Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu di 16 apr, 2024 22:00 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Forumregels


  • 2 of meer bouwers bouwen hetzelfde model - in elk een eigen topic.
  • Schaal moet gelijk zijn (beide 1:72, beide 1:48 etc.).
  • Kitfabrikant mag verschillen (de ene biiv. Revell, de andere bijv. Tamiya) om een goed vergelijkend warenonderzoek te kunnen doen.
  • Eindresultaat mag verschillen.



Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 61 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za 05 dec, 2015 15:32 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 06 mei, 2005 9:19 am
Berichten: 3209
Dit wordt de mijne:

Afbeelding

Het is een reboxing van de Academy kit met de Eduard extra's erin. Als ie net zo lekker bouwt als de F-15I van Academy wordt het leuk.

_________________
Una salus victis nullam sperare salutem.

Plastic Scale modeling


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 06 dec, 2015 23:45 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18523
Woonplaats: Hurdegaryp
Big it is. Heb je SWAT11 al op de hoogte gebracht van je topic? Nu kan/mag hij niet achterblijven hé. :lol:

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 30 dec, 2015 18:28 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 06 mei, 2005 9:19 am
Berichten: 3209
Zo het jaar nu op zijn einde loopt begin ik steeds meer zin te krijgen om aan deze te beginnen. Toch jammer dat mijn vakantie net weer voorbij is als we mogen beginnen,
maar gelukkig heb ik de tijd gewoon gebruikt om nog wat lopende projectjes af te ronden. En dan vandaag de doos opengemaakt om eens te kijken.

Wat ik eigenlijk al wist blijkt inderdaad te kloppen: dit is dezelfde kit die ik destijds ook heb gebouwd voor de IDF groepsbouw. Toen in een doos van Academy, en nu de
Academy kit in een doos van Eduard. Dus met wat extraatjes... En wat andere raampjes met het knalwerk, omdat de Academy kit destijds speciale gietramen had met
wat Israëlisch spul erop, die ontbreekt nu en is vervangen door het Amerikaanse spul.

Afbeelding
https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtop ... 08&t=38971

Als eenieder het niet erg vindt ga ik de uitgebreide introductie van de F-15E Strike Eagle overslaan, volgens mij kennen we dat ding wel.

Eerst maar eens wat overzichtsplaatjes:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En wat detailshots om de details te tonen. Ze zien er weer mooi uit. Eduard kiest in het algemeen de betere modellen uit voor zijn reboxings, en ook de Academy Eagle is er zo een....

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Eniga nadeel is deze - een loei van een gietnaad over de canopy.

Afbeelding

Vorige keer was mijn eerste keer dat ik daar tegenaan liep, maar dat liep prima af dus ik ga er met het volste vertrouwen in!

Ook met de decals pakt Eduard lekker uit: een vol sheet met stencilling, en een kleinere met markings:

Afbeelding

Ik denk niet dat ik al die 600 stencilling decals ga gebruiken....

En het is een Eduard doos, dus we verwachten wat resin en PE extra's. En we worden niet teleurgesteld, want naast 2 setjes die cut masks (canopy en wielen) treffen we ook dit aan:

Afbeelding

Afbeelding

Dat wordt lekker werken, en niet zelf klooien met 2x 5 onderdeeltjes die netjes moeten passen om een uitlaatpijp te bouwen. Mooi zo!

En dan de vervangende wielen - en da's uitmuntend, zelfs de print van de bandenfabrikant zit erop!

Afbeelding

Afbeelding

Ook wat nieuwe stoelen

Afbeelding

Volgens mij is dat lichte spul rechts tussen de spijlen flash, maar dat moet ik nog even uitzoeken.

De kit heeft geen vervangende cockpit tub, maar dat hoeft ook niet die ziet er fantastisch uit!

Dan ook nog 2x een fret PE spul, eentje regulier, en eentje die al vooraf gekleurd is:

Afbeelding

Afbeelding\

En dan zie daar het eerste echte dilemma: om dat cockpit PE aan te brengen moet al het detail eraf. En zoals je in de IDF bouw en ook hierboven kan zien, dat detail
ziet er uitstekend uit. Ik loop te spelen met het idee dat voornamelijk te laten zitten en eens goed te kijken wat ik hiervan wel en niet gebruik. Alleen jammer dat de decals
die Academy destijds had geleverd voor de display schermpjes er nu niet bij zitten....

Eduard's eigen boekjue, op een glossy papier en netjes geniet:

Afbeelding

Met even een paar verbouwingswerkzaamheden uitgetekend aan de tub

Afbeelding

mooie full-color diagrammen voor de beschildering aan de buitenkant, voor in totaal 4 versies

Afbeelding

En da's dan ook best wel weer apart: 3x een Amerikaanse E-versie, en 1x een Israëlische D-versie. Maar waarom dan de Israëlische bommen en raketten eruit gehaald...

En maar liefst 8 pagina's met decal instructies, 1 voor elk van de versies, en dan nog eens 4 voor het aanbrengen van alle stencilling!

Afbeelding

Dit wordt interessant.

De IDF Eagle was begonnen op 5 januari en af op 28 juni, dus nog net op tijd destijds. Deze moet ik dus ook af kunnen krijgen!

_________________
Una salus victis nullam sperare salutem.

Plastic Scale modeling


Laatst bijgewerkt door Nemmy op vr 01 jan, 2016 11:59 am, in totaal 2 keer bewerkt.
Niet werkend plaatje gefixt. Graag gedaan. :P


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 30 dec, 2015 23:32 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 28 jul, 2007 14:40 pm
Berichten: 5238
Gaaf. Heb vanmiddag nog onder een echte gestaan. In soesterberg.
Blijft een erg imposante machine

_________________
LEKKER VOOR MEZELF BOUWEN


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 31 dec, 2015 15:26 pm 
Offline
Admin
Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 20 sep, 2005 20:50 pm
Berichten: 10552
Woonplaats: Installation 05
Wij (Nemmy en ik) ook. :wink:


Danny

_________________
Now the gate has been unlatched, headstones pushed aside; corpses shift and offer room, a fate you must abide!

photo 486741photo 488472


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 31 dec, 2015 17:55 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 10 nov, 2009 23:31 pm
Berichten: 120
Woonplaats: Galder
Hoi hoi,

Ik heb mijn verslag ook gelanceerd.
Helaas geen Revell F-15 geworden, maar een Academie kit geworden.
Ik ga voor een exportvariant van de Strike Eagle, de F-15K...

Succes en veel plezier met de bouw...

gegroet,

Arno Cornelissen

_________________
Met vriendelijke groet,

Arno Cornelissen
Bouwgroep Breda

www.bouwgroepbreda.nl


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 01 jan, 2016 17:44 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 06 mei, 2005 9:19 am
Berichten: 3209
Ok, nog niet eens begonnen en we hebben al een klein probleempje :)

Mijn model stelt een F-15E voor uit 2002, zo rond de invasie van Irak (Operation Enduring Freedom). Ik heb een leuke site gevonden die een overzicht heeft van de gebruikelijke bewapening van de F-15 toendertijd. Eerste probleem: die dingen werden standaard uitgerust met 2 EFT's op de vleugel, met op diezelfde pyylons standaard air-to-air defense: dus per pylon een AIM-9M Sidewinder en een AIM_120B AMRAAM. De meeste vluchten werden uitgevoerd met een beperkte variatie in bommentuig: GBU-12, GBU-31 en GBU-38 komen veel voor, met soms een mk.82, een GBU-15 of een GBU-24. Dat is niet helemaal relevant blijkbaar, want de kit wordt geleverd met:

** 1x ASAT missile (anti satelliet ???)
** 4x AIM-9M
** 4x AIM-7
** 2x GBU-12 Paveway II
** 12x Mk.20 Rockeye + TER
** 12x Mk.82 + TER

Dus - niks typische bewapening nabouwen. Ik mis de AMRAAMs, en de bijgeleverde EFTs zou je alleen voor de Israëlische versie mogen gebruiken volgens de handleiding. Da's dan jammer. Daarnaast, er zitten dan wel GBU-12 in de doos, maar dat zijn er maar 2. Dat is niet genoeg...

De keuzes die de USAF biedt voor OEF zijn:
* loadout #1: 1x AIM-9M, 3x AIM-120B, 2x GBU-12, 2x GBU-38
* loadout #2: 2x AIM-9M, 1x AIM-120B, 1x GBU-15, 1x GBU-24
* loadout #3: 2x AIM-9M, 2x AIM-120B, 8x GBU-12
* loadout #4: 2x AIM-9M, 2x AIM-120B, 5x GBU-12, 6x Mk.82
* loadout #5: 2x AIM-9M, 2x AIM-120B, 3x GBU-38, 1x GBU-31, 4x GBU-12
* loadout #6: 1x AIM-9M, 1x FACE pod, 2x AIM-120B, 3x GBU-38, 1x GBU-31, 4x GBU-12
* loadout #7: 2x AIM-9M, 2x AIM-120B, 2x GBU-12
* loadout #8: 1x AIM-9M, 1x FACE pod, 2x AIM-120B, 2x GBU-38, 2x GBU-12
* loadout #9: 1x AIM-9M, 1x AIM-120B, 3x GBU-38, 1x GBU-12, 1x GBU-31
* loadout #10: 1x AIM-9M, 1x AIM-120B, 3x GBU-38, 2x GBU-12, 1x GBU-31
* loadout #11: 2x travel pod
* loadout #12: 2x travel pod
* loadout #13: 2x travel pod
* loadout #14: 2x AIM-9M, 2x AIM-120B, 3x GBU-38, 2x GBU-12

Dus ik kan bijna loadout #7 maken, die afvalt omdat er maar 2 bommen hangen onder een Strike Eagle. Da's niet voldoende natuurlijk. Ik heb wel nog een Hasegawa Weapons Set D, die me wat extra GBU's geeft (6x GBU-12, 2x GBU-24 en 2x GBU-31, plus ik heb er nog 2 over van een andere kit). Dat betekent dat loadout #4 een serieuze kandidaat wordt. Lekker vol, alleen mis ik nog steeds de AMRAAMs.

Een half uurtje zoeken leert dat Revell's Eurofighter Typhoon 4 AMRAAMs heeft, maar die zijn eigenlijk wel nodig voor dat model. Daarnaast - die zijn uitgerust met 3 vinnen ipv 4 omdat de 4e in de romp steekt, dus die vallen af. Een hasegawa F-18 kit heeft ze echter wel compleet, maar ook daar - wellicht wil ik ze daar ook gewoon onder hangen. Jatten is dus geen optie. De oplossing is simpel: kopietje maken in resin.

Dus - iemand die wat tips kan geven wat dat betreft? Mijn raket moet 2x gekopieerd, en heeft 9 onderdelen - de raket zelf, en 8 vinnen. Hoe kan je dit het beste doen? alle onderdelen los, of 4 erop lijmen en 4 los houden, of alles erop zetten en dan het eindprodukt gebruiken? Een mal in 1 of in 2 delen?

Effe door de kleur heen kijken, ik heb die niet gekozen :)

Afbeelding

_________________
Una salus victis nullam sperare salutem.

Plastic Scale modeling


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 01 jan, 2016 18:03 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18523
Woonplaats: Hurdegaryp
Kan ik je niet bij helpen helaas. Zijn ze niet ergens los te krijgen of wellicht heeft iemand ze over?

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 01 jan, 2016 18:47 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 28 jul, 2007 14:40 pm
Berichten: 5238
resin gieten is niet in 1 keer gedaan. Voor het geld kun je beter op zoek gaan naar bewapening.
Ik heb her en der nog wel wat liggen, maar daar moet ik even in duiken. Als je even concreet vertelt wat je wilt hebben kan ik wel even voor je in mijn spareparts doos duiken.

Ik begrijp dat je amraams zoekt, maar daar zijn verschillende types in toch? AIM109.. AIM120 etc... (geloof ik)

_________________
LEKKER VOOR MEZELF BOUWEN


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 01 jan, 2016 18:48 pm 
Offline
Admin
Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 apr, 2006 16:38 pm
Berichten: 8797
Woonplaats: Utrecht
Ik ken enkel de AIM120 AMRAAMS. 109 is sidewinder reeks als ik me niet vergis :-)

_________________
Afbeelding
Mijn verslagen
Modelbrouwers.nl broncode: Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 61 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement