Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu di 16 apr, 2024 17:12 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 24 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 14 apr, 2015 22:25 pm 
Offline
Moderator
Moderator

Geregistreerd: za 11 sep, 2010 12:30 pm
Berichten: 876
Ik ben al even bezig met hetzelfde doosje als BekerVanVerwondering, alleen ik heb de dure doos.
Samen met een Kettenrad en wat oliedrums.

Afbeelding

Ik ga de vliegmachien van de heer H (Heinrich) Bar maken, versie 2 wilde ik eigenlijk voor Hurdegarijp 2013 bouwen, want deze heeft op Leeuwarden gestaan, maar ja geen tijd enzo ervoor gehad.

Afbeelding

Bar was aan het eind van de oorlog de nummer 8 van de Duitse azen met 221 of 220 overwinningen. Hij vloog meer dan 1000 missies. Zijn eerste kill was in september 1939 en aan het eind van de de BoB stond de teller op 17.

Göring was niet een vriend van hem en dit heeft hem zeer waarschijnlijk een van de hoogste duitse onderscheiding (Ridderkruis met Eikenloof, Zwaarden en Briljanten) gekost.

Hij is verschillende keren neergeschoten, waarvan 1x tijdens de BoB hij lande toen in de Noordzee. Toen Göring hem daarna vroeg antwoordde hij prompt: "Ik dacht aan uw toespraak, dat Engeland geen eiland meer was". Een bewijs dat Bar geen respect voor rang of stand had.

Het plastic, op het eerste gezicht was ik zeer aangenaam verrast door de details (bv. losse trimwielen)
Afbeelding

Het boekje:
Afbeelding

met de versie die ik ga bouwen optie 1: de zomer van 1940, maar nog aan het begin van de BoB want geen gele neus.

Afbeelding

aangezien ik al een paar weken bezig ben hier de foto's van mijn geplak:
Afbeelding
Afbeelding
Ik moet zeggen dat ik best te spreken ben over de pit. Al moet ik eerlijk zijn de RLM02 van Vallejo vind ik wat te donker.

Ik vond de wielbakken wel erg leeg dus heb ik er met wat altijdgroen wat detail in proberen te brengen,
links de kale bak met kier naar het binnenwerk van de vleugel en rechts mijn aanpassing.
Afbeelding

Beide wielbakken, en een paar paneellijnen opnieuw getrokken/uitgediept, de eerste keer voor mij. Afbeelding

En net als Beker: een gebroken strut, en belangrijker ik snapte niet hoe deze precies moesten passen dus er eigenlijk met
geweld onder gedrukt anders zou ik de doos aan de kant hebben gegooid.
Afbeelding
De reparatie is mijns inziens wel geslaagd.

En dan de laatste plaatjes: Het befje in de primer (let op: ik heb de propeller-as al vast geplakt):
Afbeelding

En als laatste de verweerde propeller:
Afbeelding

Ik hoop deze in niet al te lange tijd te hebben afgerond, want daarna pak ik of de Do17 of de Bf110 van airfix erbij.

P.s. sorry dat niet alle foto's even scherp zijn.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 15 apr, 2015 7:45 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 14 mei, 2010 15:20 pm
Berichten: 3488
Woonplaats: Purmerend
Nice :brouw:

Dit beloofd ook een mooi verslag te worden....
De minimale aanpassing in de wielkast geeft maximale verbetering.

Cheerz :brouw:
Barry


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 15 apr, 2015 8:50 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 13 apr, 2010 20:50 pm
Berichten: 4283
Woonplaats: Bovensmilde
Looney, check het naadje bovenop de neus nog even, volgens mij is het daar nog niet helemaal honderd punten.
Vind het leuk en opvallend dat je die panelline aan de onderzijde, zeg maar waar de delen aan elkaar komen, zo hebt uitgediept. Ik wist niet eens dat het zo hoorde bij een bfje.

_________________
Markie bouwt een Revell Fairplay 1/144
Markie bouwt Sonia
Markie bouwt Sally


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 15 apr, 2015 10:12 am 
Offline
Moderator
Moderator

Geregistreerd: za 11 sep, 2010 12:30 pm
Berichten: 876
Klopt die naad kon ik niet lekker weghalen. Ik zal eens kijken of dat nog lukt. Ik heb gisteravond de RLM 65 gespoten. Nog geen foto's van.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 15 apr, 2015 11:02 am 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 13 maart, 2011 22:39 pm
Berichten: 5061
Woonplaats: IJsselstein UT
Leuk Looney Tunes! :lol: Maar als ik jouw kit en de instructies bekijk zijn die exact hetzelfde als bij mijn E-4, hoewel die ook de optie van een E-3 biedt. Alleen zijn bij jouw de staartsteunen wel goed gegoten.

En ja: cupofwondering. Misschien moet ik dat maar eens toelichten, al zou ik graag een nieuwe naam willen kiezen maar dat mag niet van de mods.
Ik ben sinds 1968 en enorme fan van de Engelse band Jethro Tull en heb een website gemaakt met interpretaties van hun teksten, waar ik 10 jaar met veel virtuele vrienden from all over the globe aan gewerkt heb: http://www.cupofwonder.com/index2.html
Daar de bandleden solocarières hebben bestaat de band op zich niet meer, dus ben ik klaar met mijn annotatiewerk.

De site is genoemde naar één van hun mooiste songs: Cup of Wonder, van hun folk rock album Songs From The Wood, en aangezien ik me met het annoteren van teksten bezighield ontstond als vanzelf het "werkwoord" cupofwondering: verbazen, verwonderen, zoeken naar de betekenissen van de lyrics etc. Afijn, oordeelt u zelf:

https://www.youtube.com/watch?v=72nBlXCBuh4]

En voor de poëzieliefhebber hierbij de lyrics:

"Cup Of Wonder"

May I make my fond excuses
for the lateness of the hour,
but we accept your invitation, and we bring you Beltane's flower.
For the May Day is the great day, sung along the old straight track.
And those who ancient lines did ley*
will heed the song that calls them back.
Pass the word and pass the lady, pass the plate to all who hunger.
Pass the wit of ancient wisdom, pass the cup of crimson wonder.

Ask the green man where he comes from, ask the cup that fills with red.
Ask the old grey standing stones that show the sun its way to bed.
Question all as to their ways,
and learn the secrets that they hold.
Walk the lines of nature's palm
crossed with silver and with gold.
Pass the cup and pass the lady, pass the plate to all who hunger.
Pass the wit of ancient wisdom, pass the cup of crimson wonder.

Join in black December's sadness,
lie in August's welcome corn.
Stir the cup that's ever-filling
with the blood of all that's born.
But the May Day is the great day, sung along the old straight track.
And those who ancient lines did lay
will heed this song that calls them back.
Pass the word and pass the lady, pass the plate to all who hunger.
Pass the wit of ancient wisdom, pass the cup of crimson wonder.

VrGr
Jan

_________________
Op de werkbank:
* Mitsubishi KI-21-1-a Sally, ICM 72205, 1:72 voor de BB "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945".

Onlangs voltooid:
* Mitsubishi Ki-51 Sonia, Hasegawa B005, 1:72 voor de BB "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945".
* Dornier Do 24T-3, Italeri 1323, 1:72 voor de BB "Franse luchtvaart 1900 - nu";
Portfolio:
* Mijn ATF portfolio 2011-heden


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 15 apr, 2015 11:26 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 11 jul, 2007 19:18 pm
Berichten: 1609
Woonplaats: Puttershoek
Leuk nóg een Bf 109 :D. Best een leuk kitje die Academy 109. Overigens betwijfel ik of versie 2 op Leeuwarden heeft gestaan, ziet eruit als een Sitzkrieg machine gezien de camouflage en het jaar.

Trouwens wel een treurige boxart, die 109 is zwaar misvormd :mrgreen:

Erik


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 15 apr, 2015 12:49 pm 
Offline
Moderator
Moderator

Geregistreerd: za 11 sep, 2010 12:30 pm
Berichten: 876
@Cupofwondering: Het zijn denk ik ook dezelfde kits, ik heb alleen 1 extra sprue met een kettenrad en andere Decals.

P.s. Ik ga vanavond eens op youtube kijken naar de band

@knetterik: Ik heb wel wat onderzoek gedaan naar 109e's op Leeuwarden. Ze zijn er maar een paar weken geweest, met maar een paar vliegtuigen. En dan zeer waarschijnlijk met die oude camo. Toen ze vertrokken naar Frankrijk is de RLM65 lijn omhoog getrokken.

Gelukkig bewijs: I./JG.51 21.6.40 - 12.7.40 Leeuwarden Bf 109E
http://www.cieldegloire.com/jg_051.php
http://www.626-squadron.co.uk/willem3.htm
en
http://www.defensie.nl/onderwerpen/vlie ... leeuwarden

Over de kwaliteit van de kit:
Ik vind de rug wat te scherp net als de motorkap. De Mg's zitten meer aan de zijkant van de motor dan er bovenop.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 15 apr, 2015 17:43 pm 
Offline
Admin
Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 20 sep, 2005 20:50 pm
Berichten: 10552
Woonplaats: Installation 05
Knetterik schreef:
Trouwens wel een treurige boxart, die 109 is zwaar misvormd :mrgreen:

Niet alleen de boxart, de plekken van de MG's op de neus kloppen niet, de flaps zijn volgens de kit ook met doek bekleed, en de radiatoren zien eruit als een kruising met een F. :lol:
Arme Looney, maar hij zal er vast wel wat moois van maken. :brouw:


Danny

_________________
Now the gate has been unlatched, headstones pushed aside; corpses shift and offer room, a fate you must abide!

photo 486741photo 488472


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 15 apr, 2015 18:50 pm 
Offline
Moderator
Moderator

Geregistreerd: za 11 sep, 2010 12:30 pm
Berichten: 876
Och if it looks like a plane it's a plane :)

Ik wilde deze in een weekend in elkaar plakselen en dat is nu al weer 1 maand geleden. Hierna ga ik met de 110 bezig ben daar wil ik iets meer aan doen.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 15 apr, 2015 19:56 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 11 jul, 2007 19:18 pm
Berichten: 1609
Woonplaats: Puttershoek
[quote="looney"@knetterik: Ik heb wel wat onderzoek gedaan naar 109e's op Leeuwarden. Ze zijn er maar een paar weken geweest, met maar een paar vliegtuigen. En dan zeer waarschijnlijk met die oude camo. Toen ze vertrokken naar Frankrijk is de RLM65 lijn omhoog getrokken.

Gelukkig bewijs: I./JG.51 21.6.40 - 12.7.40 Leeuwarden Bf 109E
http://www.cieldegloire.com/jg_051.php
http://www.626-squadron.co.uk/willem3.htm
en
http://www.defensie.nl/onderwerpen/vlie ... leeuwarden[/quote]
Sorry maar ik betwijfel het toch.. Naar mijn weten vlogen er zeker in juni 1940 geen Emils met de oude camo rond. In december '39 begon men met de zijdes in RLM65 dus het lijkt mij, zeker ná de invasie van de lage landen, sterk dat er nog wat operationeel rondvloog zo.. Maargoed, ik ben wellicht een zeur.. Sorry voor het afdwalen...

@Danny, inderdaad er mankeert wel het een en ander aan deze kit, maar zoals eerder gezegd, het lijkt wel op een 109.

Erik


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 24 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement