Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 19 apr, 2024 22:17 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 196 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 20  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za 29 aug, 2015 20:41 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 22 sep, 2014 9:41 am
Berichten: 1706
Lijkt me wel een beetje "onwaarschijnlijk"...
Strijdmakkers welke lekker relaxed een peukje genieten terwijl een collega volledig ingepakt de wacht houdt...

Wellicht is dit een oplossing voor je "probleem":
photo 327026

Aangezien ik nergens kan achterhalen in welke schaal je dit wenst te bouwen, ga ik vanwege de figuurtjes uit van 1/35. Onderstaande afbeelding is "op schaal" gebracht. (2 cm hoog / 2,5 cm breed) Je kunt de afbeelding simpelweg opslaan en op transparant decalsheet printen. Daarna aanbrengen op een stukje wit plastic-card en je "warning-sign" is klaar.

photo 327025

Slechts een idee...

De afbeelding heb ik zelf even in Photo-shop in elkaar geknutseld en is dus absoluut niet op realiteit gebaseerd !!! Het brengt echter wél de boodschap over, dacht ik zó... Wellicht is er op het internet een officiële afbeelding te vinden maar ik vrees het ergste... Tenzij je deze peppie dame onder de noemer "Agent Orange" wilt scharen... :lol: :lol: :lol:

photo 327029



Gr. Ruud.

_________________
Finished:
Hunter Mk.6 - Revell 1/32 - "Start to Finish"
F-104S M.M.6716 - "RevelloGawa" 1/48 - "Start to Finish"


Laatst bijgewerkt door Shujaa op za 29 aug, 2015 20:54 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 29 aug, 2015 20:52 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21311
Woonplaats: Bodegraven
Nee, Ruud, wat Tomska wil gaan doen is een soort before en after, dus een soort vignette waarin enerzijds de onwetenheid van de gemiddelde soldaat of lader wordt afgebeeld 9dus de rokende mannen tegen het vat en overalgras en anderzijds de periode na 20 jaar waarin blijkt dat dit een zeer schadelijk zooitje was, getuige de man in pak en alles dood, zeker als je bij beide kanten een soort hint gebruikt, bijv een nieuwe playboy in de hand van de rokende soldaat en dezelfde playboy maar dan aardig vergaan.

Beetje de symboliek voor de oorlog zelf. Waarvoor vochten die mannen toen, althans wat werd hun voorgehouden en wat bleek jaren later de werkelijke reden, Ofwel oorlog is in weze zinloos, alles gaat kapot, alles gaat dood en je bent nog jaren bezig puin te ruimen

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 29 aug, 2015 20:56 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 22 sep, 2014 9:41 am
Berichten: 1706
Ahhh, dat was me dus even ontgaan Bert.

Gr. Ruud.

_________________
Finished:
Hunter Mk.6 - Revell 1/32 - "Start to Finish"
F-104S M.M.6716 - "RevelloGawa" 1/48 - "Start to Finish"


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 29 aug, 2015 23:48 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 22 sep, 2014 9:41 am
Berichten: 1706
Nog even verder geknutseld in photo-shop & wellicht is dit een idee. (Mogelijk gelijk aan wat Bert eerder voorstelde...?)

photo 327031

Je zou het geheel op een ronde plank kunnen monteren. Bij IKEA verkopen ze deze: een draaibare variant welke bekend staat onder de naam "SNUDDA" en 6,99 Pleuri zou moeten kosten...

photo 327030
(Afmeting is rond 39 cm.)


Mocht je gebruik maken van het idee betreffende de "warning-sign's" dan zou je ze "op dezelfde locatie" in je dio kunnen aanbrengen. Op die wijze word mogelijk het idee versterkt dat het om dezelfde locatie gaat. Noem het geheel "Past & Present" en je hebt mogelijk zelfs een show-winner te pakken. In dat geval wel graag ff 25 Pleuri voor de "copy-rights" overmaken... :lol: :lol: :lol:

Gr. Ruud.

_________________
Finished:
Hunter Mk.6 - Revell 1/32 - "Start to Finish"
F-104S M.M.6716 - "RevelloGawa" 1/48 - "Start to Finish"


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 29 aug, 2015 23:52 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21311
Woonplaats: Bodegraven
En dan van jouw weer 30 euri wegens plagiaat, want het idee was al van mij he?

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 30 aug, 2015 1:54 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 22 sep, 2014 9:41 am
Berichten: 1706
Had reeds een klein vermoeden dat je zoiets voor ogen had met je "streepjes - sterretje & spatie" verhaal...

Geen enkel probleem, die 30 Pleuri maaré...
Je bent me dan nog wel ff 80 Pleuri uurloon schuldig voor mijn Photo-shop talenten... :D
Dat, minus je 30 Pleuri word dan een mooi rond bedrag van 50,--

Nooit geweten dat een forum zó lucratief kon zijn... :lol:

Gr. Ruud.

_________________
Finished:
Hunter Mk.6 - Revell 1/32 - "Start to Finish"
F-104S M.M.6716 - "RevelloGawa" 1/48 - "Start to Finish"


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 30 aug, 2015 10:08 am 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21311
Woonplaats: Bodegraven
Wil jet dan rhebben in SolidWorks?

Maarre, volgens mij hoeven wij toch niets te doen? laat hem nu eerst maar eens beginnen, al is het maar de grondplaat

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 30 aug, 2015 19:15 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 20 mei, 2012 16:28 pm
Berichten: 3061
Woonplaats: "rooj"
Nou, ik hoef niets meer toe te voegen volgens mij, Bert heeft het perfect toegelicht.
Enne, over die geldzaken kunnen we de Rijdende Rechter wel laten komen, die weet daar vast wel raad mee. :mrgreen:
Het idee is ongeveer wel wat je hebt getekend in Photoshop, maar dan zonder de hekken. Het idee is nu aan de ene kant een dicht begroeid bos waar die twee militairen een peukje aan het roken zijn, terwijl ze op een stapel vaten zitten (wellicht met een spuit erbij, alsof ze even aan het pauzeren zijn van een spuitronde). Aan de andere kant is het bos verdord, en staat meneer gasmasker tussen kapotte vaten. Door het bos van de ene kant dicht genoeg te maken, wil ik zo een soort scheiding maken. Alleen wordt dit wel lastig te verbergen bij de "dode" kant. Maar als ik daar genoeg dode boomstammen met dorre takken tegenaan zet, kan ik het zo zo veel mogelijk verbergen.

Maar inderdaad, ik zal maar eens eerst beginnen met bouwen, al is het maar een indeling maken van de ondergrond.

_________________
Gr Tom :brouw:

Als je het goed wilt doen, moet je het zelf doen.
Op de werkbank: Scratch Sd. Anh. 24 - Revell Corvette L88 - Mad Max
Gereed:
Agent Orange Vignette - Takom 12.8cm Flak Zwilling" - Trumpeter Iraqi SA-2 Guideline - Dragon Panther F / GT102


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 30 aug, 2015 19:26 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 22 aug, 2014 8:26 am
Berichten: 6771
Woonplaats: Kasterlee (B)
Ach wat... ik heb voorlopig geen commentaar, benieuwd wat je er van gaat bakken.
Commentaren hou ik wel even bij me zolang je er niet eens aan begonnen bent. :)

_________________
Hoe groot je werktafel ook mag zijn... op termijn is ze altijd te klein!
[ON HOLD] http://www.modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=2&t=43937
[ON HOLD] https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=2&t=48632


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 30 aug, 2015 19:42 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 20 mei, 2012 16:28 pm
Berichten: 3061
Woonplaats: "rooj"
Dan zal commentaar voorlopig nog even op zich laten wachten denk ik, veel meer dan wat vaten in elkaar plakken zal ik voorlopig niet doen, wegens dat spul uit het Verre Oosten doet er een maandje over om hierheen te komen. :roll: . Maar we moeten niet klagen, gratis verzending en lage prijzen krijg je niet voor niks.

Trouwens Ruud, je gevarenbord heb je erg mooi in elkaar gezet moet ik zeggen, als de Rijdende Rechter er vrede mee heeft zou ik het bord zomaar eens kunnen gaan gebruiken bij het verdorde stuk. :mrgreen: (als jij het ook goed vindt natuurlijk).

_________________
Gr Tom :brouw:

Als je het goed wilt doen, moet je het zelf doen.
Op de werkbank: Scratch Sd. Anh. 24 - Revell Corvette L88 - Mad Max
Gereed:
Agent Orange Vignette - Takom 12.8cm Flak Zwilling" - Trumpeter Iraqi SA-2 Guideline - Dragon Panther F / GT102


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 196 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 20  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement