Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu di 16 apr, 2024 16:01 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Forumregels


GB start op 1 september 2014 en loopt tot en met eind februari 2015
  • Maximaal 2 actieve topics per persoon;
  • Om het levendig te houden, liever een leuke reactie achter te laten ipv op het “abonneer nu” knopje te druken;
  • Probeer ook af en toe te reageren door de bouw heen, dit is uiteraard niet verplicht maar wel prettig voor andere mensen dat ze weten dat er mee gelezen word;
  • Topic openen graag met boxart. Een stukje geschiedenis oid is optioneel, leuk maar geen must al is het natuurlijk wel leuker!



Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 37 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do 09 okt, 2014 22:26 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 18 sep, 2008 9:43 am
Berichten: 6031
Woonplaats: Zwolle
Ik heb je eerste update helemaal gemist! :oops: maar het ziet er goed uit! Ik ben benieuwd naar de middelen die je gaat gebruiken.
Waarom zitten er geen NL decals bij? Ik zal eens ff meezoeken.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 10 okt, 2014 0:39 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 07 mei, 2006 14:01 pm
Berichten: 1070
Black Lion Decals heeft een setje voor Nederlandse Leopard 2's.
http://www.blackliondecals.nl/decals1-35-3.htm

http://www.blackliondecals.nl/images/popup35027.htm


GJ

_________________
"But if it needs be, it is an ideal for which I am prepared to die." - Nelson Mandela
"Extinction is forever." - Sea Shepherd


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Update
BerichtGeplaatst: wo 15 okt, 2014 13:50 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 04 dec, 2013 13:20 pm
Berichten: 21
Woonplaats: Omgeving stad Utrecht
De afgelopen tijd ben ik met de loopwielen en de tracks bezig geweest.

Afbeelding
Allereerst heb ik de "banden' op de loopwielen gespoten met Vallejo Panzer dark grey (71056).
Afbeelding
Daarna de wielen in de mal die ik al eerder had gekocht en spuiten maar. Eerst heb ik de wielen gespoten met Vallejo #612 NATO green, maar dat vond ik toch te donker. Daarom nogmaals gespoten, maar nu met Vallejo #231 NATO light.

Afbeelding
En uiteindelijk de wielen geplaatst op het loopwerk van de Leopard.

Daarna ben ik verder gegaan met de tracks. Deze heb ik gespoten met dezelfde grey als het "rubber" op de loopwielen.
Afbeelding

De volgende stap zal zijn om het metaal van de tracks te schilderen. Ik denk met iets van een roest achtige kleur. Iemand een idee? Daarnaast moet ik ook nog de binnenzijde van de tracks schilderen. Ik moet zeggen dat ik daar nog helemaal geen idee voor heb welke kleur dit moet worden. Daarom.... jullie suggesties zijn van harte welkom.

Omdat ik zit te wachten op de loop die ik besteld heb ik Engeland, kan ik nu even niet meer verder. Dus een volgende update kan even op zich laten wachten.

Groetjes,

Pedro


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 16 okt, 2014 9:51 am 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 10 jan, 2010 22:24 pm
Berichten: 11855
Woonplaats: St.-Katelijne-Waver (België)
Mooi geschilderd. Het metaal van de tracks zit onder andere in putjes tussen de rubberblokken. Het lijkt me onmogelijk om dus het rubber eerst te doen en dan met een penseel al die putjes op te vullen zonder iets te raken. Waarom deze volgorde?


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 17 okt, 2014 15:51 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 18 sep, 2008 9:43 am
Berichten: 6031
Woonplaats: Zwolle
Zeker mooi allemaal. Wat je kan doen met de tracks is er een hele dikke donkerbruine was erover laten vloeien.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 20 nov, 2014 13:46 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 04 dec, 2013 13:20 pm
Berichten: 21
Woonplaats: Omgeving stad Utrecht
Hallo alle Leopard brouwers,

Ik ben weer verder gegaan met mijn Leo. De loop waarop ik zat te wachten is helaas helemaal nooit aangekomen. Ik had hem besteld bij Insidethearmour.com, maar helaas dus nooit ontvangen.
Nu heb ik gewoon de loop uit de bouwdoos gebruikt. Dat gaat ook wel, alhoewel de bestelde loop wel mooier is. Ook zit er een naad precies boven op de loop. Die heb ik netjes weggeschuurd.Afbeelding
Verder heb ik de toren nu een stukje verder gebouwd.
Afbeelding
Dat was hem weer voor nu.
Groetjes allemaal en tot de volgende update.

Pedro


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 20 nov, 2014 14:07 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 18 sep, 2008 9:43 am
Berichten: 6031
Woonplaats: Zwolle
Hey,

Wat balen zeg! Ik hoop dat hij komende maanden nog een keer opduikt voor je. Wellicht dan voor Eem ander project. Maar het is mooi zuur!

De loop nu ziet er ook goed uit. Wat een joekel op de onderste foto zeg!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 16 jan, 2015 15:26 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 04 dec, 2013 13:20 pm
Berichten: 21
Woonplaats: Omgeving stad Utrecht
Na een behoorlijke periode van inactiviteit op dit project, pak ik nu de draad weer op om de Leopard af te bouwen. Inmiddels heb ik ook besloten om geen NL versie te bouwen: het wordt gewoon de Duitse versie uit de doos. Het ombouwsetje dat ik aangeschaft had vond ik kwalitatief onvoldoende om te gebruiken. Met name de Nederlandse site skirts vond ik slecht uitgevoerd en ze paste ook niet goed op de Leopard. Ook zijn er geen goede decals te verkrijgen voor de NL versie.

Maar nu verder: ik ben aan de gang gegaan met de rupsbanden. Ik wil deze er verweerd ( geroest) en vol met modder eruit laten zien. Daarom heb ik in eerste instantie een papje gemaakt van: water, houtlijm, Vallejo model air Light Rust (71.129), Vallejo pigment Brown Iron oxide (73108) en schelpenzand. Dit papje heb ik zo onregelmatig mogelijk op de beide rupsbanden aangebracht, zowel aan de binnen- als aan de buitenkant. dat ziet er zo uit:
Afbeelding

Ik denk erover na om de rupsbanden ook nog op dezelfde wijze te besmeren met een soortgelijk papje, maar dan de Vallejo Model air Light Rust te vervangen door Sand Yellow (71028) en het pigment te vervangen door Light Yello Ochre (73102).

Graag hoor ik jullie ervaring in deze c.q. jullie suggesties op deze aanpak.

Alvast dank voor jullie aanvullingen en opmerkingen,

Pedro


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 16 jan, 2015 15:57 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 23 nov, 2013 12:59 pm
Berichten: 1132
Woonplaats: Kollum (Frl.)
En nu de rubber blokken weer zwart, die blijven zwart.

Gr, Martin

_________________
Gott schuf die Zeit, aber von Eile hat er nichts gesagt.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 16 jan, 2015 17:35 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18523
Woonplaats: Hurdegaryp
Ook in de drek?

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 37 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement