Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 22:06 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 32 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do 20 aug, 2015 10:12 am 
Offline
Moderator met vakantie
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 07 aug, 2005 23:22 pm
Berichten: 4977
Woonplaats: Brunssum
Markie schreef:
ook bij jou vleugel is dat duidelijk te zien, want volgens mij had je daar een missertje met de preshadekleur.


De verf die daar hoort te zitten zat mooi op mijn duimnagel....Maw in mijn enthousiasme verkeerd vastgehouden :lol: .
Valt me nou ook op dat op de foto's de kleur richting grijs lijkt te gaan, terwijl dat in werkelijkheid meer het Amerikaanse groen-bruin is. Er zullen inderdaad dus nog wat puntjes bijgewerkt dienen te worden.

Ik moet trouwens eerlijkheidshalve bekennen dat de eerste kleur die ik uit de airbrush probeerde te krijgen wit is/was ivm met wat gebouwde vrachtwagentjes, maar na ongeveer 49 pogingen heb ik dat opgegeven, ik krijg met geen mogelijkheid wit uit de airbrush :oops: (Revell aqua en Tamiya Acryl). Daarom was ik al lang blij dat me dit wel lukte, daar ik bijna in die staat was om de spuit weer voor lange tijd op te bergen en gewoon verder te kwasten..

Pasvorm valt eigenlijk ook inderdaad niet tegen, ondanks dat er bij de twee romphelften toch wel wat plamuur en schuurwerk aan te pas is gekomen.

Robert


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 31 aug, 2015 15:01 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 23 apr, 2013 20:22 pm
Berichten: 1555
Woonplaats: Alphen aan den Rijn
Mocht je zin, tijd en een paar pleuro's over hebben, dan heeft Pavla eventueel nog wat leuk after-marketspul voor dit vliegje.

Kosten waarschijnlijk 2x meer dan wat je voor het toestelletje betaald heb, maar dat terzijde :lol:

_________________
N1K1 1:72 https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtop ... 8#p1045038

Mil Mi-2 https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtop ... 25&t=51829

KLM Bo105 https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtop ... 46&t=50937


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 01 sep, 2015 7:07 am 
Offline
Moderator
Moderator

Geregistreerd: za 11 sep, 2010 12:30 pm
Berichten: 876
Weet ik wel zeker, ik zoek eigenlijk nog vacform glaswerk want mijn glaswerk ziet er een stuk minder uit dan die van jouw


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 01 sep, 2015 12:06 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 27 feb, 2014 12:23 pm
Berichten: 728
Ook zo'n geweldig klein kitje. Ik heb er ook twee in m'n vitrine staan, de ene denk ik bijna 30 jaar de andere is wat jonger.
Misschien kun je het glaswerk polijsten?


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 30 sep, 2015 16:35 pm 
Offline
Moderator met vakantie
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 07 aug, 2005 23:22 pm
Berichten: 4977
Woonplaats: Brunssum
MichelVL48 schreef:
Mocht je zin, tijd en een paar pleuro's over hebben, dan heeft Pavla eventueel nog wat leuk after-marketspul voor dit vliegje


Had ik inderdaad gezien, maar ook deze gaat bij mij recht uit de doos :D .
Glaswerk bij mij is trouwens redelijk naar behoren, hoef dus niet te polijsten.

Na een "aanval" van belroos, en een liesbreuk operatie ben ik nu eindelijk weer een beetje aan de betere hand, en heb deze week alweer een beetje kunnen knutselen :brouw: .

Inmiddels heb ik de bovenkant van de vleugel in kleur gecorrigeerd, deze hoorde lichtgrijs te zijn en niet dat groene dat ik er met de airbrush opgekwakt had. Corrigeren dus met de kwast daar dit iets te veel naar een misser zou gaan rieken.....

Voor:

photo 325355


En nu dus na:

photo 331041


Zoals te zien, ook al in de Revell Aqua glanslak (dus eigenlijk semi-gloss) gezet met de kwast en van decals voorzien. Dat was nog een pittige strijdt, daar de decals absurd breekbaar waren.....de geel zwarte band zit er nu op zijn best op, deze was op diverse plaatsen gescheurd na het bevochtigen en aanbrengen en gezien de omstandigheden was dit dus "as best as I could get". Oja, natuurlijk heb ik ook het "geluk" dat de decals bij de producent heel goed uitgericht zijn......not..... :evil:

Foto's, zodat ik weer door kan hobbelen met brouwen:

photo 331043

photo 331042

photo 331040

photo 331039

photo 331038


Nu die Revell Aqua glanslak voor semi-gloss doorgaat kan ik dit mooi laten zitten....nu alleen nog een echt glimmende aqua gloss lak zien te vinden voor andere projecten.....

Groetjes Robert


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 30 sep, 2015 17:00 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 19 jul, 2006 10:48 am
Berichten: 7901
Woonplaats: Ingelmunster
Mooi werk, en de decals, niet veel aan te verhelpen. beetje jammer van die rode cirkel op de bovenste ster die een beetje verschoven is...

Wel grappig dat je nu reeds aan het schilderen bent en je de neus er nog moet opzetten en eventueel pas maken met de romp

_________________
The early bird get's the worm, but the second mouse get's the cheese...


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 30 sep, 2015 17:11 pm 
Offline
Moderator met vakantie
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 07 aug, 2005 23:22 pm
Berichten: 4977
Woonplaats: Brunssum
De neus zit inderdaad ook al in de verf en klaar om aangebracht te worden. Hij past, er valt inderdaad net als in het echt een "randje". Daarbij wordt het gedeelte voor de cockpit zwart ivm het verblinden van de piloot. Alles komt goed (hoop ik toch) :wink:
Over die verschoven cirkel bij de ster, ze zijn bij alle vier de decals verschoven. Ik haalde dat al aan in de update. Waarschijnlijk is het daarom dat ik altijd zo goedkoop aan de kitjes kom :lol:

Groetjes


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 11 nov, 2015 23:16 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 23 apr, 2013 20:22 pm
Berichten: 1555
Woonplaats: Alphen aan den Rijn
Ik was even benieuwd hoe het hier met de bouw gaat ?
Wat me net opviel, op je 4e foto uit de vorige post, is dat er een ( storend wellicht ?? ) naadje zit tussen de romp en het vaste deel van de staart. Misschien een puntje van aandacht nog ? Of laat je t zo ?

_________________
N1K1 1:72 https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtop ... 8#p1045038

Mil Mi-2 https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtop ... 25&t=51829

KLM Bo105 https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtop ... 46&t=50937


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 13 nov, 2015 21:51 pm 
Offline
Moderator met vakantie
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 07 aug, 2005 23:22 pm
Berichten: 4977
Woonplaats: Brunssum
Klopt, ondanks dat het met passen mooi sluitend erop ging kwam ik er nog niet zo lang geleden (heb sinds kort een leesbril :mrgreen: ) er achter dat dit niet mooi passen gelijmd is, en eigenlijk ook niet zo mooi uitziet (dit was voor mij ook de bevestiging dat het "er moet altijd 1 dingetje fout gaan tijdens de bouw"-syndroom voor mij dus echt bestaat.....), stom dat me dit net na het verlijmen niet is opgevallen :evil:
Ik heb heel voorzichtig geprobeerd of het uberhaubt zonder extra schade te veroorzaken nog hersteld kan worden, maar helaas.
Ondanks dat ik wat vertraging in de bouw oploop doordat ik in een stevige periode van Clusterhoofdpijn zit, ga ik de eindstreep wel halen. Nog enkele kleine dingetjes en dan kan ik de eindfoto's presenteren. De tussenliggende vorderinge-tjes zijn niet zo spannend voor een foto-update :wink:

Groetjes Robert


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 14 nov, 2015 0:38 am 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 28 sep, 2007 0:48 am
Berichten: 5507
Woonplaats: Ede
Een beetje verdunde houtlijm erin laten lopen en daarna met een penseel bijtippen.

Dave


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 32 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement