Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 29 maart, 2024 3:38 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 44 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 23 dec, 2014 23:13 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 29 sep, 2010 22:41 pm
Berichten: 1063
Woonplaats: Putten
Ja, alouettes liggen te wachten, maar eerst netjes deze jongen afmaken. Gisteren de antennes van dun visdraad gemaakt. Flink gepriegel maar toch netjes gelukt. Een voor een vastgelijmd met superlijm aan de antennestaafjes.
Ene kant
Afbeelding
Andere kant
Afbeelding

Vandaag de antennes geschilderd. Ook de tape van de ramen gepulkt. Hierbij grote rampen zoals ik al wel een beetje gevreesd had.
Twee vielen naar binnen en ook de randen waren nogal gehavend en niet strak. Voorzichtig opnieuw met clearfix en ruitjes op stokje met bluetag en tamiya tape naar buitenkant vast getrokken. en randjes bijgewerkt. Ook antenne onderzijde romp gescratched en beugels aan weerszijden gemonteerd. Ook twee extra beugeltjes uit sparebox eropgezet. Fotos volgen.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 24 dec, 2014 9:26 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18512
Woonplaats: Hurdegaryp
Ziet er leuk uit en wat een gepriegel inderdaad. Jammer van je ramen, waarom niet gewoon met normale lijm bevestigd?

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 24 dec, 2014 17:50 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 29 sep, 2010 22:41 pm
Berichten: 1063
Woonplaats: Putten
@Tsjbob, ben altijd wat bang voor wit uitslaan van lijmdampen, maar voortaan toch vaker wat gewone lijm gebruiken voor betere verbinding.

Verder: Hij is klaar!!! Was dagje vrij en dus alle details afgewerkt. Verf bijgetipt, laatste losse delen erop. Dit is echt een leuke kit en past over het algemeen goed(enkel wat plamuur bij dak/uitlaten gebruikt. De details zijn mooi. Ik heb bij deze voor het eerst glansverf met mijn airbrush gespoten. De kleuren had ik enkel in oudere Humbrol en Revell enamels. Werkt toch niet zo fijn als de nieuwere acryl van Revell of Tamiya. Ook valt ieder foutje direct op en valt moeilijk te corrigeren. Het kleurenschema viel wel mooi uit. Het mindst gelukt vind ik de ramen in de deuren, gelukkig was eea nog te repareren. Let op dat je de kleine details zoals beugels en antennes pas als allerlaatste monteert, anders beschadigen ze zeker. Ik heb weinig wash gebruikt, enkel bij uitlaten en ietsje op dak en buik.
Misschien ga ik als ik zin heb nog kijken of ik hem in een diorama plaats, voorlopig laat ik het even zo.
Hierbij de fotos,
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Groeten Jaap Jan


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 24 dec, 2014 22:03 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18512
Woonplaats: Hurdegaryp
Da's ondanks het vele blauw, een kleurige bak geworden zeg en ook rappido afgemaakt. En elders ook nog de Puma aangepakt, zodat je nu de werkbank vrij hebt voor een serie Alouette's.

Leuke bijdrage JJ.

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 25 dec, 2014 1:08 am 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 14 okt, 2010 16:23 pm
Berichten: 4449
mr.vdh schreef:
Goed bezig! Volgende week is hij af? :mrgreen:

Dat was 10 dagen geleden dus ver zat ik er niet naast. :lol:


Maar even on-topic. Knap hoe jij in zo'n kleine tijd een dusdanig strakke heli weet neer te zetten. De meeste mensen (en ook ik) zijn 'nog maar' bij het interieur...Mooi resultaat, alleen een ding valt mij op. De niet-groene dakramen die groen horen te zijn. Zou je dat nog bij kunnen werken? Ondanks de problemen met de glaasjes?

Je mag me trouwens minimaal 3, maximaal 5 foto's per PB sturen voor in de eregalerij als aller eerste model. :wink:

Dank voor uwer deelname! (En succes met de Alouette's, ga ik alvast mooi even afkijken)





Dj.

_________________
Bezig met:
- M4A3E8 'Easy Eight' Sherman | M270 MLRS - Operation Desert Storm

Afgerond:
- M109 A6 Paladin | Leopard 2A5 NL | AMX-30 B2 - Opération Daguet 1991 | USMC LAV-25 - OIF 2003


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 25 dec, 2014 19:16 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18512
Woonplaats: Hurdegaryp
mr.vdh schreef:
... alleen een ding valt mij op. De niet-groene dakramen die groen horen te zijn. Zou je dat nog bij kunnen werken? Ondanks de problemen met de glaasjes?


Niet eens gezien. Op een foto geplaatst van DJ zie ik groene ramen, op de box-art blauwe. Als je dit gaat aanpassen even goed je referentiefoto's bekijken dus.

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 28 dec, 2014 11:35 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 08 dec, 2014 23:39 pm
Berichten: 92
Erg mooi en leuk kleurschema. Ik ben nu al bang dat ook mijn raampjes naar binnen gaan vallen, lol. Knap werk :brouw:

_________________
Fabian


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 28 dec, 2014 20:46 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 29 sep, 2010 22:41 pm
Berichten: 1063
Woonplaats: Putten
Hartelijk dank voor de reakties!
Heb diverse fotos bekeken, helaas meeste van deze specifiek zwart-wit. Als je naar kleurenfotos van de 205 van italiaans leger kijkt zijn de bovenramen meestal groenig. Heb eigenlijk nog geen Huey met blauw getinte ramen gezien. Dus de groene transparante Tamiya er maar opgekwast. Geeft mooi effect wat helaas door het kunstlicht niet helemaal uitkomt.
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 28 dec, 2014 21:08 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 14 okt, 2010 16:23 pm
Berichten: 4449
Nou, ik vind het er op deze foto's strak uitzien hoor. :brouw:

Mooi dat je dat nog even hebt bijgewerkt.




Dj.

_________________
Bezig met:
- M4A3E8 'Easy Eight' Sherman | M270 MLRS - Operation Desert Storm

Afgerond:
- M109 A6 Paladin | Leopard 2A5 NL | AMX-30 B2 - Opération Daguet 1991 | USMC LAV-25 - OIF 2003


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 29 dec, 2014 22:06 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 16 jul, 2009 19:27 pm
Berichten: 302
Je hebt een erg mooie Huey neergezet!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 44 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement