Om eerlijk te zijn wilde ik wat anders gaan bouwen doch die kit ligt op een andere locatie. Daar kom ik de komende week niet meer dus heb ik even wat anders gepakt. Weer een goldie oldie, de 1/48 F-4B van Hasegawa uit 1987. Mét opliggende lijnen én wellicht wat fouten maar ik ga dat niet aanpassen, rescriben of scratchen. Ik heb ook geen updatesetjes, deze kit gaat gewoon uit den box gebouwd worden. Lekker simpel en het is een fijne kit om te bouwen. Dit wordt de kit die ik ga gebruiken. Een reviewtje vind je hier:
http://www.cybermodeler.com/hobby/build ... 7105.shtml.
Nu heb ik hier ook nog de prachtige Eduard "Good morning Da Nang"-kit liggen. Dat wordt een groot project en daar heb ik nu (nog) geen zin in. Als ik die bouw wil ik ook die met de Jolly Rodgers gaan bouwen net als Hans nu maakt. Maar er zitten meerdere decal opties in de kit waaronder deze stoere. Een eenvoudig schema maar ik vind die tijger gaaf. Net als de hele grote "MARINES" op de zijkant.
Yeah, grom grom.
Stukje over dit onderdeel van de Mariniers van Wikipedia.
Citaat:
Vietnam War
As a result of the buildup of American involvement in the Vietnam War, VMFA-542 was ordered to Japan in April 1965, followed by redeployment to the Republic of Vietnam a few weeks later. The squadron initially entered the country at Da Nang on July 10, 1965 and commenced air operations against the enemy shortly thereafter. Its primary mission at this time was to provide air support to Marine ground forces.
In August 1965, VMFA-542 supported the 7th Marine Regiment in Operation Starlite—the first major American operation of the war.[1] The squadron's first tour in South Vietnam ended in early December 1965 when it redeployed to Marine Corps Air Station Iwakuni, Japan. VMA-542 spent three more tours in Southeast Asia. The Tigers returned to South Vietnam late in the winter of 1966 and remained until mid-summer the following year when they again moved to Japan. Beginning that fall, the Tigers began a thirteen-month deployment in the war zone. The Tigers' last combat tour in Southeast Asia started on May 10, 1968.
While serving in Vietnam, the Tigers furnished air support to ground forces in some of the largest land operations of the war. Included in these operations were: Utah, Texas, Prairie, Union, Kingfisher, Fremont, Allen Brook, Napolean-Saline, Lancaster, Scotland, Nevada Eagle, and Idaho Canyon. Close air support missions were not only flown on behalf of Marine ground personnel but also for American Army units and at times for South Vietnamese forces and for elements of the South Korean Marine Corps. In addition, the Tigers flew bombing missions in both Laos and North Vietnam. After the November 1968 bombing halt of North Vietnam, the Tigers flew escort for reconnaissance missions over that area. Strikes against enemy targets in Laos on the other hand were increased after the bombing halt. Enemy supply lines in Laos were hit especially hard throughout 1969. VMFA-542 dropped over 20,000 tons of ordnance in Southeast Asia from May 1968 to January 1970. The last mission flown by the squadron was a night interdiction flight over Laos on January 13, 1970. The rest of the month was spent preparing to leave South Vietnam. On January 30, the first echelon took off from Da Nang; the second echelon left the next day. Included in this flight to the United States were thirty-five tactical jet aircraft. Code name for this major relocation of Marine F-4's was Key Wallop II.
Die hebben hun sporen daar wel verdient. Het vliegtuig wat ik ga maken is er één die dus als bommenwerper diende maar ook als luchtoverwichtsjager werd ingezet. Aangezien er geen bommetjes bij de kit zitten ( de Eduard wel!!) wordt deze gebouwd met alleen maar raketjes. Hier een foto van op het vliegveld van Da Nang.
Ik heb er zin in om deze te bouwen!
Groet,
Eelco