Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 22:03 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 49 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo 21 jan, 2015 12:20 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 19 jul, 2006 10:48 am
Berichten: 7901
Woonplaats: Ingelmunster
Voor zover ik weet zit daar een plaat onder die de hoofdluchtaanzuigbuis (woordwaarde??? iemand?) afsluit zodat de motoren lucht van boven de vleugel kunnen aanzuigen. deze gaat enkel toe bij take-off en landing. Op deze manier wordt voorkomen dat teveel stof en kleine steentjes in de motoren raken bij landing op geprepareerde landingsstrips (lees: te velde...)

Afbeelding

Afbeelding

gewoon eens googlen op : MIG-29 air inlet

Voor de rest: mooi werk...

_________________
The early bird get's the worm, but the second mouse get's the cheese...


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 21 jan, 2015 12:55 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 24 dec, 2008 1:28 am
Berichten: 5407
Woonplaats: Assen
Ik zat al in de bouwbeschrijving te kijken vandeweek, me afvragend waarom ik in vredesnaam stukken plastic voor de luchtinlaten zou willen plakken, maar nu is me dat helemaal duidelijk. Dankje Silenoz, dat was de goede zoekterm. Weer wat geleerd, met dank aan jou en AirPowerWorld.info:

Dual-Mode Air Intakes
As can be seen in this picture of a Polish Air Force MIG-29, the main engines have dual-mode air intakes, they can be closed when the MiG-29 is manoeuvring on the ground and alternative louvered intakes opened on the upper wing surfaces, this reduces the chances of foreign bodies being ingested into the engines on poorly prepared runways.


Oftewel: In de luchtinlaten aan weerszijden van de romp zitten kleppen die open en dicht kunnen. Als ze dicht staan, staan de 'lamellen' bovenop de romp open, en vice versa. Tijdens starten, landen en rijden op de grond staan de kleppen in de grote luchtinlaten dicht om te voorkomen dat er rotzooi in de motor wordt gezogen, de lucht voor de motor wordt dan via de open lamellen aangezogen.

lamellen bovenop de romp open, klep in de luchtinlaat dicht:
Afbeelding
bron: AirPowerWorld.info

Hier kan je mooi zien dat de linker motor draait terwijl de klep dicht is.
Afbeelding
bron: Airliners.net


Deze kit heb ik gekocht met extra schietstoel en PE.
Qua PE zit er één setje bijzondere F.O.D. covers bij want ze zijn tegelijk zowel in schaal 1:72 voor Hasegawa als in schaal 1:48 voor Academy volgens de beschrijving.. misschien is Hase's interpretatie van 1:72 heel erg groot uitgevallen want ze zijn toch heus 1:48 :mrgreen:
In elk geval, ik ga ze niet gebruiken, dus wie dit model ook gaat maken en er belang bij heeft.. PB even.

_________________
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 21 jan, 2015 23:18 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 22 jul, 2014 10:25 am
Berichten: 1395
Woonplaats: Hardenberg
Erg mooi vliegtuig wat je maakt die Fulcrum's zien er gewoon goed uit.
Ga je volgen en hoop de kunst af te kijken voordat ik mijn 29 brouw.

Grtz Arjan

_________________
This thing we call failure it's not the act of falling down but staying down


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 22 jan, 2015 0:20 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 24 dec, 2008 1:28 am
Berichten: 5407
Woonplaats: Assen
Thanks Arjan, en hij heeft zeker wat. Bij het dryfitten zie je de lijn van het toestel al tevoorschijn komen, ies very nice!

Niet zo'n spannende update deze keer, de meeste tijd ging zitten in wachten tot de lijm droog zou zijn, er zijn dingen die meer spannend zijn :mrgreen:

De rompdelen zijn op elkaar geplakt, en het bovenste deel van de cockpit is daaraan bevestigd. Op die manier heb ik de gewenste stevigheid om aan de lamellen te kunnen gaan werken.
Er ligt al een stripje blik klaar op de foto, dat wilde ik in eerste instantie voor de lamellen gebruiken maar na bestuderen van referentiefoto's konden ze wel eens in plastic worden uitgevoerd vanwege de vorm.
Afbeelding

Achteraf - maar da's een koe in kont kiek'n - had ik zowel boven als onder lipjes voor het verlijmen moeten plakken, zitten nu alleen onder. Dan zou het plastic beter zijn uitgelijnd dan nu en dat had werk gescheeld. Maar ja.. achteraf :roll:
Afbeelding

Maar het is niet allemaal kommer en kwel, de naad op de bovenzijde - en dus in het zicht - zie je vrijwel niks van. Jeuhj! :D
Afbeelding

_________________
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 22 jan, 2015 0:44 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18512
Woonplaats: Hurdegaryp
Nem schreef:
... Maar ja.. achteraf :roll:


Weet inderdaad alles maar eens achteraf.

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 22 jan, 2015 18:11 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 24 dec, 2008 1:28 am
Berichten: 5407
Woonplaats: Assen
Dag jongens en meisjes, ik heb even wat input van jullie nodig voor wat betreft welke kleur er straks op moet.
Dit is de Fulcrum uit het stripboek:
Afbeelding

Wat ik uiteindelijk wil is een kleine kopie van de MiG-29 uit het stripboek, maar dan wel zo echt mogelijk. Voor mij zijn kleuren uit de echte wereld leidend, als ze maar zo dicht mogelijk in buurt van de strip-uitvoering komen. Qua herkenbare decals hou ik wel het stripboek aan.

Hieronder staan een aantal voorbeelden die ik geGoogled heb. 4 of 6 zou het worden als ik zelf mocht kiezen. Nu neig ik naar nr. 2 of (iets meer naar) nr. 3. Speelt ook wat persoonlijke voorkeur in mee, nr. 1 vind ik niet mooi
Afbeelding
Afbeelding


Dus.. wat zeggen jullie?

_________________
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 22 jan, 2015 18:33 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 19 jul, 2006 10:48 am
Berichten: 7901
Woonplaats: Ingelmunster
6 ;-)

_________________
The early bird get's the worm, but the second mouse get's the cheese...


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 22 jan, 2015 18:58 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18512
Woonplaats: Hurdegaryp
1 of 3. Nr 6 is te blauw. Camo is eerder 2 tinten grijs, al zit er aan de onderzijde wel een blauwige zweem doorheen.

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 22 jan, 2015 19:23 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 15 feb, 2008 17:10 pm
Berichten: 78
Woonplaats: UK
Dan zeg Ik toch numberje 3 :brouw:


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 22 jan, 2015 21:04 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 15 aug, 2012 18:21 pm
Berichten: 607
Striptechnisch zeg ik 1.
Modelbrouw technisch zeg ik 4 (die van vietnammodeling is echt wel heel gaaf verweerd).
Persoonlijke voorkeur gaat uit naar de subtiele duitser.

Je bent al lekker bezig zeg ik, wordt vast een topper.

:brouw: Lex

_________________
Op zoek naar 1/144 Flevo Decals RNLAF jets 1948-2013.
Hier mijn demontabele spuitcabine in pas verbouwd washok.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 49 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement