Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 16:44 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 41 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 11 aug, 2015 23:01 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 22 sep, 2014 9:41 am
Berichten: 1700
Jogy schreef:
Ik vond deze juist veel leuker, zal hem toch maar eens afmaken en of het de lijnen zijn, wie weet ;)

Mooi verhaal Ruud en of het met jouw onderwerp te maken heeft, niet echt, maar het past wel in de groepsbouw ;)


Fijn te lezen dat het stukje proza als zijnde "prettig" word ervaren ! Als je er ff de tijd voor hebt gewoon lekker rustig afbouwen & je hebt niet alleen een fraai model voor op de plank, maar tevens een icoon uit de moderne luchtvaart !

Gr. Ruud.

_________________
Finished:
Hunter Mk.6 - Revell 1/32 - "Start to Finish"
F-104S M.M.6716 - "RevelloGawa" 1/48 - "Start to Finish"


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 11 aug, 2015 23:24 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 22 sep, 2014 9:41 am
Berichten: 1700
prutser332 schreef:
En, zoals wel vaker, wil ik hierbij Ruud, a.k.a Shujaa, tot waanzinnige hoogtes bedanken voor zijn zeer interessante inbreng! Dit stukje geschiedenis was mij dus nog totaal onbekend!


Slecht een kleine greep uit de markante geschiedenis van deze rakker. Wacht maar totdat je met je Tamy begint. Ik vrees dat ik me niet zal kunnen bedwingen om je brouw af & toe met wat "weetjes" aan te vullen. En als je tzt vragen hebt: "You know where to find me...!!!" :lol:

Gr. Ruud.

_________________
Finished:
Hunter Mk.6 - Revell 1/32 - "Start to Finish"
F-104S M.M.6716 - "RevelloGawa" 1/48 - "Start to Finish"


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 12 aug, 2015 10:28 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 19 jul, 2006 10:48 am
Berichten: 7901
Woonplaats: Ingelmunster
had deze historie nog niet gehoord, maar is wel een interessant weetje...

_________________
The early bird get's the worm, but the second mouse get's the cheese...


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 12 aug, 2015 22:28 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 01 jun, 2006 13:03 pm
Berichten: 5691
Woonplaats: Flevoland
Ruud maakt alleen het foutje dat MDD in de jaren 50 nog niet bestond......McDonnell en Douglas fuseerden pas in 1967 :wink:. De Phantom was dan ook een McDonnell F-4 ( overigens is McDonnell-Douglas intussen alweer gefuseerd ( lees overgenomen ) door Boeing ).
Los van deze weetjes wel een leuk project, die Tweety-bird.....ik heb 'm nog in 1/72.

Gr. Arjan

p.s. kit is uit 1993....niet uit de jaren 80 :wink:

_________________
Dear life, when I said "can my day get any worse" it was meant as a rhetorical question....not a challenge.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 13 aug, 2015 13:00 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 22 sep, 2014 9:41 am
Berichten: 1700
Arjan Ouwendijk schreef:
Ruud maakt alleen het foutje dat MDD in de jaren 50 nog niet bestond......McDonnell en Douglas fuseerden pas in 1967 :wink:. De Phantom was dan ook een McDonnell F-4 ( overigens is McDonnell-Douglas intussen alweer gefuseerd ( lees overgenomen ) door Boeing ).
Los van deze weetjes wel een leuk project, die Tweety-bird.....ik heb 'm nog in 1/72.

Gr. Arjan

p.s. kit is uit 1993....niet uit de jaren 80 :wink:


Klopt als een bus Arjan !!! Ik vond het echter niet relevant om de geschiedenis van MMD uit de doeken te doen. :wink: Daarnaast is het geschreven stukje slechts een korte samenvatting van een aantal pagina's wat in één van mijn vele boeken over d F-4 eigenlijk 1 volledig hoofdstuk vormt. Ik heb het voor het gemak dus maar ff een klein beetje ingekort...

Overigens wél een mooi bruggetje naar de Tweet, waar daar ging het in dit verslag eigenlijk om...!!! :D Ik wist niet dat de oude Monogram-doos uit '93 stamt en had h'm dus iets ouder ingeschat. :oops: Nou goed, immer nog ruim 20 jaar oud...

Gr. Ruud.

_________________
Finished:
Hunter Mk.6 - Revell 1/32 - "Start to Finish"
F-104S M.M.6716 - "RevelloGawa" 1/48 - "Start to Finish"


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 13 aug, 2015 19:01 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw

Geregistreerd: ma 19 okt, 2009 20:04 pm
Berichten: 1815
Woonplaats: Drachten
Wie was eigenlijk de piloot van de F-4 die, weliswaar zonder munitie, net zolang achter een MiG aan zat dat de piloot van laatstgenoemde het bekeek en er uit ging?

_________________
Rock bottom is good solid ground, and a dead end street is just a place to turn around.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 14 aug, 2015 17:49 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 22 sep, 2014 9:41 am
Berichten: 1700
Geen flauw idee maar die rakker moet wel een paar hele grote cohonnes hebben gehad...!!!

Als je op YOUTUBE gaat snuffelen naar "The Greatest Airbattle", dan vindt je vaak een paar fraaie video's waarin een "engagement" stap-voor-stap word belicht. Voorbeeldje:

https://www.youtube.com/watch?v=ZiuAxisJZ-0

Wat echter niet duidelijk word is dat dergelijke "engagements" in realiteit gemiddeld slechts 30 seconden duren...!!! Het mag duidelijk zijn dat elk foutje dus genadeloos wordt afgestraft en om dan ff gezellig "kat & muis" te spelen met een bewapende Mig, getuigd toch wel van enige "moed"...

Hoewel ik dacht dat er een bruggetje was geslagen naar het oorspronkelijk topic (A-37), lijkt het dat we toch maar steeds op de "Phabulous Phantom" terug blijven komen... In dat licht bekeken is het wellicht leuk om eens op het net te snuffelen naar "Pardo's Push". Ik ga nog niet verklappen waar dit verhaal over gaat, maar uiteraard gaat het over F-4's... Trust me: "VERY IMPRESSIVE !!!"

Gr. Ruud.

_________________
Finished:
Hunter Mk.6 - Revell 1/32 - "Start to Finish"
F-104S M.M.6716 - "RevelloGawa" 1/48 - "Start to Finish"


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 15 aug, 2015 18:09 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 aug, 2009 8:54 am
Berichten: 7539
Woonplaats: Drachten
Vanwege toch wel enigszins moe van 2 weken verhuizen nog niet alles gelezen, maar dat verhaaltje van de F-4 ten opzichte van de F-8 is inderdaad wel interessant. Ik hoop ook spoedig wat van je progressie te zien aan je A-37! Het zijn iig schattige toestelletjes.

_________________
Mijn modelbouw website


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 28 sep, 2015 21:31 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 22 jul, 2014 10:25 am
Berichten: 1395
Woonplaats: Hardenberg
Ben benieuwd naar je libelle. Leuk dat ik hier zoveel lees over de f4.
Mooi verhaal van prado's duwtje, zeker indrukwekkend.

Grtz Arjan

_________________
This thing we call failure it's not the act of falling down but staying down


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 28 sep, 2015 22:53 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 22 sep, 2014 9:41 am
Berichten: 1700
Hallo Arjan,

leuk te lezen dat je het verhaal van Pardo's Push even hebt doorgelezen. Toen ik het zelf las, kon ik mijn ogen niet geloven wat daar allemaal stond geschreven...!!! ÉRG INDRUKWEKKEND...

Oh ja, de Dragonfly...
Vrees niet: er is progressie... Er ligt echter momenteel zóveel op mijn tafel dat ik simpelweg niet aan updates toe kom. :oops:
Erg vervelend maar het is ff niet anders... Ik zal proberen spoedig een update te plaatsen.

Gr. Ruud.

_________________
Finished:
Hunter Mk.6 - Revell 1/32 - "Start to Finish"
F-104S M.M.6716 - "RevelloGawa" 1/48 - "Start to Finish"


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 41 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement