FCFriso schreef:
Jij zal het heel wat makkelijker krijgen dan Porta en ik
Heb volgens mij dezelfde kit in 1:72 gebouwd, die was zeer goed te noemen.
F
Deze kit is erg mooi ja, je kan zien dat ie van een ander tijdperk is. Toch zien jullie Hurricanes er ook goed uit voor hun leeftijd. Weinig tot geen flash en scherpe lijnen. Alleen jammer dat ze opliggend zijn. Ik hoop dat de pasvorm goed is.
De 1:72 versie heb ik ook, zowel in de nieuwe en oude uitgave. De oude uitgave had ik ooit eens van een tante gekregen in een setje met de eerste watergedragen modelbouwverf. Toevallig heb ik die een tijdje geleden van z'n verf ontdaan met reinigingsthinner. Die tip las ik hier laatst. Dat werkt echt geweldig! Inmiddels gebruik ik het voor tal van doeleinden, afgelopen weekend nog om de verf van het deurbeslag te halen
Maar dat is wat anders. Wellicht dat ik het 1:72 kitje ook nog restaureer als onderdeel van deze groepsbouw (als dat mag tenminste). Maar eerst deze jongen afmaken.
De afgelopen dagen even aan het interieur gewerkt. Zoals gezegd met mijn eigen recept voor het groen in de cockpit. Eerst heb ik een laagje met de kwast erop gekliederd.
Net zo mooi dus, maar een prima basis. Gisteren ben ik er met de airbrush overheen geblazen. Dat was mijn beste airbrushbeurt ooit dankzij mijn eigen gebouwde cabine en infinity airbrush. Wat werkt dat super zeg! Omdat het al donker was toen ik thuis was, kan ik er geen kiekje van schieten maar dat komt nog.
Voor nu heb ik wel een paar vraagjes. Als ik het interieur van een wash wil voorzien, dan werkt dat beter op een glanzende lak. Nu heb ik het interieur in mat gespoten dus zat ik het volgende te denken.
1. Spuit een transparante glanslak eroverheen
2. Breng de wash aan
3. Spuit er een matte transparante lak overheen
Nu de vragen.
a. Is het te verwachten eindresultaat van de cockpit mat? Of blijf je de glanslak eronder zien?
b. Welke transparante lak raden jullie aan? Normaliter werk ik alleen met enamal verf.
Alvast bedankt.
Groetjes,
Ingmar