Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 15:21 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 43 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: BBF
BerichtGeplaatst: wo 18 maart, 2015 14:52 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 29 jul, 2008 23:37 pm
Berichten: 793
Woonplaats: Middelburg
"Airfix geeft Humbrol 24 aan als kleur voor de tips. Dat is volgens hun omschrijving "trainer yellow". Trainers lijken altijd wel een wat donkerdere tint geel te hebben dus het lijkt mee geen slechte match.
Toevallig had ik die in mijn collectie verfpotjes dus die maar gebruikt voor de Spitfire."


Zelf vind ik Trainer Yellow geen goede keuze omdat die kleur veel te grijs is. Die draaiende tips moeten een goed opvallende streep geven en daar heb je een opvallende
kleur voor nodig. Ja, ik weet dat er ook andere kleuren gebruikt worden, zoals wit, maar ja.....als de boodschap maar over komt. Als de propellertips geel zijn, dan is het
een opvallende kleur en geen grijzig geel, zoals Trainer Yellow.
Gewoon even mixen. Lijkt mij geen probleem, toch? Wil je niet mixen, dan is TY altijd nog beter dan Revell geel 12 of Humbrol geel 99...!!


Fred, zorg dat die vleugels GOED aan de rest vastgelijmd worden !! Ik heb zelf aan de boven- en onderkant (inwendig !) een extra lijmstrip gelijmd omdat ik de uitvoering,
na wat droogpassen, toch wat zwak vond. Heb je de vleugels al gelijmd, laat dan wat extra lijm in de naden vloeien. Goed laten drogen en dan - indien nodig - weer netjes
vlakschuren. Behandel het model wel voorzichtig, van nu af aan, want zelfs als de lijm al droog is, blijft deze verbinding een zwak punt.

En wie dit model wilt aanschaffen doet dat beslist niet om de goede pasvorm...! |-) De enige reden die ik kan bedenken is het feit dat dit het enige model is van een
Beaufighter in schaal 1:32.....

_______
Erik

_________________
Nee hoor, ik ben niet lui. Ik maak altijd af waar ik


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: BBF
BerichtGeplaatst: vr 20 maart, 2015 11:35 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 23 jun, 2013 22:15 pm
Berichten: 379
Woonplaats: Zuid Holland
Ik vind het al erg mooi wat je tot nu toe gemaakt hebt, maar wat jammer dat de pasvormen zo slecht zijn..
Toch als ik zie hoe je het allemaal oplost, en met goede tips op het forum, dan doe ik mijn petje af voor je en weet ik bijna wel zeker dat je er een mooi eindresultaat van weet te maken 8) .

Ik blijf het weer volgen en groeten Richard! :brouw:


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: BBF
BerichtGeplaatst: za 02 mei, 2015 21:08 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 03 okt, 2012 10:19 am
Berichten: 121
Woonplaats: Swalmen
:brouw: feest

Bouwdip omdat er een sprue miste

Yessss. Vandaag de missende sprue van revell ontvangen :brouw: :brouw:
Dus komende periode wordt weer verder geplakselt :brouw: :brouw: :brouw: :brouw:


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 43 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement