Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 13:38 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 56 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do 22 okt, 2015 13:23 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 13 maart, 2011 22:39 pm
Berichten: 5056
Woonplaats: IJsselstein UT
Helaas nog niet Michel. Ik was gisteren in het museum in Soesterberg voor het tegenvallende modelbouwevenement en kreeg tips om met die canopies te werken.
Maar 26 dollar voor een set is me wat te gortig.

vrGr
Jan

_________________
Op de werkbank:
* Mitsubishi KI-21-1-a Sally, ICM 72205, 1:72 voor de BB "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945".

Onlangs voltooid:
* Mitsubishi Ki-51 Sonia, Hasegawa B005, 1:72 voor de BB "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945".
* Dornier Do 24T-3, Italeri 1323, 1:72 voor de BB "Franse luchtvaart 1900 - nu";
Portfolio:
* Mijn ATF portfolio 2011-heden


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 22 okt, 2015 13:54 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 23 apr, 2013 20:22 pm
Berichten: 1555
Woonplaats: Alphen aan den Rijn
Snap ik, ja !
Dat van die modelbouwdag ook trouwens, op internet zag ik al dat het vooral drones en bewegende modelbouw betrof. Wel leuk om te zien, maar niet bepaald "my cup of tee ".

Ik moet er dus nog steeds eens naartoe, naar het NMM. :(

_________________
N1K1 1:72 https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtop ... 8#p1045038

Mil Mi-2 https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtop ... 25&t=51829

KLM Bo105 https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtop ... 46&t=50937


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 27 okt, 2015 1:16 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 22 jul, 2014 10:25 am
Berichten: 1395
Woonplaats: Hardenberg
Het wordt al een heel mooi kitje uit 62. Dat gaay je goed af om van dit oudje een lekker fris vliegtuigje te brouwen.Dat glans kleurtje misstaat hem niet. Ook die dubbele draden netjes gedaan. Trouwens zo op de foto's ziet de rigging er strak genoeg uit. Dat moet volgens mij met die dubbeldekker ook wel goed komen.

Grtz Arjan

_________________
This thing we call failure it's not the act of falling down but staying down


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 27 okt, 2015 17:34 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 13 maart, 2011 22:39 pm
Berichten: 5056
Woonplaats: IJsselstein UT
Even een update. Het viel toch nog tegen om de drijvers goed aan de vleugels te bevestigen. Er moest een stukje af van de binnenste struts om te zorgen dat de drijvers onder een hoek van 90 graden kwamen te staan. De bommen met hun hardpoints zijn nu ook aangebracht en de rigging is geslaagd. Ik heb een vizier gescratched en een gaatje in de windshield geboord waar zijn net door paste. Ook hier weer passen en meten om de goede hoek te krijgen.

Na al die weken werk om van deze oude kit iets speciaals te maken kom ik nu bij de canopies. Die bederven het allemaal. Ze zijn te dik, passen niet en de horizontale stijlen van de achterste cockpit zijn verkeerd gegoten, want sluiten niet op elkaar aan en vormen dus niet 1 lijn. Wat je ook doet: het blijft zo scheef als een hoerentoeter. :twisted:

Afbeelding

Afbeelding

Het voorste cockpitgedeelte is met geen mogelijkheid op de rails te krijgen, waarover hij bij het openen moet schuiven. Daarom heb ik die cockpit maar gesloten. Dit probleem had ik ook met de Aichi Val, die uit dezelfde tijd stamt.

Bij de achterste cockpit laat ik het middendeel weg. Je ziet dan toch nog wat van het scratchwerk, maar ik doe het vooral omdat het geen gezicht is als je ze alledrie op hun plaats lijmt. Overal zitten kieren. Vanavond ga ik kijken wat ik met houtlijm als vulmiddel nog aan kan doen. Daarna weer verven en vernissen. Bah, wat een tegenvaller.
Daarna de afwerking. Al met al ben ik al 7 weken met dit ding bezig...

VrGr
Jan

_________________
Op de werkbank:
* Mitsubishi KI-21-1-a Sally, ICM 72205, 1:72 voor de BB "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945".

Onlangs voltooid:
* Mitsubishi Ki-51 Sonia, Hasegawa B005, 1:72 voor de BB "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945".
* Dornier Do 24T-3, Italeri 1323, 1:72 voor de BB "Franse luchtvaart 1900 - nu";
Portfolio:
* Mijn ATF portfolio 2011-heden


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 27 okt, 2015 20:39 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 28 sep, 2007 0:48 am
Berichten: 5507
Woonplaats: Ede
Maar laten we wel wezen, je maakt er wel wat moois van hoor.

Dave


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 28 okt, 2015 12:28 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 27 feb, 2013 0:08 am
Berichten: 2474
Ik sluit me aan bij Dave.
Knap wat je uit deze pensioengerechtigde kit weet te halen.

Een canopy trekt altijd de aandacht. Als die van belabberde kwaliteit is, kan die je verwezenlijkingen teniet doen. Hopelijk kan je dit rechttrekken...

Succes!

Thiery


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 03 nov, 2015 20:05 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 06 apr, 2007 7:25 am
Berichten: 210
Woonplaats: Fijnaart
cupofwondering

Ik vind inderdaad dat je voor zo oud model je een goed model heb gemaakt, ik heb het vandaag pas gelezen maar je
heb me weer op nieuwe ideen gebracht. alleen de foto van de arizona in betere tijden is niet de arizona,ten eerste geef de foto de datum 1944,ik denk dat dit een zware kruiser is van de baltimore klasse.Het is niet zo belangrijk, bijna ieder groot schip had de kingfisher aanboord.

Peter


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 03 nov, 2015 20:56 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 13 maart, 2011 22:39 pm
Berichten: 5056
Woonplaats: IJsselstein UT
Bedankt Peter. Het plaatje komt van een site over de US slagschepen, maar ik heb mogelijk de verkeerde "geleend".

Intussen ben ik aan het tobben met de afwerking. Er ging iets fout bij het spuiten van de matte vernis. Die hoopte zich op bij de leading edges, waardoor de verf los kwam. Ik ben het aan het herstellen, maar je blijft het toch zien.
VrGr
Jan

_________________
Op de werkbank:
* Mitsubishi KI-21-1-a Sally, ICM 72205, 1:72 voor de BB "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945".

Onlangs voltooid:
* Mitsubishi Ki-51 Sonia, Hasegawa B005, 1:72 voor de BB "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945".
* Dornier Do 24T-3, Italeri 1323, 1:72 voor de BB "Franse luchtvaart 1900 - nu";
Portfolio:
* Mijn ATF portfolio 2011-heden


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 04 nov, 2015 13:06 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 19 jul, 2006 10:48 am
Berichten: 7901
Woonplaats: Ingelmunster
jammer van de schade, wat ik doe in zo'n geval is de beschadigde plek eerst een beetje schilderen/spuiten, daarna opschuren, terug schilderen/spuiten, weer schilderen, enz... tot het niveauverschil van de verschillende lagen een beetje weggewerkt is...

_________________
The early bird get's the worm, but the second mouse get's the cheese...


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 04 nov, 2015 17:32 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 13 maart, 2011 22:39 pm
Berichten: 5056
Woonplaats: IJsselstein UT
Mijn tweede bijdrage aan deze GB: de Kingfisher. Met veel plezier aan gewerkt, tot ik aan de canopies toekwam...
Na het scratchen van de binnenkant heb ik aan de buitenkant toegevoegd: steps bij de canopies, aerials, vizier en is de EDO beachingset aangepast

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Helaas blijkt nu dat de vleugelantenne bij de fotosessie is afgebroken... Ligt vast ergens in de tuin :twisted:

VrGr
Jan

_________________
Op de werkbank:
* Mitsubishi KI-21-1-a Sally, ICM 72205, 1:72 voor de BB "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945".

Onlangs voltooid:
* Mitsubishi Ki-51 Sonia, Hasegawa B005, 1:72 voor de BB "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945".
* Dornier Do 24T-3, Italeri 1323, 1:72 voor de BB "Franse luchtvaart 1900 - nu";
Portfolio:
* Mijn ATF portfolio 2011-heden


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 56 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement