Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 18 apr, 2024 7:58 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 43 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: BBF
BerichtGeplaatst: wo 04 maart, 2015 23:36 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 19 apr, 2013 10:37 am
Berichten: 449
Woonplaats: Velp (GLD)
Het zit je wel tegen wat deze betreft, maar mijn ervaring is dat Revell dit (met geduld) keurig oplost. Je hebt nog wel ruim de tijd. :shock: Misschien even een BoB 1/72 kitje tussendoor?

Gr Porta

_________________
Like Germans said in this branch there will not be wounded, only dead.

'Laat ze maar', argumenteren velen, 'ik doe niks verkeerd.' Het probleem is dat Big Brother bepaalt wat verkeerd is, niet jij.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: BBF
BerichtGeplaatst: wo 11 maart, 2015 10:54 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 03 okt, 2012 10:19 am
Berichten: 121
Woonplaats: Swalmen
Citaat:
Het zit je wel tegen wat deze betreft,


inderdaad soms zit het tegen soms zit het mee..... deze zit niet mee....

binnenzijde voorzien van interior green..... flinke sinkmarks :evil: maar die zie je straks hopelijk niet meer
Afbeelding

Afbeelding

diverse werkzaamheden aan de cockpit(s)
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

a few men
Afbeelding
Afbeelding

propellers
Afbeelding

na een dry fit wordt het een en ander samengevoegd
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

passen...... nee niet echt...... hier moet nog een en ander aan gebeuren
Afbeelding

dry fit van de vleugels lieten ook al zien dat de pasvorm niet geweldig is....
maar dat komt in de volgende update


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: BBF
BerichtGeplaatst: wo 11 maart, 2015 11:25 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 19 jul, 2006 10:48 am
Berichten: 7912
Woonplaats: Ingelmunster
beetje jammer dat ze bij deze heruitgave de cockpit niet gewijzigd hebben... deze vlakke decals doen deze kit geen recht... alhoewel, hoeveel zie je er nog van na samenbouw... Al bij al, het was een kit die mijn interesse had...

_________________
The early bird get's the worm, but the second mouse get's the cheese...


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: BBF
BerichtGeplaatst: wo 11 maart, 2015 11:46 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 03 okt, 2012 10:19 am
Berichten: 121
Woonplaats: Swalmen
Citaat:
beetje jammer dat ze bij deze heruitgave de cockpit niet gewijzigd hebben... deze vlakke decals doen deze kit geen recht... alhoewel, hoeveel zie je er nog van na samenbouw... Al bij al, het was een kit die mijn interesse had...


Cockpit is inderdaad erg basic en de decals..... tja ongeveer karton zo dik en vlak

Al met al valt deze me enigzins tegen, maar afbouwen doe ik hem al moet ik hamer en zaag gaan gebruiken :brouw:


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: BBF
BerichtGeplaatst: wo 11 maart, 2015 17:25 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 27 feb, 2013 0:08 am
Berichten: 2474
Je zou eens moeten tellen hoeveel keer je dit icoontje al hebt gebruikt: :evil:

Respect dat je doorzet.

Gr
Thiery


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: BBF
BerichtGeplaatst: wo 11 maart, 2015 20:39 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 08 jan, 2014 21:26 pm
Berichten: 191
Woonplaats: tegelen NL (LB)
dat is behoorlijk zuur ja.. een pasvorm die ruk is en decals die geen decals maar stickers zijn.. :?

maar met een beetje TLC ga je er vast een mooie bak van maken !

mvgr jelle :brouw:


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: BBF
BerichtGeplaatst: wo 11 maart, 2015 21:15 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 11 jul, 2007 19:18 pm
Berichten: 1609
Woonplaats: Puttershoek
Krijg wel een beetje last van mijn nek zo 8)

Erik


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: BBF
BerichtGeplaatst: wo 11 maart, 2015 21:37 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 29 jul, 2008 23:37 pm
Berichten: 793
Woonplaats: Middelburg
Jaaaa......... Leuke kit. Tenminste, als je het leuk vind om zo'n beetje ELK onderdeel passend moet zien te krijgen.....

Jammer dat ik dit topic net iets te laat ontdek. Ik heb dit model enkele weken geleden ook gebouwd. VEEL moeten wijzigen en
aanpassen, veel schuren en enkele dingen zelf gebouwd, vooral in de twee cockpits.
Je gaat nog lachen als straks de transparante delen erop gaan. Ik ben benieuwd hoe jij dat op gaat lossen. Ik zal mijn model en
tekeningen er eens bij halen. ik weet zeker dat ik je van goede tips kan voorzien, want makkelijk is dit ding niet. Het is er eentje
voor de volhouders, dat is zeker.
De achterste cockpit is een verhaal apart. Daar heb ik veel aanpassingen moeten doen. Zo zijn de opening en nippel (halve maantjes)
op de stoel en de verhoging verkeerd geplaatst. de stoel komt dan achterstevoren en op de verkeerde plaats terecht. Dus gewoon
dat dingetje afsnijden en de stoel daar plakken waar jij dat het beste vindt.

En deze stickers zien er goed uit vergeleken bij mijn versie. Ik had nog een echte oude kit en die cockpitdecals leken wel van
een heel andere kit te komen....! Pasvorm en weergave: nul komma nul. Troep. Maar ja, je ziet er later gelukkig weinig van.

Ik zie dat je al aardig ver bent, dus ik hoop dat ik nog op tijd ben om nuttige tips te geven. Zoveel onderdelen heeft deze kit niet.

_________
Erik

_________________
Nee hoor, ik ben niet lui. Ik maak altijd af waar ik


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: BBF
BerichtGeplaatst: do 12 maart, 2015 9:50 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 03 okt, 2012 10:19 am
Berichten: 121
Woonplaats: Swalmen
ETG bedankt voor het aanbod, alle tips zijn welkom want deze valt eerlijk gezegd best wel tegen :roll:

En de clearparts..... Tja als ze ooit nog aankomen dan ga ik eens een poging wagen :mrgreen:


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: BBF
BerichtGeplaatst: do 12 maart, 2015 17:04 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 29 jul, 2008 23:37 pm
Berichten: 793
Woonplaats: Middelburg
Het model is zeker niet perfect. verre van, er valt heel wat aan te verbeteren, maar met wat moeite is er een acceptabel
model van te maken. Deze is geheel zwart, mijn volgende krijgt de "standaard" driekleur groen, bruin en lichtgroen.

Afbeelding

Het cockpitraam past, maar er was wel veel pas- en schuurwerk voor nodig. Een paar lagen Micro Scale Kristal Klear hielpen
enorm om de alsnog aanwezige kieren te dichten. Na de verflaag is er geen kier meer te zien.

Afbeelding

Het druppelvormige raam was nog veel meer werk. Zoals je ziet, is ook bij dit raam een acceptabel resultaat te behalen :

Afbeelding

Bij jouw model was de onderkant dicht, het luik is bij jouw model niet weergegeven. Bij mijn model wel en uiteraard...het
paste te goed (enorme kieren rondom) en moest dus bijgewerkt worden. Tevens heb ik aan de binnenkant een lijmrand
aan moeten brengen om het onderdeel op zijn plek te houden. De motorkappen (engine cowling, in goed Nederlands) en de
rand aan de voorkant gaan ook voor veel plezier zorgen. Veel passen en meten en vijlen voordat ze passen. En perfect worden
ze nooit. Althans, na een paar uur vond ik het welletjes en lijmde ik de boel op z'n plek. Goed genoeg voor mij.

Afbeelding


Nog een tip. Bij veel modelbouwers zie ik propellertips die nogal licht van kleur zijn. Deze moeten een stuk donkerder.
De reden is, dat men lichtgeel in het echt niet goed genoeg zou zien. Ze dienen als waarschuwing, voor personeel op de grond,
als de propeller draait. Daarom mix ik 75 % 310 Lufthansa geel met 25 % 12 geel. Diezelfde kleuren gebruik ik overigens ook
om geel te maken voor Duitse vliegtuigen. RLM04. Ik mix ze dan 50-50.

Bij het maken van bovenstaande foto's brak mijn staartwiel af..... Ik liet het model van slechts enkele centimeters per ongeluk
uit mijn handen glijden.... en....klik....... Wieltje afgebroken. Dus wees gewaarschuwd: eenmaal klaar is het model behoorlijk
zwaar. Verzin dus iets om het staartwiel te verstevigen. Ik heb het opgelost door een gaatje te boren in beide delen en heb er met
superlijm een stukje paperclip in gelijmd. Maar het blijft een ERG kwetsbaar deel. Ik hoop maar dat het niet weer afbreekt.
Het plastic piept en kraakt, daar achteraan, onder het gewicht van het model...........

Let op !!
Je zal zelf al gezien hebben dat er versies zijn met horizontale hoogteroeren en omhoogstaande roeren. Let goed op welke versie je
bouwt en zoek dan op of het hoogteroer vlak staat of in V-vorm !!!


__________
Erik

_________________
Nee hoor, ik ben niet lui. Ik maak altijd af waar ik


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 43 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement