Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 29 maart, 2024 2:58 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 41 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr 07 aug, 2015 18:12 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 22 sep, 2014 9:41 am
Berichten: 1700
prutser332 schreef:
Wacht maar tot ik mijn F-4 van de plank afhaal! :mrgreen:


You've got my attention, mate...!!!

Gr. Ruud.

_________________
Finished:
Hunter Mk.6 - Revell 1/32 - "Start to Finish"
F-104S M.M.6716 - "RevelloGawa" 1/48 - "Start to Finish"


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 07 aug, 2015 20:53 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 13 dec, 2006 20:14 pm
Berichten: 3836
Mijn F4 staat niet op het forum, ik schrijf zelden een bouwverslag, want ik bouw het dan niet af, het is bij hoge uitzondering dat ik hier meedoe aan een groepsbouw omdat ik meestal bustes af maak. Ik heb er wel wat foto's van gemaakt zal eens zoeken ;)

_________________
--------------------------------------
Historisch correct? De waarheid ligt op het slagveld en zal daar blijven liggen ....


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 08 aug, 2015 18:02 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 22 sep, 2014 9:41 am
Berichten: 1700
Jogy schreef:
Mijn F4 staat niet op het forum, ik schrijf zelden een bouwverslag, want ik bouw het dan niet af, het is bij hoge uitzondering dat ik hier meedoe aan een groepsbouw omdat ik meestal bustes af maak. Ik heb er wel wat foto's van gemaakt zal eens zoeken ;)


Ik ben benieuwd & wat mij betreft kun je de plaatjes (als je wilt) gewoon ff in dit topic plaatsen.

Gr. Ruud.

_________________
Finished:
Hunter Mk.6 - Revell 1/32 - "Start to Finish"
F-104S M.M.6716 - "RevelloGawa" 1/48 - "Start to Finish"


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 09 aug, 2015 21:37 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 13 dec, 2006 20:14 pm
Berichten: 3836
Moest even zoeken, heb 1 foto, ding is lastig op de foto te zetten vanwege zijn formaat. Voor de duidelijkheid ik ben absoluut geen vliegtuigbouwer ;)
photo 324134

Af is het model niet, cockpit moet nog en onderstel, heb wel ondertussen wat verweerd en alle decals ook aan de onderkant aangebracht.

_________________
--------------------------------------
Historisch correct? De waarheid ligt op het slagveld en zal daar blijven liggen ....


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 10 aug, 2015 18:12 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 22 sep, 2014 9:41 am
Berichten: 1700
Ziet er absoluut niet slecht uit Jogy ! Voor iemand die normaliter geen vliegtuigen bouwt ben je er tóch in geslaagd om er een herkenbare Phantom van de brouwen. Ik moest even lachen bij je opmerking dat "het ding" een beetje moeilijk te fotograferen is vanwege zijn afmetingen. De Phantom is absoluut geen kleine jongen, maar over het algemeen is het een regulier formaatje binnen de schaal 1/48. Toen bedacht ik me dat je normaliter met bustes in de weer bent, en dan is het wel begrijpelijk dat je deze rakker als "groot" bestempeld... :lol: Schroom niet om er nog wat detail-plaatjes van te plaatsen !

Gr. Ruud.

_________________
Finished:
Hunter Mk.6 - Revell 1/32 - "Start to Finish"
F-104S M.M.6716 - "RevelloGawa" 1/48 - "Start to Finish"


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 11 aug, 2015 10:57 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 13 dec, 2006 20:14 pm
Berichten: 3836
Dank, ik vond dit vooral een mooie kit omdat het een Vietnam toestel was en ik dacht ach moet ook een keur kunnen, maar het is best groot en ik merk toch dat het een andere tak van sport is, ik bouw af en toe militair 1/35 en schilder figuren en een vliegtuig toch anders. Maar af en toe een uitstapje maken is niet verkeerd, leer je ook veel van. Alleen moet de F4 nog af en dat is het grootste probleem ;)

_________________
--------------------------------------
Historisch correct? De waarheid ligt op het slagveld en zal daar blijven liggen ....


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 11 aug, 2015 19:06 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 22 sep, 2014 9:41 am
Berichten: 1700
Jogy schreef:
Dank, ik vond dit vooral een mooie kit omdat het een Vietnam toestel was en ik dacht ach moet ook een keur kunnen, maar het is best groot en ik merk toch dat het een andere tak van sport is, ik bouw af en toe militair 1/35 en schilder figuren en een vliegtuig toch anders. Maar af en toe een uitstapje maken is niet verkeerd, leer je ook veel van. Alleen moet de F4 nog af en dat is het grootste probleem ;)


"Verandering van spijs is nimmer verkeerd voor de mens..." :lol:
Voor wat betreft je keuze om een F-4 Phantom te bouwen vrees ik echter dat je onbewust bent gevallen voor de magische sexy lijnen van dit toestel. 8)

Zonder gekheid, wat mij betreft een geweldig goede keuze !!! Als je wat meer over dit toestel zou lezen dan val je al snel van de ene verbazing in de andere...!!!
In het kort:

In de jaren '50 probeerde de firma McDonnell Douglas (MDD) het hoofd boven water te houden door een nieuw toestel aan de US Navy te slijten. Initieel had de USN eigenlijk helemaal geen interesse in de F-4 vanwege het feit dat men nét had besloten om de vloot met de Vought F-8 Crusader uit te rusten. Destijds werd de F-8 gezien als dé Air Defense Fighter, een formidabel toestel wat elke potentiële tegenstander het hoofd kon bieden.

MDD bleef echter aan de weg timmeren en ná veel zeuren wisten ze eindelijk een lijstje voorwaarden los te peuteren waar de nieuwe Fighter aan zou moeten voldoen. De USN, immer nog niet geïnteresseerd, had het spelletje een beetje "vals" gespeeld en een lijstje samengesteld wat eigenlijk niet gerealiseerd kon worden. Het nieuwe toestel moest onder andere:
* zijn uitgerust met twee motoren
* Een bereik hebben van minimaal 300NM (grofweg 450 Km)
* Tevens minimaal 2 uur "on station" kunnen "hangen"
* Capabel zijn om MACH 2 te behalen (snelheid > 2x maal de geluidssnelheid)
* Worden uitgerust met 4 lucht-lucht raketten

MDD ging aan de slag en kwam op de proppen met de F-4H-1 (initiële aanduiding van de F-4 Phantom II) Het toestel voldeed niet alleen aan alle verwachtingen, maar bleek deze zelfs te overtreffen !!! Daarnaast zou het toestel niet enkel als Air Defense Fighter kunnen dienen, maar tevens een indrukwekkende lucht-grond wapenlast kunnen vervoeren (en uiteraard afwerpen). Als "pleister op de wond" werd besloten om een gelimiteerd aantal toestellen aan te schaffen.

De vliegende gemeenschap was absoluut niet gecharmeerd van de Phantom. Zij zagen de aanschaf als een politiek spel om de firma MMD te laten overleven en waren ervan overtuigd dat het toestel in een gevechtssituatie niet kon tippen aan de F-8 Crusader...

Op een zonnige dag, was Lt. Randy "DUKE" Cunningham (De latere USN Vietnam ACE) met een F-4 op weg naar zijn thuisbasis. Op de route kwam hij een eenzame F-8 Crusader tegen en beide vlieger grepen de kans om ff lekker te hakken. (Destijds strikt verboden binnen het heersende defensie-beleid...!!!) Hoewel DUKE érg hard moest werken in zijn F-4, slaagde hij er keer op keer in om zijn Phantom achter de Crusader te draaien...!!! Initieel dacht DUKE te dat hij een onervaren vlieger was tegengekomen welke de F-8 niet volledig beheerste. Uit nieuwsgierigheid noteerde hij de "markings" van het toestel. Eenmaal terug op zijn thuisbasis nam DUKE contact op met het desbetreffende Crusader-squadron en vroeg naar de vlieger welke hij eerder was tegengekomen. Tot zijn verbazing bleek het een goede maat van hem te zijn, welke de Crusader tot in de puntjes beheerste...!!!

Al snel werd duidelijk dat de F-4 dus wel degelijk een Phantastisch toestel was. De US Air Force raakte eveneens geïnteresseerd en besloot een aantal F-4B's te "lenen". Al snel bleek het toestel óók aan hun verwachtingen te voldoen, en óók zij gingen over tot de aanschaf van dit formidabele toestel.

"The rest, as they say, is history"

Vraag me overigens niet wat dit verhaal in een A-37 verslag doet, maar wellicht dat sommigen het interresant vinden en wat meer gaan lezen over de F-4 Phantom II. Zéker doen...!!! :D

Gr. Ruud.

_________________
Finished:
Hunter Mk.6 - Revell 1/32 - "Start to Finish"
F-104S M.M.6716 - "RevelloGawa" 1/48 - "Start to Finish"


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 11 aug, 2015 19:52 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21303
Woonplaats: Bodegraven
Klopt, nog effe over de f4, grappig dat de Jolly Roger uitvoering, meeestal zie je de 3-tone cammo

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 11 aug, 2015 20:25 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 13 dec, 2006 20:14 pm
Berichten: 3836
Ik vond deze juist veel leuker, zal hem toch maar eens afmaken en of het de lijnen zijn, wie weet ;)

Mooi verhaal Ruud en of het met jouw onderwerp te maken heeft, niet echt, maar het past wel in de groepsbouw ;)

_________________
--------------------------------------
Historisch correct? De waarheid ligt op het slagveld en zal daar blijven liggen ....


Laatst bijgewerkt door Jogy op di 11 aug, 2015 22:46 pm, in totaal 2 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 11 aug, 2015 22:33 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw

Geregistreerd: ma 19 okt, 2009 20:04 pm
Berichten: 1815
Woonplaats: Drachten
En, zoals wel vaker, wil ik hierbij Ruud, a.k.a Shujaa, tot waanzinnige hoogtes bedanken voor zijn zeer interessante inbreng! Dit stukje geschiedenis was mij dus nog totaal onbekend!

_________________
Rock bottom is good solid ground, and a dead end street is just a place to turn around.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 41 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement