Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 19 apr, 2024 12:11 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 23 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: 1/48 Esci UH-1D - RAAF
BerichtGeplaatst: vr 28 nov, 2014 19:59 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 12 sep, 2010 10:02 am
Berichten: 1968
Woonplaats: Tilburg
Hier is dus mijn verslag van de Huey! Nu kan ik veel gaan lullen enzo over de huey zelf, maar omdat je dan straks een sh*t load aan topics krijgt met in de 1e post info wat een huey is, pak ik het lekker anders aan! Maar om het kort en krachtig te houden; een huey is een dakflapperaar :mrgreen:

Mijn variant van deze legendarische dakflapperaar/slagroomklopper/wentelwiek, word er een van de SAAF? De SAAF?, ja de SAAF... De South African Air Force dus. De SAAF was opgericht op 1 februari 1920, en het hoofdkwartier zit op dit moment in Pretoria. De SAAF heeft mee-gevochten in de WO2 in africa (jôh), italië, en de Korea-oorlog.

Op dit moment heeft de SAAF een ruime 200 stuks vliegtuigen (en helikopters?) en iets meer dan 11 000 man personeel. Nu is het leuke, ik kan op internet dus nergens vinden dat de SAAF ook de UH-1D huey heeft gehad en gevlogen. Misschien dat iemand anders dit wel kan vinden? Wat referentie materiaal is nooit mis natuurlijk :brouw: En als de Zuid-Afrikaanse luchtmacht er nooit mee heeft gevlogen? Dan bouw ik hem lekker toch als SAAF variant, staat wel leuk zo'n exotische variant :P

Op naar de kit zeg ik:
op volgorde; doosje, sprues, beschrijving
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En de versie die ik ga maken:
Afbeelding

Nog een paar nachtjes wachten, en dan kan ik van start, heb er zin in!En nog even de LAV-III afwerken :)

Greetz, nicky!

_________________
AfbeeldingAfbeelding
http://www.nhobbysite.jouwweb.nl -- "Don't bother runing, you'll die tired"~ US apache pilots


Laatst bijgewerkt door militairtje op zo 25 jan, 2015 13:15 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 28 nov, 2014 20:16 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 08 feb, 2008 10:08 am
Berichten: 2439
Woonplaats: Oegstgeest
Grappig, maar die Springbok-decals zitten dus wel gewoon in de doos. Zal Esci het zelf ook maar verzonnen hebben, of zullen zij het toch wel op historische feiten gebaseerd hebben?

_________________
"Boxart, it's all the reference you need..."
Mijn verlanglijstje: Wishlist
Mijn dozenstapel: Stash


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 29 nov, 2014 0:42 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18527
Woonplaats: Hurdegaryp
Wat ik heb kunnen vinden, Zuid Afrika heeft ze niet gehad. Wellicht dat Esci ze verwisseld heeft met een ander land, Rhodesië heeft ze wel gehad.
http://www.saairforce.co.za/forum/viewtopic.php?f=20&t=6954&view=next

Maar van mij mag je best een Zuid Afrikaan maken hoor. Heb je een mooie excoot in de kast. Kies dan wel een mooi schema, bijvoorbeeld deze... (is wel een UH-1H)
Afbeelding

Vreemd genoeg is dit wel een Zuid Afrikaans geregistreerde heli.

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 29 nov, 2014 3:31 am 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 14 okt, 2010 16:23 pm
Berichten: 4451
Ahummm, well done Esci... :roll:

Nou ja, mocht je een wel waarheidgetrouw onderwerp willen maken, dat naast een exotisch schema ook nog een ''Kangaroe op de staartboom'' heeft zitten.... Dan heb ik nog wel een kleine persoonlijke aanbeveling:


Afbeelding




Succes in ieder geval!





Dj.

_________________
Bezig met:
- M4A3E8 'Easy Eight' Sherman

Afgerond:
- M109 A6 Paladin | Leopard 2A5 NL | AMX-30 B2 - Opération Daguet 1991 | USMC LAV-25 - OIF 2003 | M270 MLRS - Operation Desert Storm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 29 nov, 2014 11:07 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18527
Woonplaats: Hurdegaryp
Die Aussie is ook een 'H', met leuke aanpassingen aan de uitlaat en platen naast de motor. Wel een gaaf schema inderdaad.

Afbeelding

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 25 jan, 2015 13:43 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 12 sep, 2010 10:02 am
Berichten: 1968
Woonplaats: Tilburg
Zeau, ik heb niet stilgezeten hoor! Maar wegens chronisch tijdgebrek, feestdagen, proefwerkweek, dagjes weg in de vakantie en dergelijke, ben ik eigenlijk nog niet aan updaten toegekomen en het ook een beetje vergeten
Ik heb me dus kunnen laten overhalen door onze gb dictator DJ, om van deze kit toch een RAAF variant te maken. Zoiets dus:
Afbeelding
Nu houd ik een beetje deze variant aan, maar dan zonder het gunship gedeelte.Het word een vliegende taxi :brouw: . Op naar de bouw, de huey zit ondertussen al ver in elkaar eigenlijk, en er moeten nog wat kleine dingetjes opgeplakt worden, voordat ik echt kan gaan beginnen met de paintjob.
Het interieur:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gewichtjes erin gedaan, want anders krijgt deze heli last van tailsitting:
Afbeelding

Et voila, beide romphelften zijn samengevoegd:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

De (nog open) ramen en deuren afgeplakt, zodat ik even met primer eroverheen kon gaan. Ik mocht lekker veel gaan schuren, feestje :/
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Toen de kieren goed geschuurd waren, kon het raamwerk erin. Wat een pokke karwei is dat, en om het nog leuker te maken, kwam ik erachter dat 2 raampjes van binnenuit gelijmd moesten worden... Dus ik kon lekker met een raampje vastgeklemt in een pincet, door de hele romp heen het raampje vastlijmen. Het is goed gelukt, al zeg ik het zelf. Voor de mensen die ook nog alle raampjes mogen gaan plakken, ik kan microscale kristal klear erg aanbevelen, de raampjes blijven goed zitten, en laten eigenlijk geen resten achter (qua uitslag op de ramen)
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

greetz nicky
Afbeelding

_________________
AfbeeldingAfbeelding
http://www.nhobbysite.jouwweb.nl -- "Don't bother runing, you'll die tired"~ US apache pilots


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 25 jan, 2015 14:13 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18527
Woonplaats: Hurdegaryp
Afbeelding
Afbeelding

Het idee is goed, echter je plaatst juist het gewicht achter het zwaartepunt van de heli, ongeveer op het punt waar de achterste steun zit en waar de ski's ophouden. Wellicht dat het net goed gaat, maar het kan zijn dat je het alleen maar erger maakt. Je had beter het gewicht voor in de neus kunnen stoppen, heb je ook niet zo veel nodig zoals je er nu hebt in gestopt.

Ik zie dat je een airbrush hebt, maar het instrumentenpaneel heb je volgens mij met de kwast gedaan, vanwege het lijkt alsof je vrij dik in de weer bent geweest met verf.

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 25 jan, 2015 14:26 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 14 okt, 2010 16:23 pm
Berichten: 4451
René, dat met het zwaarte punt kan net volgens mij, ook al is voorin gunstiger omdat je dan een grotere arm hebt.

Mooi dat je voor de Aussie gaat! :brouw:




Dj.

_________________
Bezig met:
- M4A3E8 'Easy Eight' Sherman

Afgerond:
- M109 A6 Paladin | Leopard 2A5 NL | AMX-30 B2 - Opération Daguet 1991 | USMC LAV-25 - OIF 2003 | M270 MLRS - Operation Desert Storm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 26 jan, 2015 0:49 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 23 sep, 2005 15:51 pm
Berichten: 987
Een what-if, waarom niet.
Wel een hele gevaarlijke plek om je gewicht te plaatsen. Aan je foto te zien is het nog goed gegaan.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 26 jan, 2015 13:05 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18527
Woonplaats: Hurdegaryp
militairtje schreef:
Mijn variant van deze legendarische dakflapperaar/slagroomklopper/wentelwiek, word er een van de SAAF? De SAAF?, ja de SAAF...

Op dit moment heeft de SAAF een ruime 200 stuks vliegtuigen (en helikopters?) en iets meer dan 11 000 man personeel. Nu is het leuke, ik kan op internet dus nergens vinden dat de SAAF ook de UH-1D huey heeft gehad en gevlogen. Misschien dat iemand anders dit wel kan vinden? Wat referentie materiaal is nooit mis natuurlijk :brouw: En als de Zuid-Afrikaanse luchtmacht er nooit mee heeft gevlogen? Dan bouw ik hem lekker toch als SAAF variant, staat wel leuk zo'n exotische variant :P


Volgens mij is dit een Zuid-Afrikaan... Wel een vreemde, kijk maar naar de staartboom.
Afbeelding

Helikpters genoeg...
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_aircraft_of_the_South_African_Air_Force

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 23 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement