toestellen gebouwd, en werd de Lim-5 de standaardjager van de Poolse Luchtmacht.
Vanaf 1959 begon Polen met het produceren van de met radar uitgeruste Lim-5P (MiG-17PF), en in 1960 waren er 129 gebouwd.

Eind jaren '50 begon Polen met het bouwen van licht aanvalstoestel, gebaseerd op de Lim-5. De basis Lim-5 kon 2 250kg bommen meenemen, welke op de plaats van de externe brandstoftanks onder de vleugels kwamen te hangen.

Na een aantal prototypes begon Polen in 1960 met het bouwen van een aanvalstoestel, de Lim-5M. Dit toestel had een aantal aanpassingen gekregen t.o.v. de gewone Lim-5. Het hoofdonderstel bestond uit dubbele wielen, een remparachute, ophangpunten voor een RATO systeem, en de vleugel was bij de romp een stuk dikker doordat er brandstoftanks in dat deel van de vleugel waren geplaatst. In plaats van 2 bommen kon de Lim5M 2 lanceerinstallaties van elk 8 raketten meenemen.
Afbeelding
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/ ... et_pod.jpg
Groot plaatje

Tegen 1961 waren er 60 toestellen gebouwd, en in november dat jaar werden ze overgedragen aan de Poolse luchtmacht. Deze toestellen waren niet erg succesvol; de dikkere vleugel zorgde voor meer weerstand en als gevolg waren de prestaties lager dan de standaard Lim-5. Bovendien zorgden de dikkere vleugels er ook voor dat het toestel lastig te besturen was.

De Lim-5M werd enkel als tussenoplossing beschouwd, en intussen werd er verder gewerkt aan een meer geavanceerd toestel. Dit bleek ook geen succes te worden en uiteindelijk heeft men besloten om dichter bij de Lim-5 te blijven, enkel aangepast om meer wapens mee te kunnen nemen. Dit toestel zou bekend komen te staan als de Lim-6.
De laatste versie van deze grondaanvalstoestellen was de Lim-6bis. Deze variant was in vele opzichten gelijk aan z'n voorganger, enkel had het toestel een remparachute.

De Lim-6 was bewapend met 2 23mm kanonnen met 80 schoten elk, en 1 37mm kanon met 40 schoten. Het toestel had 4 hardpoints, waarbij de binnenste 2 doorgaans werden gebruikt om 16-schots raketpods of 100kg bommen aan op te hangen. De buitenste hardpoints konden ook bewapening bevatten, maar meestal werden hier brandstoftanks aan opgehangen.

De Lim-6 is tot 1992 in dienst geweest.


Tot zover de geschiedenisles, nu maar afwachten tot de resin goodies geleverd zijn.


Danny

_________________
Now the gate has been unlatched, headstones pushed aside; corpses shift and offer room, a fate you must abide!

photo 486741photo 488472


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 31 dec, 2015 15:28 pm 
Offline
Admin
Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 20 sep, 2005 20:50 pm
Berichten: 10552
Woonplaats: Installation 05
De resin bende is vanochtend bezorgd, dus ik ben er helemaal klaar voor!
Nu enkel hopen dat die Aires cockpit past zonder te veel te moeten verbouwen... :roll:


Danny

_________________
Now the gate has been unlatched, headstones pushed aside; corpses shift and offer room, a fate you must abide!

photo 486741photo 488472


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 31 dec, 2015 16:04 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18512
Woonplaats: Hurdegaryp
Mooi op tijd. Een fijne en veilige jaarwisseling gewenst.

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 01 jan, 2016 17:11 pm 
Offline
Admin
Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 apr, 2006 16:38 pm
Berichten: 8797
Woonplaats: Utrecht
Heb jij al uitgevogeld welke kleur je in de cockpit mikt? Ik heb de volgende referentiefoto's net van het net geplukt:

photo 352240

photo 352239

edit:

Zo te zijn verwijzen de verfnummers naar Gunze/Mr. Color, tijd om de omnummertabellen boven te halen...

edit2: Mr Color 74 is dit goedje: Afbeelding
Volgende zoektocht is vinden wat het dichtst in de buurt komt van Gunze of Vallejo...

_________________
Afbeelding
Mijn verslagen
Modelbrouwers.nl broncode: Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 01 jan, 2016 20:00 pm 
Offline
Admin
Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 20 sep, 2005 20:50 pm
Berichten: 10552
Woonplaats: Installation 05
Je kan eventueel RLM 76 gebruiken, gevalletje van close enough. :wink:
Ik ga zo even mijn kit erbij pakken, ik heb net wat dingetjes van de Skyrocket geplakt.


Danny

_________________
Now the gate has been unlatched, headstones pushed aside; corpses shift and offer room, a fate you must abide!

photo 486741photo 488472


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 02 jan, 2016 9:22 am 
Offline
Admin
Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 20 sep, 2005 20:50 pm
Berichten: 10552
Woonplaats: Installation 05
Well, gisteravond ben ik, na eerse wat dingetjes van de Skyrocket in elkaar geplakt te hebben, ook met de MiG van start gegaan.

Het eerste wat ik heb gedaan was de vleugelhelften op elkaar plakken, en daarna heb ik de resin cockpit geprimed.
photo 352383
photo 352384

Aangezien het hier om een Aires set betrof vreesde ik dat er een hoop gezaag en geschuur nodig zou zijn om de boel passend te krijgen. Ik was blij verrast toen de resin cocpit zonder enige moeite op z'n plek viel. :shock:
photo 352382
photo 352385
photo 352386
Ik zal wellicht enkel een deel van het glare shield weg moeten halen, omdat er wat avionica ellende aan het instrumentenpaneel zit (de ellende die op de tweede foto van BBT te zien is), ik moet even kijken of al die ellende in het type hoort wat ik bouw, wegens die grote toeter lijkt op iets voor de radar, en dat heeft mijn versie niet.


Danny

_________________
Now the gate has been unlatched, headstones pushed aside; corpses shift and offer room, a fate you must abide!

photo 486741photo 488472


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 87 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 9  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement