Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 19 apr, 2024 1:56 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 124 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 13  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo 05 aug, 2015 20:56 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21310
Woonplaats: Bodegraven
Goed
Ik kan geen boxart laten zien, geen geschiedenis vanuit wikipedia tonen, ik kan eigenlijk helemaal niets tonen..............werkelijk helemaal niets?........................jawel
1 van mijn favoriete songs die ook een lijflied voor veel grunts geworden is toen zij naar Vietnam gingen.
Het wordt/werd gezongen door een dochter van een bekende zanger uit die tijd.
De dochter, ik mag Nancy zeggen, nam dit lied op met eigenlijk een andere opdracht, iets met 16 jarige, truckchauffeurs en gymnastiek.
Maar toen de oorlog uitbrak en de troepen vermaakt diende te worden gingen vader en dochter naar het front en zongen dit voor de troepen. Inmiddels zullen er al een aantal zijn die weten welke song en welke zangeres ik bedoel, en ik heb nu inderdaad een linkje naar het origineel en niet de uitvoering van bijv Jessica Simson of megadeth (al is die laatste wel even wat meer in de richting van mijn muziekvoorkeur.)

Oftwel:Nancy Sinatra met This boots are made for walking en de clip is uit Full metal Jacket

Okee
Wat zou ik eventueel kunnen laten zien?
blokje klei
nat penseel
laptop
wat stukjes gevormd lasdraad

Niet echt spannend dus

Kortom, na een volledig zinloos intro, ik ga dus na jaren weer eens proberen een buste te sculpten (zoals het scratchen bij figuurmakers heet) van een grunt . Omdat ik niet veel ruimte meer heb in de figuren kast maak ik deze dus een beetje volgens het principe zoals de bustes die Jogy gaat schilderen, dus alleen voorkant, wel in een schaal van ongeveer 1/10
Ik start eerst met de romp en daarna het hoofd, omdat ik nog niet precies weet of het er 1 met helm of zonder helm gaat worden en die inspiratie komt uit de romp.
in gedachte weet ik al wel welke kant ik op wil, dus met flakjacket en hooguit de cliptas, dus waar de magazijnen in gingen
Als het wat wordt, gaat deze beschilderd worden met olieverf

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 05 aug, 2015 21:20 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 22 aug, 2014 8:26 am
Berichten: 6771
Woonplaats: Kasterlee (B)
Wel een amusante intro en zelf een buste sculpen?? Ben heel benieuwd naar het resultaat van je kunsten. :)

_________________
Hoe groot je werktafel ook mag zijn... op termijn is ze altijd te klein!
[ON HOLD] http://www.modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=2&t=43937
[ON HOLD] https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=2&t=48632


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 06 aug, 2015 2:02 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 22 sep, 2014 9:41 am
Berichten: 1706
"DITO" !!!

Érg geïnteresseerd en ik hoop dat je ons wellicht middels een "Step-by-Step" enige geheimen kunt onthullen...!!!

Gr. Ruud.

_________________
Finished:
Hunter Mk.6 - Revell 1/32 - "Start to Finish"
F-104S M.M.6716 - "RevelloGawa" 1/48 - "Start to Finish"


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 06 aug, 2015 12:25 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 18 sep, 2008 9:43 am
Berichten: 6031
Woonplaats: Zwolle
Interessant Bert!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 06 aug, 2015 13:23 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 13 dec, 2006 20:14 pm
Berichten: 3836
He Bert, goed van je! Ik ga weer op de eerste rij zitten om je sculpt werk te aanschouwen en zal vast iets bijzonders worden gezien je eerdere werk. Ik heb dat talent niet, ik laat het graag aan anderen over ;)
Zet 'm op, succes.
Johanna

_________________
--------------------------------------
Historisch correct? De waarheid ligt op het slagveld en zal daar blijven liggen ....


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 06 aug, 2015 13:53 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 22 aug, 2014 8:26 am
Berichten: 6771
Woonplaats: Kasterlee (B)
Ja hoor Johanna, tussen die sculpteerders zitten heel wat echte kunstenaars tussen. Kijk maar eens op de site van E2046... daar zie je life-like figuren die je nog nauwelijks van echt kan onderscheiden. :D

Maar ja... ook mijn talenten liggen elders en zo heeft ieder de zijne (of de hare) :mrgreen:

_________________
Hoe groot je werktafel ook mag zijn... op termijn is ze altijd te klein!
[ON HOLD] http://www.modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=2&t=43937
[ON HOLD] https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=2&t=48632


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 06 aug, 2015 16:29 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21310
Woonplaats: Bodegraven
Tja, daar zitten de echte, daar hoor ik dus nog niet thuis, nog lange niet. Ik heb wel enkele bustes gemaakt, maar vaak , zeg maar elke keer was ik er niet tevreden over.
Maar goed, ik moet foto's plaatsen anders heb ik dat MODsquad weer achter me aan omdat ik fotoloze verslagen maak.

Als je gaat zoeken naar sculpten zie je vaak van alles en nog wat op het werkblad liggen, zoals hier;

ff kijken of ik dat albumgebeuren nu wel snap, want steeds vallen die foto's van het scherm als ik de laptop dichtdoe

photo 323397

Zoals bij het bouwen gebruik ik het minimale gereedschap dus in dit geval een paar omgebogen stukjes dik las draad, waar of een punt aan geslopen is of een stompe kant, of plat geslagen. Verder een penseel om het oppervlakte glad te poetsen, en een afbreekmesje om her en der wat af te kunnen snijden.
Verder gebruik ik witte Fimo van een fijne kwaliteit. voor mensen die graag hun handen willen trainen, kan ik deze Fimo van harte aanbevelen, laat het een jaar of 2 ongebruikt liggen (welliswaar in folie, maar toch) en ga het dan kneden, "succes" hoor je dan te zeggen, toch? Nu kan ik wel het betere spul halen, Magic Schulpt, GreenStuff en wat heb je allemaal nog meer, maar het blijft maar liggen en ten tweede, die zooi droogt sneller dan ik kan bedenken waar en wat ik wil hebben, nee dan Fimo, werkt net zo goed, je bakt het af in een voorverwarmde over op 100 graden en dat een minuutje of 25, laat het een nachtje drogen en je gooit de bekende schoonmoeder zo een gat in haar kop, als je dat zou willen tenminste.
Tipje, wil je die oude Fimo toch gebruiken, even in een plastic zakje en dan een half uurtje in het warme water.
Blokje op het zakje
photo 323400

Blokje in het zakje...duh
photo 323399


Dan even lekker kneden en je kan er een grondvorm van maken. Voor een beetje schaalvergelijk heb ik Louis even er bij gehaald, die is een gestrekte duim breed en een gestrekte duim lang. mooi dat gaan we dus een beetje afpassen

Dit is dus Louis

photo 323398

Voorkantje
photo 323401

Achterkantje
photo 323402

En bakken maar

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 06 aug, 2015 16:57 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 22 aug, 2014 8:26 am
Berichten: 6771
Woonplaats: Kasterlee (B)
Moet Fimo worden gebakken? Altijd gedacht dat je dat gewoon moest laten uitharden.. zo werd me toch verteld door een paar mensen die daar regelmatig mee bezig zijn.
Nu goed... ben benieuwd naar het resultaat en niet om je de moed in de schoenen te laten zakken... hier een voorbeeldje van doorgedreven scuplteren... en nee, het niet de pasfoto van een jonge vrouw maar het gezicht van een resinfiguur op 1/6... de rest laat ik niet zien want ze zit in Eva-kostuum. :mrgreen:

photo 323412

_________________
Hoe groot je werktafel ook mag zijn... op termijn is ze altijd te klein!
[ON HOLD] http://www.modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=2&t=43937
[ON HOLD] https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=2&t=48632


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 06 aug, 2015 17:42 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21310
Woonplaats: Bodegraven
Ik weet niet beter dan dat Fimo altijd afgebakken moest worden om het hard te laat worden, als ik het zou laten drogen, blijft het broos en bewerkbaar, anders zou ik na een paar jaar mijn Fimo niet meer hebben kunnen gebruiken.

Maar ik ben nu even een half uurtje bezig geweest, lekker op het tuinstoeltje met het spul op schoot, nou ja, model, stukje fimo en tooltje.
nadeel is alleen dat je dan je referenties niet bij je heb en dan kan het gebeuren dat het niet helemaal klopt. Ach dat is dan ook zo bijgewerkt.

Even een paar foto's, jammer dat je in die witte zooi weinig details kan zien. ik moet het middenvlak iets oprekken naar boven en de rits even uitlijnen naar het midden, komt di dan gelijk een beetje bol te staan, al komt er over die kant nog wel dat patronending te hangen

photo 323415

photo 323414

photo 323413

Met die stuiver kan je de afmeting aflezen, en dat glimmende ding is het tooltje waar ik het meest mee doe

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 06 aug, 2015 19:05 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 13 dec, 2006 20:14 pm
Berichten: 3836
Goed bezig Bert en handige tip wat Fimo betreft, ik gebruik het zelden, maar als het oud is vond ik het totaal niet meer werkbaar. Ik werk inderdaad meer met Magic Sculpt en soms Green Stuff, maar dat is te hard soms om mee te werken zeker als ik het moet kneden. Volg je werk met grote belangstelling en trouwen Louis ziet er niet verkeerd uit ;)

_________________
--------------------------------------
Historisch correct? De waarheid ligt op het slagveld en zal daar blijven liggen ....


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 124 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 13  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 8 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement