Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu wo 17 apr, 2024 0:45 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 43 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 10 nov, 2014 1:02 am 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 14 okt, 2010 16:23 pm
Berichten: 4450
Plaatst hier allen uw gave foto's van Huey dakflapperts!

Zowel modellen als de echten, ook wat je zelf gemaakt hebt en het tonen waard vindt. :wink:

Dan zal ik binnenkort nog eens een foto-shoot doen met de SAR en UH-1C. :wink:




Dj.

_________________
Bezig met:
- M4A3E8 'Easy Eight' Sherman | M270 MLRS - Operation Desert Storm

Afgerond:
- M109 A6 Paladin | Leopard 2A5 NL | AMX-30 B2 - Opération Daguet 1991 | USMC LAV-25 - OIF 2003


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 10 nov, 2014 1:41 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18523
Woonplaats: Hurdegaryp
Ah, daar was 'ie al. Zal ik gelijk maar even de Huey's plaatsen die ik in eengrijs verleden heb gebouwd.

Diorama, 'Down and out', ergens in Vietnam. Dit was ook een slecht gebouwde, incomplete kit. Ik heb er onderstaande dio van gemaakt, waarbij de dio's die ik recentelijk gemaakt heb, er veel beter uit zien. Inspiratie van de setting heb ik gehaald uit het boekje 'Bent and battered rotors'. Het model is van Revell (04407), een UH-1H gunship.
Afbeelding

Afbeelding
Inspiratieboekje.
Afbeelding

Een van mijn eerste modellen. DJ heeft deze recentelijk ook gebouwd en die ziet er stukken beter uit, maar die zal hij zelf hier wel plaatsen. Het model is van Italeri (050) en is een UH-1C gunship.
Afbeelding

Afbeelding

De laatste is een die-cast van Italeri (1:100), gekocht voor €1,95 bij de Wibra. Die had meerdere metale heli's, welke ik toen allemaal maar gekocht heb. Het model bestond uit zo'n 10 á 15 onderdelen, was voorbeschilderd, maar gewoon leuk om in de collectie te hebben.
Afbeelding

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 10 nov, 2014 1:46 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18523
Woonplaats: Hurdegaryp
Onderstaand is een UH-1N, met een pracht van een schema. Kwam ik eens tegen op het grote WWW, opgeslagen op mijn harde schijf en nu hier maar even geplaatst.

Afbeelding

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 10 nov, 2014 10:51 am 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 14 okt, 2010 16:23 pm
Berichten: 4450
Special Forces Huey, Heerlijk! :brouw:

Bovendien is de UH-1N als je het mij vraagt ook echt de aller mooiste Huey.

Foto's van mijn Huey's komen binnenkort, moet eerst een goed moment voor een foto-shoot vinden zo met doordeweeks college's e.d.




Dj.

_________________
Bezig met:
- M4A3E8 'Easy Eight' Sherman | M270 MLRS - Operation Desert Storm

Afgerond:
- M109 A6 Paladin | Leopard 2A5 NL | AMX-30 B2 - Opération Daguet 1991 | USMC LAV-25 - OIF 2003


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 10 nov, 2014 19:37 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18523
Woonplaats: Hurdegaryp
Nog meer info over de Huey: http://www.helis.com/60s/huey.php

Een oudje, een 204B met 4 rotorbladen. Werd operationeel pas voor het eerst toegepast op een 412.
Afbeelding
http://1000aircraftphotos.com/Contributions/HatcherDavid/5948.htm

In het stuk op de website hebben ze het ook over een 3-bladige Huey. Daar moet op gegoogled worden.... In dit geval een 204 met 3 bladen.
Afbeelding
http://www.tpruittphoto.com/hueyhelicopters/history.html

Tja, mooi of lelijk? Een 533.
Afbeelding
http://www.aviastar.org/helicopters_eng/bell_533.php

Een UH-1Y, leef je uitlaat, zou ik zeggen.
Afbeelding

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 10 nov, 2014 20:56 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 14 okt, 2010 16:23 pm
Berichten: 4450
Die 4- en 3-bladige versie kon ik nog niet. Erg apart!



Dj.

_________________
Bezig met:
- M4A3E8 'Easy Eight' Sherman | M270 MLRS - Operation Desert Storm

Afgerond:
- M109 A6 Paladin | Leopard 2A5 NL | AMX-30 B2 - Opération Daguet 1991 | USMC LAV-25 - OIF 2003


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 16 nov, 2014 21:47 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 26 dec, 2011 10:28 am
Berichten: 480
Een gaaf project komt er aan heren, leuk! Vanaf de zijlijn ga ik meegenieten. Hierbij een Huey die ik ooit nog eens met bijbehorend dio wil maken: de UH-1H, dienend in Afghanistan, namens de Department of State. Deze club beheert een schimmige verzameling (van 130!) vliegtuigen heli's (waaronder o.a. de S-61, CH-46 en varianten van de UH-1) die vage operaties uitvoeren en worden uitgeleend aan andere departementen en agencies.

Deze UH-1H's zijn bewapend met Minigun aan beide zijden. Op Youtube zijn een aantal filmpjes waarin deze Huey samen met een MI-8 een operatie uitvoert ism met de DEA (drug Enforcement Agency). De Mi-8 zet de troepen af, de Huey cirkelt rond voor dekking.

Komen de foto's:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Bronnen:
- http://www.state.gov/j/inl/rls/fs/141965.htm
- https://medium.com/war-is-boring/the-u- ... 6a6204c680

Groet,
Daan

Edit: wie kan mij helpen welke aanpassingen ik zou moeten maken om een correct model van deze heli te maken?

_________________
Op het werktafeltje:1/72 HH-60G Block 152
Klaar: 1/72 Mi-17 CIA / Maverick Aviation | 1/72 CIA SOG Afghanistan


Laatst bijgewerkt door Daan85 op zo 16 nov, 2014 22:59 pm, in totaal 3 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 16 nov, 2014 22:20 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 24 dec, 2008 1:28 am
Berichten: 5407
Woonplaats: Assen
Geluid aan, mensen die roepen 'of het wat zachter kan' negeren :lol: en genieten maar, een Huey start-up:


_________________
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 16 nov, 2014 22:58 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 26 dec, 2011 10:28 am
Berichten: 480
Vet! 8) :lol:

_________________
Op het werktafeltje:1/72 HH-60G Block 152
Klaar: 1/72 Mi-17 CIA / Maverick Aviation | 1/72 CIA SOG Afghanistan


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 16 nov, 2014 23:37 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 14 okt, 2010 16:23 pm
Berichten: 4450
Nem schreef:
Geluid aan, mensen die roepen 'of het wat zachter kan' negeren en genieten maar, een Huey start-up:

Echt een onmiskenbaar geluid, heerlijk, heb er zelf mijn U2 playlist voor afgebroken. Vooral wanneer hij overvliegen komt en het toerental opschroeft. De enige twee dingen die ik trouwens mis in dit filmpje zijn een stel miniguns en rocketpods, en een tropisch landschap hahaha. :lol:

Daan85 schreef:
Een gaaf project komt er aan heren, leuk! Vanaf de zijlijn ga ik meegenieten. Hierbij een Huey die ik ooit nog eens met bijbehorend dio wil maken: de UH-1H, dienend in Afghanistan, namens de Department of State. Deze club beheert een schimmige verzameling (van 130!) vliegtuigen heli's (waaronder o.a. de S-61, CH-46 en varianten van de UH-1) die vage operaties uitvoeren en worden uitgeleend aan andere departementen en agencies.

Deze UH-1H's zijn bewapend met Minigun aan beide zijden. Op Youtube zijn een aantal filmpjes waarin deze Huey samen met een MI-8 een operatie uitvoert ism met de DEA (drug Enforcement Agency). De Mi-8 zet de troepen af, de Huey cirkelt rond voor dekking.

Ik ken die Huey uitvoeringen ja, erg vet!

Ik zit/zat er zelf ook aan te denken de camouflage versie te maken voor de GB. Wil je deze Huey maken dan zal je een H of D'tje aan moeten schaffen. Dan ben je er echter nog niet helemaal vanwege als sensoren en dergelijke die deze Huey's hebben. Maar als basis in ieder geval een UH-D of een verbetere versie van dien.





Dj.

_________________
Bezig met:
- M4A3E8 'Easy Eight' Sherman | M270 MLRS - Operation Desert Storm

Afgerond:
- M109 A6 Paladin | Leopard 2A5 NL | AMX-30 B2 - Opération Daguet 1991 | USMC LAV-25 - OIF 2003


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 43 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement