Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 19 apr, 2024 18:45 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 15 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 24 feb, 2015 17:14 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 18 sep, 2008 9:43 am
Berichten: 6031
Woonplaats: Zwolle
Alvast wat voorpret voordat ik start met mijn topic bij deze leuke GB. Eerst wil ik mijn Huey en de Gina bij de Buck Danny-GB afmaken. Maar ik wil toch al mijn onderwerp laten zien. Een mooi befje! En wie me al langer kent weet dat dit één van mijn favoriete vliegtuigen is. Want ik had ooit eens dit onderwerp: viewtopic.php?f=1&t=27178. Nu is dat alweer een aantal jaren geleden en het wordt tijd om weer eens ouderwets eentje te maken. Wel in een schaaltje groter namelijk 1/32. Het wordt deze kit!

Afbeelding

Afbeelding

Deze versies kan je maken.
Afbeelding

Afbeelding

Instructieboekje. Het ziet er allemaal prima uit.
Afbeelding

Dus.. welke versie gaan we maken. Even de tijd van de BoB checken, ok. Er vallen er een paar af. Dan bij de rest even checken of er wat interessants te zien is. En ja hoor. Franz von Werra springt eruit. En die vliegt in deze kist. Een witte neus in plaats van een gele.
Afbeelding

Afbeelding

Even een verhaaltje van wiki geleend:
Franz "Baron" von Werra (Leuk, Zwitserland 13 juli 1914 - Vlissingen 25 oktober 1941) was een Duits gevechtspiloot uit de Tweede Wereldoorlog. Hij werd tijdens de oorlog wereldberoemd, niet vanwege zijn vliegprestaties, maar vanwege het feit dat hij de enige Duitse piloot was die ooit uit een Brits krijgsgevangenenkamp wist te ontsnappen en terug wist te keren naar Duitsland. Von Werra werd op 5 september 1940 boven Engeland neergeschoten en gevangengenomen. Vrijwel meteen na zijn opsluiting probeerde hij te ontsnappen uit Groot-Brittannië, echter hij werd weer opgepakt. Het lukte hem bijna te ontsnappen met een Brits jachtvliegtuig door zich voor te doen als een Nederlandse vlieger die dienst deed bij de R.A.F.

Na aankomst in Canada ontsnapte hij na Montreal te zijn gepasseerd uit de trein waarmee hij vervoerd werd. Door het oversteken van de Saint Lawrence rivier kwam hij in het toen nog neutrale Amerika. De Duitse ambassade hielp toen snel mee met de terugreis. In april 1941 kwam hij in Berlijn aan. Deze daad maakte van hem een held in Duitsland en een ster in Duitse propagandamachine. Von Werra overleefde de oorlog echter niet: na een korte periode aan het oostfront gevlogen te hebben werd zijn eenheid in Nederland gestationeerd. In oktober 1941 moest von Werra een noodlanding maken boven de Noordzee voor de Nederlandse kust. Sindsdien geldt hij als vermist. Kreeg die nazi toch zijn verdiende loon, had hij maar in Canada moeten blijven zitten. Von Werra's avonturen werden in 1956 verfilmd met de film: The One that got away.
Afbeelding

Hij had een leeuwtje. Wie had er toen niet een?
Afbeelding

Gecrasht in Engeland.
Afbeelding

'The Bf109 of Oberlt Franz von Werra Gruppe Adjutant of Staab II/JG3 was shot down over Marden in Kent by P/O B.G.Stapleton of 603 Squadron Hornchurch". ".......During my dive from altitude I spotted a Spitfire at about 6,000' diving vertically, half inverted, towards the ground, it's tail shot away. I then spotted a lone 109 in the same airspace as an RAF pilot descending by parachute. I latched onto the German and pursued him at low-level over the Kent countryside. As I fired short bursts he attempted to shake me off but I could see my tracer striking his aircraft and I closed in. I remember at one stage being concerned that there was a village in my line of fire. He had nowhere to go but down and eventually force-landed in a field. I flew low over the site. The German was soon apprehended, initially by the unarmed cook from the local searchlight battery!"
Afbeelding

Ik zie al een verschil tussen de neus op de foto en wat Eduard aangeeft. Kan ik al mooi meenemen. Enfin, ter zijner tijd een volgende post waarin gestart is met de kit! Ik heb er zin in.

Groet,
Eelco


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 24 feb, 2015 17:46 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 14 mei, 2010 15:20 pm
Berichten: 3489
Woonplaats: Purmerend
Mooie intro :brouw:
Dat wordt behoorlijk wat groter dan mijn hurricane 1/144 :lol:

Nu ben ik geen Bef expert....maar wat is het verschil wat je ziet?

Cheerz :brouw:
Barry


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 24 feb, 2015 18:07 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 18 sep, 2008 9:43 am
Berichten: 6031
Woonplaats: Zwolle
Daar hoef je geen expert voor te zijn. Het gaat om het camopatroon na het wit op de neus voor de pit. Op het plaatje van de doos loopt daar de kleur door. Op de foto's niet. Behalve waar het leeuwtje op de vleugel loopt. Het lijkt wel of er later een andere kap op gezet is. Nou ja, het loopt wel los. Heb ik toch nog een klein stukje mottling te spuiten!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 24 feb, 2015 18:53 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 13 apr, 2010 20:50 pm
Berichten: 4285
Woonplaats: Bovensmilde
Gave kit Eelco, ben zelf nu ook wat aan het knutselen met 1/32. Maar zelfs met oude kitjes heb je al hele mooie detaillering, dus dat zal bij deze wel helemaal top zijn.

_________________
Markie bouwt een Revell Fairplay 1/144
Markie bouwt Sonia
Markie bouwt Sally


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 24 feb, 2015 22:07 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 19 dec, 2014 22:44 pm
Berichten: 32
Mooi toestel, vind dit een mooie kleurstelling. Bekend, maar interessant verhaal daarbij. Wat willen we nog meer?


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 24 feb, 2015 22:26 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 13 jan, 2014 20:29 pm
Berichten: 1525
Mooie kist, ik ben benieuwd. Ook eens kijken of ik die film kan vinden.
F

_________________
Doe mee met de Aeronautica-GB! Klik hier!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 25 feb, 2015 21:59 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 11 jul, 2007 19:18 pm
Berichten: 1609
Woonplaats: Puttershoek
He bah ik wilde mijn 109 ook van deze meneer maken. Ik kies toch maar een andere versie 8) Gave versie met een mooi verhaal. Of het zijn verdiende loon was moeten we maar in het midden laten.

Gave kit in ieder geval. Zal ongetwijfeld een plaatje worden. Een 109 is sowieso altijd goed. Succes Eelco!

Erik


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 26 feb, 2015 11:04 am 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 18 sep, 2008 9:43 am
Berichten: 6031
Woonplaats: Zwolle
Aah, als ik dat had geweten dan had ik een ander gekozen.
Welke mogelijkheden heb jij dan uit te kiezen?


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 27 feb, 2015 14:08 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 11 jul, 2007 19:18 pm
Berichten: 1609
Woonplaats: Puttershoek
Geeft niks natuurlijk Eelco. De kit die ik ga gebruiken is de Tamiya 1/48 kit. Daar zitten decals bij voor een machine van Helmut Wick, aangezien ik al een befje van die meneer heb staan gaat die het dus niet worden. Heb nog wat decalsets van Aeromaster en Techmod in de stash dus waarschijnlijk wordt het een van de versies op die sheets. Ik vermoed een machine van Gerhard Schopfel of Walther Oesau. Tzt open ik ook een topic en dan zal ik wel een keuze gemaakt hebben.

Erik


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 27 feb, 2015 14:52 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 19 jul, 2006 10:48 am
Berichten: 7915
Woonplaats: Ingelmunster
@Knetterik: ah, als je deze ook wilde maken, waarom doe je dat niet gewoon? Het is niet dat deze modellen 1/1 gelijk zullen zijn, en iedereen zal zijn eigen benadering hebben...

_________________
The early bird get's the worm, but the second mouse get's the cheese...


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 15 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement