Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 14:20 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 58 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo 15 maart, 2015 20:40 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 20 apr, 2007 17:28 pm
Berichten: 2528
Woonplaats: 's-Hertogenbosch
Knap "staatlje" werk die PE bending tool :wink: Is het moeilijk om zoiets zelf te maken? Ik denk dat je daar een hoop anderen ook mee blij kan maken.

_________________
Huidige projecten:
Airbus A321-200 British Midland
Buddy Build "100 jaar KLM": Boeing 747-200 KLM
Buddy Build "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945": Nakajima B5N1 "Kate" IJN
Groepsbouw "Paint it black" Panavia Tornado Luftwaffe
Laatste afgeronde project:
Airbus A320-200 Martinair


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 16 maart, 2015 19:27 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 14 dec, 2010 9:13 am
Berichten: 119
Juggernaut schreef:
Ik had even gekeken, maar de cowlings van de H-3 en H-4/6 zijn in principe gelijk, alleen de uitlaten zijn inderdaad anders. Aangezien Revell de juiste uitlaten meelevert zal je aan nieuwe decals genoeg hebben.
Beetje laat, ik weet het. :wink:


Danny


Ik zie hem nu pas, thanks!

_________________
Groet, Paul
-------
Af in 2014: 1/72 JU-87 G-2 , 1/72 A-10a Thunderbolt II voor War on Terror Groepsbouw, 1/72 Me-262 A-1a en 1/72 Me-163 voor groepsbouw Zu wenig & zu spät: Duitse operationele jets in WOII
WIP: 1/72 Eduard BF110 G2 / 1/72 Hobby Boss Heinkel HE-162 / 1/72 PM Model DFS-194


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 18 maart, 2015 12:12 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 08 jan, 2014 21:26 pm
Berichten: 191
Woonplaats: tegelen NL (LB)
de bouw van de vliegert wil momenteel niet echt heel hard opschieten, vrijdag avond naar een zeer geslaagd 90's feestje geweest en dat heb ik geweten de zaterdag erna... :brouw: :mrgreen: met een kater lijm snuiven is er niet van gekomen. zondag naar de duikbeurs geweest in antwerpen, zoals m'n nickname al doet vermoeden is dat één van mijn andere hobby's
zo nu en dan wring ik wel een stukje messing in vorm maar dat zet niet echt zoden aan de dijk. maar goed, alle beetjes helpen en we hebben nog 6 maanden -3 weken om naar de finish lijn te kruipen :lol:




FokkerFan schreef:
Knap "staatlje" werk die PE bending tool :wink: Is het moeilijk om zoiets zelf te maken? Ik denk dat je daar een hoop anderen ook mee blij kan maken.


nee hoor, een modelletje in elkaar plakken is moeilijker. 8)
het is natuurlijk even brainstormen hoe ik het precies ging aanpakken, maar als het eenmaal uitgetekend is en er is een coordinaten programmatje dan hoef ik in principe maar een stukje aluminium in de machine te gooien, het programma in te lezen en op start te drukken.
het lastigste is wachten op het moment tot dat er een machine vrij is waar op ik kan hobbiën na mijn reguliere werktijd.
en om de benodigde stukje materiaal van het juiste soort en van de juiste minimale afmetingen bij elkaar te verzamelen. dit materiaal vis ik uit de schroot bak, wat hier weggegooid word kan ik vaak nog prima gebruiken :)



mvgr jelle :brouw:


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 22 maart, 2015 23:30 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 08 jan, 2014 21:26 pm
Berichten: 191
Woonplaats: tegelen NL (LB)
onder het genot van een heeeerlijk mixje https://youtu.be/6FeT6_byYTU eindelijk weer eens een beetje door kunnen brouwen. de binnenkant is klaar voor een laagje primer.

volgens eduard zou het rek dat de M17 magazijnen herbergt links langs de raampjes moeten komen
Afbeelding

deze foto verteld me echter duidelijk iets anders
Afbeelding

dat hebben we dus maar zo goed mogelijk na-ge-aapt
Afbeelding

de hendels voor de piloot op het volgende plaatje zijn echt te klein om op hun plek te krijgen, dit weet ik maar niet voor elkaar te krijgen. deze heb ik helaas over moeten slaan..
Afbeelding

in een romphelft heb ik de wandjes, cockpit en een deel voor het koepeltje op hun plek geplakt
Afbeelding

zo ziet de andere helft er nu uit
Afbeelding

en als de helften (dryfit) samengevoegd zijn is dit wat er nog van te zien is door de onderkant waar de gondel nog onder moet komen
Afbeelding

nu ben ik bijna zover dat er PE binnen in de clearparts gelijmd moet worden
Afbeelding

en hier over heb ik ook meteen een vraagje. met welke lijm kan dit nou het beste gedaan worden ?
de verbinding met (verdunde) houtlijm lijkt me erg zwak. en met seconde lijm vraag ik me af of het plastic dan niet dof uitslaat.

hopelijk heb ik morgen tijd om een laagje primer te spuiten.

mvgr jelle :brouw:


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 23 maart, 2015 9:49 am 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 23 apr, 2013 20:22 pm
Berichten: 1555
Woonplaats: Alphen aan den Rijn
Waaw ! Prachtig dat detail !!
Die hendels zijn je vergeven hoor !

Ik hoop alleen dat er na sluiting van de romp wel wat van te zien blijft.
Aan de andere kant -gelukkig hebben we de fotoos nog - :D

_________________
N1K1 1:72 https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtop ... 8#p1045038

Mil Mi-2 https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtop ... 25&t=51829

KLM Bo105 https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtop ... 46&t=50937


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 23 maart, 2015 14:20 pm 
Offline
Moderator
Moderator

Geregistreerd: za 11 sep, 2010 12:30 pm
Berichten: 876
Als je het lijmt met voldoende ventilatie zou het niet mogen uitslaan. Maar ik zou het toch eerst testen.

Wat misschien ook een idee is om eerst het glaswerk te maskeren en daarna lijmen. Alles wat dan uitslaat is niet erg.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 23 maart, 2015 14:22 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 19 jul, 2006 10:48 am
Berichten: 7901
Woonplaats: Ingelmunster
je kan de canopy eerst behandelen met P+, daarna zou secondenlijm geen invloed meer mogen hebben. Misschien dat sommige lijmsiliconen (tec7) ook een uitweg kunnen bieden...


Wel mooi werk wat je laat zien...

_________________
The early bird get's the worm, but the second mouse get's the cheese...


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 24 maart, 2015 15:24 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 03 okt, 2012 10:19 am
Berichten: 121
Woonplaats: Swalmen
:cry: ik blijf het knap vinden dat gefriemel.....

alleen die hendeltjes.... tja zonder ziet er niet uit.... :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: (grapje)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 25 maart, 2015 1:40 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 22 jul, 2014 10:25 am
Berichten: 1395
Woonplaats: Hardenberg
Wow :shock: wat ziet dit er al super uit met al die pe. Je maakt er strak werk van met je eigengemaakte buigert.
Ben wel benieuwd wat je er straks allemaal nog van ziet.

Grtz Arjan

_________________
This thing we call failure it's not the act of falling down but staying down


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 26 maart, 2015 11:24 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 08 jan, 2014 21:26 pm
Berichten: 191
Woonplaats: tegelen NL (LB)
Zo, eindelijk even relaxt de tijd om jullie fijne reacties te beantwoorden :wink:
aller eerst hartelijk dank voor jullie lovende woorden en ik ben blij dat jullie het leuk vinden om te volgen :brouw:

MichelVL48 schreef:
Waaw ! Prachtig dat detail !!
Die hendels zijn je vergeven hoor !

Ik hoop alleen dat er na sluiting van de romp wel wat van te zien blijft.
Aan de andere kant -gelukkig hebben we de fotoos nog - :D


inderdaad, de foto's die ga ik heel goed bewaren !
na sluiting zal er helaas niet meer zoveel te zien zijn :(

looney schreef:
Als je het lijmt met voldoende ventilatie zou het niet mogen uitslaan. Maar ik zou het toch eerst testen.

Wat misschien ook een idee is om eerst het glaswerk te maskeren en daarna lijmen. Alles wat dan uitslaat is niet erg.


dus die "mistvlekken" die kunnen ontstaan dat komt puur door het verdampen van het goedje dat de lijm vloeibaar houd tot het gebruikt gaat worden ?
ik heb wat testjes gedaan op een gebroken canopy met wissende resultaten (zonder p+)
als ik ga maskeren dan moet ik wel heeeel goed uitkijken dat ik de tape niet vast lijm op de canopy.

Silenoz schreef:
je kan de canopy eerst behandelen met P+, daarna zou secondenlijm geen invloed meer mogen hebben. Misschien dat sommige lijmsiliconen (tec7) ook een uitweg kunnen bieden...


Wel mooi werk wat je laat zien...


dit ga ik zeker proberen met P+ !
HG 51 is dat de juiste hiervoor ?

The Breeze schreef:
:cry: ik blijf het knap vinden dat gefriemel.....

alleen die hendeltjes.... tja zonder ziet er niet uit.... :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: (grapje)


tsja.. die hendeltjes.. je heb wel gelijk natuurlijk. ik vind het zelf ook niks zo.
ik ga het toch nog even bekijken of ik er niet iets anders op weet te verzinnen.

Timmie schreef:
Wow :shock: wat ziet dit er al super uit met al die pe. Je maakt er strak werk van met je eigengemaakte buigert.
Ben wel benieuwd wat je er straks allemaal nog van ziet.

Grtz Arjan


in de cockpit zal er best wel wat zichtbaar blijven, maar in het achterste rompdeel niet zo heel veel helaas.



nogmaals veel dank voor de lovende woorden van jullie :brouw:


inmiddels zijn de romphelften in de primer gezet en hebben ze hun eerste laag basis kleur gekregen. ( de foto's volgen één dezer dagen ) de komende dagen zal er nog het een en ander op kleur gebracht moeten worden, daarna het gekleurde pe en de riempjes er in en dan een laagje p+ en dan een (olie wash-je ?) om het daarna met een beetje mat af te lakken en dan kan ie dicht !

mvgr jelle :brouw:


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 58 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement