Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 25 apr, 2024 13:01 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Forumregels


  • 2 of meer bouwers bouwen hetzelfde model - in elk een eigen topic.
  • Schaal moet gelijk zijn (beide 1:72, beide 1:48 etc.).
  • Kitfabrikant mag verschillen (de ene biiv. Revell, de andere bijv. Tamiya) om een goed vergelijkend warenonderzoek te kunnen doen.
  • Eindresultaat mag verschillen.



Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 81 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 9  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr 15 jan, 2016 10:47 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 19 jul, 2006 10:48 am
Berichten: 7919
Woonplaats: Ingelmunster
Mooi werk, in de mijne die ik vertikaal geklasseerd heb was de vleugel vol met sinkmarks, maar ook met complete putten en bulten van een beschadigde matrijs...

zo'n sinkmark zie je hier ook nog bijna aan de wingtip bovenaan:

Afbeelding

Het stukje wat je laat zien doet me denken aan een compas?

_________________
The early bird get's the worm, but the second mouse get's the cheese...


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 15 jan, 2016 18:02 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18527
Woonplaats: Hurdegaryp
Die had ik wel gezien, maar is zo minimaal en bovendien lopen er een paar 'opliggende' paneellijnen overheen, dat ik me daar niet aan ga wagen om die te vullen met plamuur.

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 19 jan, 2016 20:54 pm 
Offline
Admin
Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 20 sep, 2005 20:50 pm
Berichten: 10553
Woonplaats: Installation 05
tsjopper bob schreef:
Net achter de cockpit heeft de MLD-Harvard een 'iets'. Geen idee wat het is, als iemand het weet, graag delen.
Afbeelding
Bron: IPMS walk around


Dat is een DF (direction finder) antenne, een stukje navigatiegereedschap. :wink:


Danny

_________________
Now the gate has been unlatched, headstones pushed aside; corpses shift and offer room, a fate you must abide!

photo 486741photo 488472


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 19 jan, 2016 22:55 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18527
Woonplaats: Hurdegaryp
Top, mocht je zelf betere foto's hebben....

Ik ben bezig om het ding deels te scratchen, deels het stukje aftermarket te gebruiken. Het gehele ding wordt in transparant plastic geleverd als vacu-vorm. Het onderste deel is een soort massieve bak waar ik een stukje styreen voor ga gebruiken. Ik kan dan alles oranje spuiten om er vervolgens de antenne in/op te maken met een glazen bolletje er overheen.

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 20 jan, 2016 0:19 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18527
Woonplaats: Hurdegaryp
Wat meetwerk als voorbereiding op de antenne.
photo 355461

Dry-fit van de canopy. Wat een klote klus zeg.
photo 355460
a) om hem een beetje op maat en passend te krijgen (wat het nog niet is)
b) aan de achterzijde loopt het glaswerk anders door, waardoor er wat aan de romp (ophogen en in vorm maken) moet gebeuren

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 20 jan, 2016 20:52 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 28 sep, 2007 0:48 am
Berichten: 5507
Woonplaats: Ede
Rene, zojuist ondervonden, het frame wat tussen de stoelen moet is te hoog, waardoor de canopy van de romp zal wijken.
Je zal hiervan van de onderzijde een kleine 2 mm af moeten halen.

Dave


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 21 jan, 2016 1:33 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18527
Woonplaats: Hurdegaryp
Ik zal het in de gaten houden, echter ik heb een aangepaste canopy waarbij ik het idee heb dat deze iets hoger is. Bovendien is deze van vacu-vorm plastic. Daardoor dus veel dunner dan het geleverde gepantserde glas van Revell. Misschien valt het mee voor mij.

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 26 jan, 2016 17:41 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18527
Woonplaats: Hurdegaryp
Ik zit al een tijdje te kloten met de canopy (meer te denken). Wat ga ik er mee doen?

De geleverde canopy van Revell is lekker dik en stevig.
De aftermarketcanopy (vacu-vorm) is erg dun en fragiel, met een vijl of schuurpapier nauwelijks te bewerken.

Laat ik het zo en ga ik voor de easy way (Revell canopy) of ga ik me flink wat werk op de hals halen door een en ander aan te passen. Want die aftermarketcanopy is iets langer. Het cockpitglas van de MLD Harvards waren langer en hadden meer stijlen. Dus maar even aan de google.

Ik heb 2 plaatjes van 2 verschillende Harvards boven elkaar geplakt en de schaal enigszins aangepast zodat ze even lang zijn. De dikke zwarte strepen markeren het begin en eind van het toestel. Vervolgens wat hulplijnen (rood). Duidelijk is te zien dat de canopy van de MLD Harvard (een AT-16) verschilt van een T-6 Texan.
photo 356657

PS: Er kunnen kleine verschillen zijn, de foto van de MLD Harvard is niet exact een zij-aanzicht en het voorste schuifraampje staat ietwat open. Verder komt het redelijk uit.

Ik wilde graag OOB met een eenvoudig stukje extra.... zucht. Als ik deze operatie uitvoer, ben ik toch weer even flink onder de pannen.

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 27 jan, 2016 0:49 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 06 apr, 2015 20:18 pm
Berichten: 3758
Woonplaats: nieuw vennep
Rene,

Als ik zo naar alle plaatjes kijk zie ik dat jou directionfinder antenne net zover naarcachter zit als op het plaatje van de KLU kist. Ik zou dus kiezen voor de canopy die hier het beste bij past en zo te lezen wordt dat dan de aftermarkt canopy. Wel balen dat het meer werk is maar ik geloof dat jij dat wel tot een goed eind zult brengen.

_________________
Gr, Ferry

Kijk ook eens bij mijn bouw.
https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=53&t=53651


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 27 jan, 2016 8:23 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 13 apr, 2010 20:50 pm
Berichten: 4290
Woonplaats: Bovensmilde
Ik ben ook bang dat het daar op uit gaat draaien René.

_________________
Markie bouwt een Revell Fairplay 1/144
Markie bouwt Sonia
Markie bouwt Sally


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 81 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 9  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement