Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu za 20 apr, 2024 1:00 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 35 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr 06 maart, 2015 22:01 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 19 apr, 2013 10:37 am
Berichten: 449
Woonplaats: Velp (GLD)
Waarom Airfix? Waarom? Ziet er op zo'n decal-vel leuk uit, als het nou ook nog een beetje op maat was. Gaat Hansiman toch nog gelijk krijgen met dat "jeugdtrauma"?

Afbeelding
Afbeelding

Meters zitten op verschillende plaatsen en het reliëf correspondeert niet. Iemand nog een instrumentendecal nodig voor een Hurricane 1/24? :(

Gr Porta

_________________
Like Germans said in this branch there will not be wounded, only dead.

'Laat ze maar', argumenteren velen, 'ik doe niks verkeerd.' Het probleem is dat Big Brother bepaalt wat verkeerd is, niet jij.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 11 maart, 2015 15:55 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 19 apr, 2013 10:37 am
Berichten: 449
Woonplaats: Velp (GLD)
Niet echt een up-date maar even een tussen (schuur) stand. De grootste kieren al een keer geplamuurd, straks na het primer-en eens zien wat nog wat aandacht nodig heeft:

Toch niet echt gelijk: (weliswaar dryfit)
Afbeelding
Afbeelding

Afgeplakt en geschuurd:
Afbeelding
Afbeelding

1e maal geplamuurd:

Afbeelding
Afbeelding

Daar zit ie dan, "Taffy" in zijn cockpit, globaal geschilderd:
Afbeelding
Afbeelding

En wat losse aanzichten:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding


Straks wat riempjes maken van schilderstape, vizier erin plakken en dan kan de cockpit-kap erop, naadjes afplamuren en in de primer. Was weer even een tussen bijdrage. Brouwse en tot laters!

Gr Porta

_________________
Like Germans said in this branch there will not be wounded, only dead.

'Laat ze maar', argumenteren velen, 'ik doe niks verkeerd.' Het probleem is dat Big Brother bepaalt wat verkeerd is, niet jij.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 11 maart, 2015 17:16 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 27 feb, 2013 0:08 am
Berichten: 2474
Gaat lekker....
Valt me wel op dat deze kit aandacht nodig heeft voor de naden en kieren.


Gr
T


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 11 maart, 2015 17:47 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 19 apr, 2013 10:37 am
Berichten: 449
Woonplaats: Velp (GLD)
Lt D schreef:
......Valt me wel op dat deze kit aandacht nodig heeft voor de naden en kieren...


Yep, over het algemeen past het wel redelijk, maar dit is en blijft een re-box uit 2013. Het enige wat is toegevoegd zijn nieuwe decals. (en uiteraard de BoxArt). Bijvoorbeeld de panelline op de motorkap:

Afbeelding
Afbeelding

Is het te zien? Yep, wazig maar toch, lopen niet gelijk. Dus toch een klein beetje rescriben. En de onderzijde loopt niet geheel gelijk maar is opgelost:

Afbeelding

Vind de vleugels wel aardig aansluiten, (notitie: even plamuren Porta):

Afbeelding
Afbeelding

Lt D schreef:
Gaat lekker....


Thanks. (denk ik? :mrgreen: )

Gr Porta

_________________
Like Germans said in this branch there will not be wounded, only dead.

'Laat ze maar', argumenteren velen, 'ik doe niks verkeerd.' Het probleem is dat Big Brother bepaalt wat verkeerd is, niet jij.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 13 maart, 2015 15:21 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 19 apr, 2013 10:37 am
Berichten: 449
Woonplaats: Velp (GLD)
Neen mede BoB GB-ers, ben toch nog niet uit de plamuur fase. Wel de laatste loodjes en zoals we weten is de voorbereiding het belangrijkst! (op de lol na). (Voel me sinds ik (weer) met Airfix werk steeds meer Flash-Gordon, maar dat is weer een onbelangrijke opmerking). (voor de zeer jeugdige: http://nl.wikipedia.org/wiki/Flash_Gordon ) Voorbeeldje van het landings gestel:

Afbeelding
(excuses voor de soms wat wazige foto's) :oops:

Nou daar kan ik weer een tijdje op los, en dan 2x. Heb wel een idee hoe ik deze Hurricane uiteindelijk wil plaatsen, klein ondergrondje, stukje clear als standaard, en dan met de wielen half uit landend. Moet er nog even een nachtje over slapen.

Vizier erin geplakt en de cockpit kap gelijmd:
Afbeelding

De landingslichten gemaakt. Hoe? Drupje secondenlijm, bolletje posterbuddy, erin gelijmd en met de achterzijde van een penseeltje hol gedrukt. Dan de achterzijde groen geschilderd en de "lamp" aluminium. Kapjes afgeplakt, met cleargleu erop gelijmd, afgeplakt, geplamuurd en geschuurd.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Met deze geplakt:

Afbeelding
(houtlijm kan ook).

Cockpit geplamuurd, nog wel even een schuurpapiertje eroverheen. Achterzijde bewust niet gedaan, lijkt het (hopelijk) wat realistischer.

Afbeelding
Afbeelding

Kan ik dadelijk dan toch aan de gang met de primer? Eerst even de Hurricane ontvetten met deze:

Afbeelding
(van de Action, nog geen euro en werkt perfect!) :!:

Moet even van mij hart, krijg vrij weinig reacties. Of ik brouw "redelijk" acceptabel, of er word gedacht: daar heb je die kerel uit Vellup weer. :mrgreen: Kijken wat we dit weekend gereed gaan krijgen, straks eerst onze "nieuwe" auto ophalen. Tot laters!

Gr Porta

_________________
Like Germans said in this branch there will not be wounded, only dead.

'Laat ze maar', argumenteren velen, 'ik doe niks verkeerd.' Het probleem is dat Big Brother bepaalt wat verkeerd is, niet jij.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 13 maart, 2015 15:31 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 19 jul, 2006 10:48 am
Berichten: 7915
Woonplaats: Ingelmunster
Daar heb je die kerel uit Vellup weer ;-)

bouw ziet er goed uit, qua afplakken van de canopy, ik hoop dat je niet teveel opschoonwerk gaat hebben na het spuiten, momenteel ziet er nogal "hoekig" uit, en met de pet ernaar gegooid.... toch als je rechte lijnen tussen de raampjes wilt... wat ik meestal doe is een strook kleven, met een potlood over de randen wrijven zodat deze oplichten, tape verwijderen, uitsnijden en terugkleven

_________________
The early bird get's the worm, but the second mouse get's the cheese...


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 13 maart, 2015 23:38 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 23 apr, 2013 20:22 pm
Berichten: 1555
Woonplaats: Alphen aan den Rijn
Daar heb je die kerel uit Vellup weer :lol:

Zoals Silonoz al zegt; de bouw ziet er solide uit. Wat afplakken betreft heb ik geen mening. Dat doe ikzelf ook lang nog niet perfect.
De Hurricane vind ik één van de mooiste britse toestellen uit deze periode, en ik zit hier dus stilletje te genieten.

Wat het aantal reacties betreft : tja, ik heb ook wel eens zo'n topic gemaakt. Na 6 of 7 updates, 20 fotoos en misschien 1 of 2 reacties. :(
Ik begrijp je punt. Misschien moet je het zien dat de meeste mensen niks aan je bouw op- of aan te merken hebben :brouw:

Die tip van die brilpoetsdoekjes ga ik trouwens overnemen ! :D

Tally Ho !!
Michel.

_________________
N1K1 1:72 https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtop ... 8#p1045038

Mil Mi-2 https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtop ... 25&t=51829

KLM Bo105 https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtop ... 46&t=50937


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 14 maart, 2015 0:13 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 19 dec, 2014 22:44 pm
Berichten: 32
Ziet er goed uit! Ik volg het met interesse, opvallend trouwens hoe de kwaliteit verschilt van de nieuwe kits die Airfix nu op de markt brengt!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 14 maart, 2015 10:16 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 13 apr, 2010 20:50 pm
Berichten: 4285
Woonplaats: Bovensmilde
Ik zal dan toch ook even wat meer reageren, moet er weer even inkomen na een lange tijd van veel afwezigheid en bijlezen.
Ik denk inderdaad dat je de cockpit toch zeker nog een keer moet gaan afplakken, want momenteel is het volgens mij niet de manier om een strak resultaat te krijgen.
Ik gebruik qua afplakken, afhankelijk van de dikte van de lijntjes op de canopy, of kleine strookjes die ik binnenin opvul met die smurrie van Revell of ik plak er grote stukken tape over die ik in de goede maakt plak. Dit kan eigenlijk alleen bij duidelijke lijnen op de canopy.

_________________
Markie bouwt een Revell Fairplay 1/144
Markie bouwt Sonia
Markie bouwt Sally


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 14 maart, 2015 10:41 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 19 apr, 2013 10:37 am
Berichten: 449
Woonplaats: Velp (GLD)
Silenoz schreef:
...momenteel ziet er nogal "hoekig" uit, en met de pet ernaar gegooid.... toch als je rechte lijnen tussen de raampjes wilt...


Heerlijk, die opbouwende kritiek. :mrgreen: Je hebt volkomen gelijk, in een nachtdienst afgeplakt (zonder pet) maar ben er inderdaad niet geheel tevreden over. Heb wel colorstop (van Revell) of masking van Umbrol. Misschien neem ik de Hurricane vannacht mee en ga ik dat eens proberen in mijn nachtdienst. Heb hier nog niet mee gewerkt, eens zien hoe of dat gaat.

Silenoz schreef:
....wat ik meestal doe is een strook kleven, met een potlood over de randen wrijven zodat deze oplichten, tape verwijderen, uitsnijden en terugkleven


Had deze tip van jou al een keer ergens gelezen, ga ik toch (op het volgende model) eens proberen! :wink:

MichelVL48 schreef:
Die tip van die brilpoetsdoekjes ga ik trouwens overnemen !

:brouw:


@ markie & Stringbag: Thanks.

_________________
Like Germans said in this branch there will not be wounded, only dead.

'Laat ze maar', argumenteren velen, 'ik doe niks verkeerd.' Het probleem is dat Big Brother bepaalt wat verkeerd is, niet jij.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 35 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement