Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 18 apr, 2024 16:18 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 196 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 20  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr 28 aug, 2015 16:44 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 aug, 2009 8:54 am
Berichten: 7539
Woonplaats: Drachten
Wat de botten betreft denk ik dat inderdaad het gehele skelet wat te veel van het goede is, een paar botten die uit de grond steken is misschien nog wel leuk maar ik denk dat je ook daarmee niet moet overdrijven. En om daar nou voor zo'n heel skelet op te offeren??

Maar die vaten zien er wel gaaf uit! :brouw:

_________________
Mijn modelbouw website


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 28 aug, 2015 19:03 pm 
Online
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 10 jan, 2010 22:24 pm
Berichten: 11857
Woonplaats: St.-Katelijne-Waver (België)
Met dat skelet zou je Magere Hein anders goed kunnen laten figureren. Je zou hem kunnen voorzien van een plantensproeier, dan wordt het meteen duidelijk wat er in de vaten zat. Het begrip realistisch zou ik hier niet najagen, ik zou volledig de sarcastische toer op gaan.

http://www.thelibertybeacon.com/wp-content/uploads/2013/01/monsanto_skeleton.jpg


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 28 aug, 2015 19:53 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 20 mei, 2012 16:28 pm
Berichten: 3061
Woonplaats: "rooj"
Tja, van beide dingen is wel iets te zeggen... Aan de ene kant heeft Steven wel een punt als het gaat om een statement maken, maar aan de andere kant ben ik bang dat als ik met skeletten, Magere Heins etc... ga werken het dio te "spooky" wordt, en de link met de "echte wereld" c.q. de Vietnamoorlog te vaag wordt. En daarbij zal een combinatie van een man met een gasmasker en een compleet verdorde achtergrond de boodschap wat betreft Agent Orange ook wel overbrengen.

Dilemma dilemma.... :roll:

_________________
Gr Tom :brouw:

Als je het goed wilt doen, moet je het zelf doen.
Op de werkbank: Scratch Sd. Anh. 24 - Revell Corvette L88 - Mad Max
Gereed:
Agent Orange Vignette - Takom 12.8cm Flak Zwilling" - Trumpeter Iraqi SA-2 Guideline - Dragon Panther F / GT102


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 28 aug, 2015 22:21 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21310
Woonplaats: Bodegraven
Ik vind het idee met skeletten dan te veel speelgoed worden, maak dan een stel ratten die met met de pootjes omhoog liggen, boodschap is hetzelfde

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 28 aug, 2015 22:50 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 20 mei, 2012 16:28 pm
Berichten: 3061
Woonplaats: "rooj"
Het skelet gaat definitief weg. Het is tenslotte geen gifgas waar we mee te maken hebben, het is "slechts" een herbicide. Dus het lijkt me sterk dat de Vietnamezen destijds met bosjes tegelijk omgevallen zijn, het zullen inderdaad eerder kleine dieren zijn geweest. Wellicht vind ik nog wat beestjes, maar vooralsnog worden het nu alleen de vaten, het ventje en de dode planten.
Ik zal de zooi maar eens gaan bestellen, anders wordt hier ook niks gebouwd. :roll: :lol:

_________________
Gr Tom :brouw:

Als je het goed wilt doen, moet je het zelf doen.
Op de werkbank: Scratch Sd. Anh. 24 - Revell Corvette L88 - Mad Max
Gereed:
Agent Orange Vignette - Takom 12.8cm Flak Zwilling" - Trumpeter Iraqi SA-2 Guideline - Dragon Panther F / GT102


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 29 aug, 2015 10:13 am 
Online
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 10 jan, 2010 22:24 pm
Berichten: 11857
Woonplaats: St.-Katelijne-Waver (België)
Een kerel met een gasmasker vind ik dan weer een slecht idee. Je schrijft dat die mannen elkaar met dat goedje afspoten, dus een gasmasker zullen ze al zeker niet gedragen hebben. Of zal de vignette de sanering gaan voorstellen?


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 29 aug, 2015 10:32 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 20 mei, 2012 16:28 pm
Berichten: 3061
Woonplaats: "rooj"
Het diorama speelt zich in principe na de Vietnamoorlog af, dus je zou het kunnen zien als een sanering ja. Maar de soldaat met het gasmasker is er eigenlijk vooral als teken van "wat er ook in die vaten zit, het is rotzooi". Want ik kan me voorstellen dat niet iedereen een vat met een oranje streep erop gelijk herkent als Agent Orange, en ook het verhaal erachter weet. Dus voor mij is het een beetje de uitdaging om het dio zo te maken, dat het er snel uit op te maken is waa het over gaat.
Als het echt een dio werd wat zich tijdens de oorlog af zou spelen, zou het gasmasker inderdaad niet kunnen. Maar dan wordt het weer lastig om uit te beelden wat het nu voor spul is, of je moet weer met skeletten etc gaan werken.
Daarom vond ik Bert's idee ook interessant, daar kan je beide dingen combineren; tijdens 'Nam, waar de jungle nog vol staat met planten, en waar de soldaten wat met die vaten aan het prutsen zijn, onwetend over wat er in zit, en na de oorlog, waar alles verdord is, de vaten kapot zijn, en waar een man met beschermende kleding bij staat, omdat hij wel weet hoe schadelijk het spul is (omdat het achteraf pas allemaal bekend werd).

Ik hoop dat je een beetje wijs komt uit dit verhaaltje (:mrgreen), maar dit is een beetje de toelichting achter dit alles.

_________________
Gr Tom :brouw:

Als je het goed wilt doen, moet je het zelf doen.
Op de werkbank: Scratch Sd. Anh. 24 - Revell Corvette L88 - Mad Max
Gereed:
Agent Orange Vignette - Takom 12.8cm Flak Zwilling" - Trumpeter Iraqi SA-2 Guideline - Dragon Panther F / GT102


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 29 aug, 2015 14:32 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 20 mei, 2012 16:28 pm
Berichten: 3061
Woonplaats: "rooj"
Voor die soldaten heb ik trouwens dit setje op het oog:
Afbeelding

Het was even zoeken naar soldaten in een ruststand, want de meeste setjes hebben de soldaten meestal in schietstand staan.

_________________
Gr Tom :brouw:

Als je het goed wilt doen, moet je het zelf doen.
Op de werkbank: Scratch Sd. Anh. 24 - Revell Corvette L88 - Mad Max
Gereed:
Agent Orange Vignette - Takom 12.8cm Flak Zwilling" - Trumpeter Iraqi SA-2 Guideline - Dragon Panther F / GT102


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 29 aug, 2015 15:57 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 19 jul, 2006 10:48 am
Berichten: 7913
Woonplaats: Ingelmunster
Een tijd geleden zo'n dubbel-diorama gezien waarbij aan de ene zijde een toen beeld geschapen werd van een Tiger in het veld, en aan de andere zijde diezelfde figuur zoveel jaren later die de Tiger toont aan zijn kleindochter. Langs de ene zijde was de tank volledig verweerd, en de andere zijde was museumkwaliteit.

Dit kan ook een optie zijn, het vat aan de ene helft nieuw, met een soldaat die speelt met het goedje, en aan de andere helt een roestig vat, kale, dorre ondergrond en het manneke in de hazardsuit...

_________________
The early bird get's the worm, but the second mouse get's the cheese...


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 29 aug, 2015 16:05 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 20 mei, 2012 16:28 pm
Berichten: 3061
Woonplaats: "rooj"
Zoiets zit op het moment in mijn hoofd ja, aan de ene kant de nieuwe, omgedeukte vaten met de twee soldaten die wat zitten te roken op de vaten (met wellicht zo'n spuit ernaast), en aan de andere kant meneer gasmasker met de geplette vaten en en de dorre omgeving.

_________________
Gr Tom :brouw:

Als je het goed wilt doen, moet je het zelf doen.
Op de werkbank: Scratch Sd. Anh. 24 - Revell Corvette L88 - Mad Max
Gereed:
Agent Orange Vignette - Takom 12.8cm Flak Zwilling" - Trumpeter Iraqi SA-2 Guideline - Dragon Panther F / GT102


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 196 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 20  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement