Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 18 apr, 2024 8:05 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 57 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr 10 jul, 2015 20:17 pm 
Offline
Admin
Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 20 sep, 2005 20:50 pm
Berichten: 10552
Woonplaats: Installation 05
Het RLM71 leek mij wat te licht, maar dit zijn nog pre-P+ foto's.


Danny

_________________
Now the gate has been unlatched, headstones pushed aside; corpses shift and offer room, a fate you must abide!

photo 486741photo 488472


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 11 jul, 2015 14:48 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 23 mei, 2006 8:32 am
Berichten: 988
Woonplaats: Oostende/Belgie
henny schreef:
Het kan aan het licht liggen Danny , maar het RLM 71 lijkt mij te grijs en het RLM 70 lijkt mij
te donker uit gevallen of ligt dat nu aan mij .

Henny



Ik heb ook die indruk. Dat is niet het groen dat ik gewoon ben voor de Luftwaffe.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 11 jul, 2015 16:08 pm 
Offline
Admin
Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 20 sep, 2005 20:50 pm
Berichten: 10552
Woonplaats: Installation 05
Well, wat de kleuren betreft heb ik goed nieuws en slecht nieuws...
Het goede nieuws is dat ik een vervanger voor de Gunze RLM71 heb gevonden in de vorm van Vallejo air RLM71.
Zie hier het verschil (de onderste zijnde de Vallejo kleur):
Afbeelding
Het is duidelijk dat de Vallejo kleur een stuk groener is.
En nu komt het slechte nieuws: ik voel er eerlijk gezegd niet zo veel voor om het hele toestel opnieuw af te plakken en met Vallejo over te spuiten... de boel staat tenslotte al in de P+.
Wat ik wel kan doen is in plaats van een wash van Vandyke brown een wash van heel donker groen aanbrengen, dat kan het RLM71 wat er nu opzit nog een beetje bijtrekken (moet ik maandag even naar de V&D voor een tubetje olieverf).
Ik heb wel de bommetjes in de Vallejo kleur gespoten, geeft ook weer een beetje een accent eraan.


Danny

_________________
Now the gate has been unlatched, headstones pushed aside; corpses shift and offer room, a fate you must abide!

photo 486741photo 488472


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 11 jul, 2015 17:22 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 23 mei, 2006 8:32 am
Berichten: 988
Woonplaats: Oostende/Belgie
Het is geen afbrekende commentaar hoor.Het ziet er nog altijd mooi uit.

Maar ik test altijd mijn kleuren voordien .En pas als ik de goede tinten heb schilder ik het model.

Die kleur van Gunze lijkt mij meer iets voor Duitse uniformen.Zo een "feldgrau"


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 11 jul, 2015 22:32 pm 
Offline
Admin
Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 20 sep, 2005 20:50 pm
Berichten: 10552
Woonplaats: Installation 05
Ik snap je punt. Doorgaans test ik m'n kleuren ook, maar ik heb in het verleden goede ervaringen met Gunze verf, dus ik ging er vanuit dat de kleur wel zou kloppen.


Danny

_________________
Now the gate has been unlatched, headstones pushed aside; corpses shift and offer room, a fate you must abide!

photo 486741photo 488472


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 15 jul, 2015 16:07 pm 
Offline
Admin
Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 20 sep, 2005 20:50 pm
Berichten: 10552
Woonplaats: Installation 05
Wel, de grootste stickers zitten erop, rest alleen nog een lading aan kleine plakkertjes.
Wat ik wel even mee wil geven voor wie deze kit ook heeft: De duikremmen hebben 3 contactpunten met de vleugel, lijm de middelste niet vast! Het grote kruis voor de onderkant van de vleugel komt daaronder te liggen.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Wat ook wel handig is om te weten is dat de paneellijnen in de handleiding niet overeenkomen met hoe ze op het model lopen. Ook de plaatsing van de bommenrekken onder de vleugels zijn in de handleiding op de verkeerde plekken weergegeven. Ik vermoed dat ze de Ju87D als voorbeeld hebben genomen qua lokatie, en dat is nogal verwarrend.
Ga dus niet blind af op de handleiding, want dan werk je jezelf in de knoei. Check your references dus!


Danny

_________________
Now the gate has been unlatched, headstones pushed aside; corpses shift and offer room, a fate you must abide!

photo 486741photo 488472


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 15 jul, 2015 20:40 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 27 aug, 2014 21:38 pm
Berichten: 475
Woonplaats: Zedelgem
Die ziet er strak uit hoor. Dit is van een ander niveau als mijn kistje. Chapeau hoor ! Trouwens ik dacht dat die bommen gewoon mat zwart waren ?! Heb wel weer iets bijgeleerd ivm die radiatorkuip, wist niet goed wat ermee te doen maar heb hier de oplossing gezien.
Jij gaat zo te zien de serre dichtmaken?
Greeeetzzz Modest


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 15 jul, 2015 20:52 pm 
Offline
Admin
Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 20 sep, 2005 20:50 pm
Berichten: 10552
Woonplaats: Installation 05
Bedankt! :) Het voordeel van deze camo is dat je alles goed kan afplakken (je bent wel even bezig, maar goed). :brouw:

Mijn referentie geeft aan dat de bommen aanvankelijk 4 kleuren konden hebben; donkergrijs, (olijf)groen (RLM71), licht groengrijs (RLM02) of lichtblauw (RLM65 of 76). Dit laatste voornamelijk bij de grote jongens, en het RLM02 doorgaans bij de kleine bommetjes en dergelijke.
Het achterste deel van de serre zit dicht, het voorste gaat open vanwege de slechte passing met het windscherm (wellicht dat ik 'm nieteens vastlijm, hij blijft zonder lijm ook goed op z'n plek zitten).


Danny

_________________
Now the gate has been unlatched, headstones pushed aside; corpses shift and offer room, a fate you must abide!

photo 486741photo 488472


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 18 jul, 2015 23:59 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 13 maart, 2011 22:39 pm
Berichten: 5062
Woonplaats: IJsselstein UT
Heel fraai, al lijkt hij me wat te grijs.
Dank voor de info over de kleur van de bommen.

VrGr
Jan, die nu eerst twee weken naar Engeland op vakantie gaat. Dat heb ik weer ;-)

_________________
Op de werkbank:
* Mitsubishi KI-21-1-a Sally, ICM 72205, 1:72 voor de BB "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945".

Onlangs voltooid:
* Mitsubishi Ki-51 Sonia, Hasegawa B005, 1:72 voor de BB "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945".
* Dornier Do 24T-3, Italeri 1323, 1:72 voor de BB "Franse luchtvaart 1900 - nu";
Portfolio:
* Mijn ATF portfolio 2011-heden


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 19 jul, 2015 7:14 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 23 mei, 2006 8:32 am
Berichten: 988
Woonplaats: Oostende/Belgie
cupofwondering schreef:
Heel fraai, al lijkt hij me wat te grijs.
;-)


Los van de discussie over de kleuren,vind ik deze toch heel mooi.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 57 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement