Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 18 apr, 2024 19:21 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 49 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 02 feb, 2015 14:38 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 24 dec, 2008 1:28 am
Berichten: 5407
Woonplaats: Assen
Dankje jongens! :brouw:
Nu moet ik nog een luchtkanaal onder die open lamellen maken zodat ook de doorkijk van bovenaf er netjes uitziet. Dat ga ik doen naar eigen inzicht want van wat er onder die lamellen zit heb ik geen foto's kunnen vinden, ondanks een Google zoektocht. Ik kwam nog wel een docu tegen over de Mig-29..



..en zag dat ze in Rusland zelfs uit het water komen! :shock:

_________________
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 02 feb, 2015 22:35 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 28 sep, 2007 0:48 am
Berichten: 5507
Woonplaats: Ede
Dat neppert gevalletje uit het water, is duidelijk een F-15! :wink:

Dave


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 02 feb, 2015 23:27 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 24 dec, 2008 1:28 am
Berichten: 5407
Woonplaats: Assen
Een F-15, vind ik ook prima. Kun je nagaan hoeveel verstand ik van modern vliegspul heb. Rare fratsen zijn dat, 't is toch geen watervliegtuig :lol:

Ik heb weer wat gedaan aan het MiGje: gezorgd dat er iets onder de open luchtinlaten zit zodat je er niet doorheen de hele binnenkant van het bouwpakket kunt zien. 't Is maar een simpel stukje op maat gesneden/gebogen plastic geworden want ik heb geen idee hoe de Ruskies dat in het echkies hebben opgelost.

Afbeelding

Je ziet het niet echt - maar dat is in dit geval juist goed 8)
Afbeelding

Afbeelding

_________________
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 04 feb, 2015 0:49 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 24 dec, 2008 1:28 am
Berichten: 5407
Woonplaats: Assen
Kleine vorderingen, nu wachten tot de lijm droog is :?
Ik had al bijna een stuk romp vast geplakt waardoor de cockpit niet meer zou passen. 'k Zag het gelukkig net op tijd. Dat moet nog maar even wachten tot het pilotenkantoor op z'n plek zit. Maar even aan iets anders begonnen.

Hierachter zit de loodsproeier gemonteerd:
Afbeelding

In het model is dat dicht gegoten:
Afbeelding

Dat moet open... Allereerst de antennte-dingetjes van de onderkant afgesneden en in het onderdelen-doosje gedaan: Het zou anders geheid afbreken en in het tapijt verdwijnen.
Gaatje open maken was niet zo'n probleem maar de doorkijk op het dikke plastic daarachter wel. Dus flink in de weer geweest om voorzichtig overbodig plastic weg te halen:
Afbeelding

Het eerste horizontale stukje is erin gelijmd. Voordat de rest erin gaat moet dit eerst maar even grondig drogen. Dryfit:
Afbeelding


Eén luchtkanaal is van binnen netjes glad geschuurd, klaar voor een laagje kleur
Afbeelding

De andere hoeft niks aan te gebeuren vanwegens je ziet er toch niks van terug omdat er een klep voor de inlaat zit: de lamellen-luchthappers boven deze gesloten inlaat staan open.
Afbeelding

_________________
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 04 feb, 2015 13:50 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18527
Woonplaats: Hurdegaryp
Oog voor detail hoor, daar mag ik wel over. Ziet er goed uit allemaal.

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 04 feb, 2015 16:33 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 24 dec, 2008 1:28 am
Berichten: 5407
Woonplaats: Assen
't Eindresultaat is wel mooi (hopelijk) maar op deze manier schiet het niet op. Daar moet ik een beetje mee oppassen - als het te lang lijkt of er niks gebeurt (door eindeloos gepriegel op details) verlies ik vaak (tijdelijk) interesse. Maar zo ver is het nog niet :D

Ik heb ieniemienie-stukjes plastic rooster-spijltjes verticaal vastgelijmd. Het ziet er grof uit maar er moet nog een schuurpapiertje langs worden gehaald.. als het droog is.
Afbeelding

Het gat waar het kanon doorheen vuurt moest uitgeboord worden
Afbeelding

Van binnen een stukje plastic erin gelijmd om doorkijk te voorkomen
Afbeelding

Met dit als resultaat tot nu toe
Afbeelding

De loop van het kanon moet er nog achter worden gelijmd. Daarvoor moet ik 't nog wat bijwerken maar eerst even 8 uur wachten tot de lijm geheel is uitgehard Afbeelding

_________________
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 04 feb, 2015 19:28 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 24 dec, 2008 1:28 am
Berichten: 5407
Woonplaats: Assen
Ik heb een belangrijke ontdekking gedaan: ik had al een stuk of wat docu's op Youtube gekeken over de Mig-29, Amerikaanse vliegtuigseries, allemaal leuk en aardig, maar niet echt heel leerzaam.
Als je nu MiG-29 naar het Russisch vertaald krijg je МиГ-29, en als je daarop zoekt bij JoepTjoep dan krijg je .. Russische video's! Je verwacht het niet hè. :mrgreen:
Je verstaat er geen klap van - nou ja, tenzij je Russisch kan - maar het is veel informatiever, je ziet details waar je als modelbouwer echt iets aan hebt die niet in de Amerikaanse series worden getoond. Lang leve interpret! :D




En het model? Klaar!
Nou ja, het knalbuis-gedeelte, tenminste. Een van voren uitgeboorde loop van achteren bekeken.
Afbeelding

..en een kloddertje hier.. en een kloddertje daar..
Afbeelding

Dryfit. Lijkt allemaal mooi te passen aan deze kant..
Afbeelding

.. maar lijkt iets minder te passen aan de andere kant.
Afbeelding

_________________
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 05 feb, 2015 1:00 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 24 dec, 2008 1:28 am
Berichten: 5407
Woonplaats: Assen
Ik kan niet verder voor de cockpit erin zit, dus die moet maar eens worden klaar gemaakt. Allereerst een laagje grijs over de schietstoel. Na het bekijken van vele referentie-pica's ben ik erachter gekomen dat ik hier veel artistieke vrijheid heb, ze komen voor in diverse kleuren.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Als deze verf goed droog is kan er meer kleur worden aangebracht en gedroogborsteld
Afbeelding

Pipo de clown en Mamaloe .. ahum
Afbeelding

Zelfde luchtbuis van voren
Afbeelding

En de andere, gesloten
Afbeelding

Helaas gaan ze niet zonder meer passen, vooraan is tussen luchtpijpen en romp wat ruimte. Daarom heb ik een stuk plastic (groene pijl) erin geplakt om de vlakken met blauwe pijl omhoog te brengen. Theorethisch zou dit moeten werken..
Afbeelding

_________________
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 05 feb, 2015 1:02 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18527
Woonplaats: Hurdegaryp
Leuke foto, mooi scherp gesteld op de 'fan'.

Afbeelding

Verder een kleurrijk kantoortje.

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 05 feb, 2015 13:46 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 19 jul, 2006 10:48 am
Berichten: 7913
Woonplaats: Ingelmunster
Mooie basis aan 't kantoor, moeten de gaatjes vooraan de stabilisatiebuizen van de schietstoel niet opgevuld raken?

Afbeelding

Afbeelding

_________________
The early bird get's the worm, but the second mouse get's the cheese...


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 49 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement