Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 19 apr, 2024 4:23 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 23 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 26 jan, 2015 16:18 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 14 okt, 2010 16:23 pm
Berichten: 4451
Mwuah, ik vind de Australische versie leuker. :mrgreen:



Dictator.

_________________
Bezig met:
- M4A3E8 'Easy Eight' Sherman

Afgerond:
- M109 A6 Paladin | Leopard 2A5 NL | AMX-30 B2 - Opération Daguet 1991 | USMC LAV-25 - OIF 2003 | M270 MLRS - Operation Desert Storm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 26 jan, 2015 18:18 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18527
Woonplaats: Hurdegaryp
Die Zuid-Afrikaan (ZU-ELP) blijkt een UH-1H te zijn. Vreemd uitsteekseltje aan de staart hoor.

http://www.sa-transport.co.za/aircraft/bell/bell_uh_1h.html

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 27 jan, 2015 16:08 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 14 okt, 2010 16:23 pm
Berichten: 4451
Mijn DoS Huey heeft dat ook.

Dat uitsteeksel, of eigenlijk inham in de staart heeft te maken met de Huey 2 update die Bell beschikbaar heeft voor oudere Huey's als deze.



Dj.

_________________
Bezig met:
- M4A3E8 'Easy Eight' Sherman

Afgerond:
- M109 A6 Paladin | Leopard 2A5 NL | AMX-30 B2 - Opération Daguet 1991 | USMC LAV-25 - OIF 2003 | M270 MLRS - Operation Desert Storm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 27 jan, 2015 18:10 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18527
Woonplaats: Hurdegaryp
Hmmm, kan hierover niks vinden bij de Huey 2 (ook niet in je link).
Staart lijkt inderdaad iets kleiner, maar toch lijkt me ook de staartboom iets verlengd. De staartsteun is iets terug geplaatst.

Afbeelding

Afbeelding

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 27 jan, 2015 22:14 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 14 okt, 2010 16:23 pm
Berichten: 4451
Klopt ook, er mist een stuk uit de staart en de staartboom wordt iets langer gemaakt. In dat uitsteeksel zullen wel sensoren zitten denk ik.



Dj.

_________________
Bezig met:
- M4A3E8 'Easy Eight' Sherman

Afgerond:
- M109 A6 Paladin | Leopard 2A5 NL | AMX-30 B2 - Opération Daguet 1991 | USMC LAV-25 - OIF 2003 | M270 MLRS - Operation Desert Storm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 28 jan, 2015 1:31 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18527
Woonplaats: Hurdegaryp
mr.vdh schreef:
In dat uitsteeksel zullen wel sensoren zitten denk ik.

Hmmm... eerder hooguit een lampje.

In dit topic wordt wat meer geschreven over de Huey II, is meer een UH-1 body met een 212 neus. Zegt dus nog niks over het vreemde staartstuk.
http://forum.scramble.nl/viewtopic.php?p=674820

Verder zoeken dus.

Ik stuitte hierop:
Afbeelding
Met de volgende tekst:
Citaat:
The Bell UH1H helicopters have several performance enhancing modifications including the left seat certified long line bubble door with gauges, the BLR tail boom strake kit, fast fin, and composite blades.


Ah, een BLR tail boom dus...
http://www.blraerospace.com/products/details/dual-tailboom-strakes/rotary-wing/

Gewoon betere prestaties en besturing. Verder niet. Wordt aangeboden voor de 205 en de 212.

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 28 jan, 2015 1:51 am 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 14 okt, 2010 16:23 pm
Berichten: 4451
Het is dus niet eens iets wat vanuit Bell wordt geleverd, mooi dat je het even goed uitgezocht hebt!



Dj.

_________________
Bezig met:
- M4A3E8 'Easy Eight' Sherman

Afgerond:
- M109 A6 Paladin | Leopard 2A5 NL | AMX-30 B2 - Opération Daguet 1991 | USMC LAV-25 - OIF 2003 | M270 MLRS - Operation Desert Storm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 06 feb, 2015 20:50 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18527
Woonplaats: Hurdegaryp
Ik zag dat je hem af had, waar blijven de foto's ?

:lol:

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 06 feb, 2015 20:56 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 12 sep, 2010 10:02 am
Berichten: 1968
Woonplaats: Tilburg
Ik heb even ruzie met de foto's uploaden enzo, was al van plan om vanavond een update te typen. :mrgreen:

_________________
AfbeeldingAfbeelding
http://www.nhobbysite.jouwweb.nl -- "Don't bother runing, you'll die tired"~ US apache pilots


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 06 feb, 2015 21:32 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 12 sep, 2010 10:02 am
Berichten: 1968
Woonplaats: Tilburg
Eindelijk gelukt om die foto's te uploaden, ik moet zeggen, foto alarm :lol:

Nu had ik eigenlijk ook wat meer updates willen plaatsen in dit topic, maar door tijdgebrek, en geen zin om een update te typen (ik bouw liever dan dat ik typ) komt hierbij de laatste update! Of te wel, deze RAAF heli is klaar!


Dus, romp zit dicht, alles is geschuurd, tijd om alle raampjes af te plakken en een zwarte primer over het model te doen:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Na de primer is het natuurlijk tijd voor de eerste verflaag. Voor deze kleur heb ik vallejo Sand yellow gebruikt (71028), achteraf had deze kleur misschien iets bruiner mogen zijn, maar nu ik deze huey hier in mijn vitrinekast heb staan ben ik er tevreden over. Ik denk dat als de kleur bruiner was geweest de totale kleurcombinatie niet mooi was geworden. foto's:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding


Maarja, zo'n australische huey bestaat niet uit alleen maar 1 zandkleurtje, dus afplakken!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Na het spuitwerk werd het tijd om alles uit te pakken, en het was goed gelukt! Ik had er nergens verf mee afgetrokken, bijna geen overspray of doorlopers. Alleen met het erafhalen van de tape op de raampjes trok ik er een beetje verf vanaf helaas, maar dat heb ik zo goed als het kon weer teruggeverft.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
.
tsja, en dan heb je alles geverfd enzo, dan word het tijd voor de decals en daarna de verwering. Nu heb ik hier bijna geen tussendoorfoto's van gemaakt, dus nu komen de eindfoto's (en een paar in progress ;) )
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En zo staat deze huey nu in mijn vitrinekast:
Afbeelding

Nu heb ik voor mijzelf een paar minpuntjes aan deze huey, en dat is dat ik een paar onderdelen mis/kwijt ben geraakt. Zoals de cargo hook en dat landingspootje achterop de staart (naam?). Ook vind ik he jammer dat ik op sommige plekken silvering heb gekregen en dat de huey een beetje schuin op zn pootjes staat.

Voordat ik er commentaar op krijg, ik heb geen idee waarom sommige foto's onderste boven staan... ik zal het proberen aan te passen :brouw:

De 2e huey in deze gb is klaar, ik ben benieuwd naar het resultaat van de anderen!
greetz nicky

_________________
AfbeeldingAfbeelding
http://www.nhobbysite.jouwweb.nl -- "Don't bother runing, you'll die tired"~ US apache pilots


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 23 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement