Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 29 maart, 2024 10:44 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 14 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do 27 aug, 2015 21:07 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 27 feb, 2014 12:23 pm
Berichten: 728
Silenoz schreef:
Laatst hielden ze uitverkoop van oude dozen, en daar stonden ze aan 5€ voor de 1/48 ;-) en 1€ voor de PE-set... heb het gehouden bij 1 (had net de Squadron versie gekocht... die hetzelfde bevatte alleen veel duurder..


Dat heb je nu altijd... vind je wat je moet hebben na lang zoeken en een tijdje later gooien ze ermee naar je hoofd.

Maar goed, BoB is van tafel, dus tijd om SuperTweet in mekaar te plakken.
Ik heb al wat kleine prullen in mekaar gestoken en ik moet zeggen, het past goed. Natuurlijk komt er wat opkuiswerk bij straks, maar zolang de kieren niet breed zijn, ben ik zeer tevreden.

Een hele handel aan wapentuig, verdorie da's een hele hoop kleine stukjes. 35% van de kit bestaat puur uit bewapening.

photo 326738

photo 326739

photo 326740

Ondertussen ook de benodigde gaatjes geboord

photo 326741

Kunnen we nu beginnen aan het interieur.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 27 aug, 2015 21:38 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 22 sep, 2014 9:41 am
Berichten: 1700
Vergeet niet om de neus van het nodige lood te voorzien...

Gr. Ruud.

_________________
Finished:
Hunter Mk.6 - Revell 1/32 - "Start to Finish"
F-104S M.M.6716 - "RevelloGawa" 1/48 - "Start to Finish"


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 13 jan, 2016 11:50 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 27 feb, 2014 12:23 pm
Berichten: 728
Zoals gezegd zijnde in m'n Skymaster topic, is m'n fototoestelletje gepikt en ben ik dus een hele hoop in progress foto's kwijt.
Jammer maar helaas. Ik zal proberen te reconstrueren wat ik allemaal heb gedaan.

Dit is een geweldige kit, geen noemenswaardige gebreken, weinig tot geen putty nodig. Plastic is wel hard, maar is ook soms een voordeel.

Je kan de romp zo in mekaar zetten en de cockpit er langs onder inschuiven. Zeer handig om te bepalen hoeveel lood er in de neus moet!

photo 331707

Eigenlijk had ik graag pilootjes in de cockpit gezet

photo 331708

photo 331710

Maar na zorgvuldig meten en passen, kom je al snel tot de conclusie dat ze redelijk ongemakkelijk zullen zitten eens je er het "dashboard" inzet.
Daarom heb ik het maar zo gelaten.

Vanaf hier ben ik al m'n foto's kwijt... GRRRRRR

Nu volgen de eindfoto's met wat extra uitleg

Om de kit goed op z'n wieletjes te krijgen heb je wel een hele hoop lood nodig.

photo 354518

De bijtankbuis op de neus is wat gefoefel, maar als je eerst de ene zijde vastlijmt en na droging de andere zijde, heb je geen probleem. Ook zeer ideaal omdat deze buis perfect over de naad komt zitten

photo 354519

Ik heb de onderzijde in Humbrol 122 gedaan, dit grijs heeft een wat blauwige schijn en werkt perfect met de camo. Het plan was om het ding vol te hangen met knalspul, maar na een eerste brandstoftank, was het al duidelijk dat dit niet zonder slag of stoot zou lukken. Daarom de "lazy man way out" gekozen en enkel de tanks eronder gezet. Alle antennetjes en prulletjes lijm ik voor dat ik begin te schilderen. Naakt plastic is altijd een betere basis om te lijmen. Moet je achteraf wat beter opletten bij het vastpakken uiteraard.

photo 354524

In de uitlaten is er niet veel soeps, maar eerlijk gezegd, ik kijk niet veel in die kleine gaatjes.

photo 354523

Wegens een onhandigheidje van mij heb ik de canopy wat beschadigd aan de linkerzijde. Jammer.

photo 354522

Voor verwering, werk ik enkel met panel Line accent color van Tamiya. Laten drogen en de overschot wegpoetsen met Revell verdunner.

photo 354521

photo 354520

photo 354519

photo 354520

photo 354517

Zo heren, ik hoop dat jullie er toch nog iets aan gehad hebben. Het spijt me dat ik de foto's niet vroeger op m'n pc heb gesaved.

Maar goed, tot de volgende!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 13 jan, 2016 15:48 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 aug, 2009 8:54 am
Berichten: 7539
Woonplaats: Drachten
Oow, ik vond het al zo toevallig dat ik de camera van een collega modelbouwer te pakken had gekregen :P
Grapje hoor, het is zuur genoeg dat je je camera kwijt bent. Niet eens alleen om de foto's maar ook omdat het simpelweg jouw bezit is.

Het is een mooi kleurrijk dingetje geworden, en je had de eindfoto's ook al geplaatst zag ik! Dus dat is helemaal top.

_________________
Mijn modelbouw website


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 14 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement