Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu wo 24 apr, 2024 0:10 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Forumregels


  • 2 of meer bouwers bouwen hetzelfde model - in elk een eigen topic.
  • Schaal moet gelijk zijn (beide 1:72, beide 1:48 etc.).
  • Kitfabrikant mag verschillen (de ene biiv. Revell, de andere bijv. Tamiya) om een goed vergelijkend warenonderzoek te kunnen doen.
  • Eindresultaat mag verschillen.



Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 81 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo 27 jan, 2016 14:01 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18527
Woonplaats: Hurdegaryp
Tja, die tips was ik al bang voor :mrgreen: :mrgreen:

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 27 jan, 2016 15:09 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 13 apr, 2010 20:50 pm
Berichten: 4289
Woonplaats: Bovensmilde
Niks tips, ik wil jou gewoon zien martelen ;)

_________________
Markie bouwt een Revell Fairplay 1/144
Markie bouwt Sonia
Markie bouwt Sally


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 30 jan, 2016 14:43 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18527
Woonplaats: Hurdegaryp
fvdm schreef:
Als ik zo naar alle plaatjes kijk zie ik dat jou directionfinder antenne net zover naarcachter zit als op het plaatje van de KLU kist.


Dat is zo uitgemeten en dus bewust gedaan.

Ik ben er erg mee bezig en ben me mentaal aan het voorbereiden om de zaag in het model te zetten. Ik heb eerst nog een foto van mijn model gemaakt en deze over het model geplakt van een originele MLD Harvard. Het doorschijnende wit is mijn kitje. Dat de vleugels niet precies overlappen komt doordat de foto van mijn model onder net een andere hoek is genomen dan van de foto van de originele kist.

photo 357447

De DF zit op de juiste plaats, dus die kan ik verder afwerken. Op mijn model moet de voorste kap van de motor nog aangebracht worden, vandaar dat het doorschijnende wit exact ophoud op de plaats waar de 'cowling' van de motor begint. De staart is mooi exact van vorm.

Ik moet dus een kleine aanpassing doen aan de achterzijde van de canopy, zucht :? :?

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 30 jan, 2016 15:52 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 27 feb, 2014 12:23 pm
Berichten: 728
Hier rené, hier heb je ook de discussie over de "lange" en "korte" canopy. Misschien heb je er iets aan.

http://www.britmodeller.com/forums/index.php?/topic/28566-148-harvard-iib-kit/


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 30 jan, 2016 16:47 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18527
Woonplaats: Hurdegaryp
Wel leuk om te lezen inderdaad. Maar bij mij is het niet de discussie lang of kort. Het is duidelijk dat ik de lange versie moet maken als ik een natuurgetrouwe weergave wil maken. Het is meer een intern gevecht bij mij, doe ik de aanpassing wel of doe ik de aanpassing niet. Om weer even lekker in te komen, zit ik eigenlijk niet te wachten op zo'n ingrijpende aanpassing. Aan de andere kant wil ik wel een goede Harvard neerzetten.

De verschillen tussen lang of kort heb ik eerder laten zien. Hieronder nog even een plaatje uit je link naar Britmodeler waarbij duidelijk de verschillen zichtbaar zijn aan de achterkant. De linker is de korte canopy en de rechter is de lange.
photo 357462

Ik zet wel in op de aanpassing hoor...

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 14 feb, 2016 18:20 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18527
Woonplaats: Hurdegaryp
Alweer een tijdje geleden dat ik wat gedaan heb.
a) om moed te verzamelen om de chirurgische ingreep te doen
b) om wat orde te scheppen in mijn stash (zie off-topic deel)

Maar vanmiddag dan maar besloten om de zaag in het model te zetten. Met tape het gebied een beetje afgebakend waarbinnen ik moest blijven. De vacuvorm-canopy zit dubbel in het aftermarketsetje en da's maar goed ook, want volgens mij heb ik me bij de eerste verknipt. Bij de andere viel me op dat er achter het glaswerk nog iets van een romp met een paneelluik zat, ook duidelijk zichtbaar op foto's. In de rode cirkel is het bedoelde paneel zichtbaar. In de rode cirkel komt bij mijn model de DF-antenne. De sprietantenne die bij het model net achter de canopy zit heb ik dus verwijderd. Later komt er nog een hele dunne sprietantenne op de romp voor terug.
photo 360198

Zaag, zaag... Beide canopy's liggen achter het model. Een van beide heb ik in segmenten geknipt omdat ik nog overweeg om delen van de canopy open te zetten. Het wordt er alleen niet sterker op, het is heel dun plastic en als ik hem heel laat is hij wat steviger en makkelijker te voorzien van tape i.v.m. spuitwerk.
photo 360195

Stukje van de romp verwijderd.
photo 360196

Canopy geplaatst.
photo 360197

Ruwe werk is gedaan. Nu nog mooi afwerken.

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 14 feb, 2016 22:26 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 28 sep, 2007 0:48 am
Berichten: 5507
Woonplaats: Ede
Maar dat scheelt stukken met plamuren en schuren dat het verloopdeel zit meegegoten in de vacu-kap.
Goed bezig hoor!

Dave


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 14 feb, 2016 22:38 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18527
Woonplaats: Hurdegaryp
Even een vergelijk met die van jou

photo 360197

Afbeelding

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 16 feb, 2016 11:21 am 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 27 feb, 2013 0:08 am
Berichten: 2474
Dat is mooi gedaan! Netjes aansluitend kapje.
Ik heb nog maar 1 poging ondernomen om een vacu ordentelijk op maat te krijgen. Pffffff wat een gedoe. Dat kitje ligt nu in een hoek te wachten op een verhoging van mijn kwaliteiten.

Gr
Thiery


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 16 feb, 2016 13:52 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18527
Woonplaats: Hurdegaryp
Ik heb ook een tijdje moed moeten verzamelen hoor. Gelukkig kwam de canopy met een reserve-uitvoering. Zoals ik nu gedaan heb is makkelijker dan zelf de ronding maken.

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 81 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement