Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 19:59 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 4 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo 11 jan, 2015 22:26 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 28 jul, 2007 14:40 pm
Berichten: 5238
Mijn onderwerp voor deze groepsbouw, (topic loopt ook op een ander forum, dus ik zal proberen de zaken wat uit elkaar te houden) De F-11 Tiger. Niet echt mijn favoriet vliegtuig, maar gezien deze groepsbouw en het vliegtuig snijdt het mes aan 2 kanten. Ik ben al lang bezig om de hele serie Angels in 1:48 bij elkaar te krijgen. Dat schiet nog niet echt op, althans ik heb wel wat kisten bij elkaar, maar vooral de latere serie kisten laat wat op zich wachten.
Toegegeven, ik stroomde qua Buck Danny wat laat in. Ik denk dat ik vroeger wel eens een stripje uit de bieb leende, maar ik kocht denk ik 3 jaar terug dit album voor het eerst toen ik zag dat het over de Blue Angels ging.
Afbeelding

Buck is aangewezen om met de Angels naar een land in het midden oosten te gaan om daar een demo te vliegen. Tussentijds worden hij en z'n patroelje (haha) op de huid gezeten door wat terroristen. Buck D, zou de mister zelf niet zijn wanneer het eind goed, al goed is. Leuk verhaal.

De kit die ik al heel lang in de kast heb liggen is een van Fonderie Miniatures. Citaat van de luchtvaarthobbyshop (die het vermoedelijk ook ergens vandaan heeft gekopieerd, wegens Engels): "As with all Fonderie kits it wil give you many hours of modeling pleasure and a beautiful model is definitely in there, somewhere..... "

Dat beloofd veel goeds :D :D Affijn, ik heb de laatste tijd de smaak wel te pakken voor wat betrefd modelbouw, dus ik hoop dat ik voldoende moed bij elkaar heb gesprokkeld om dit tot een goed einde te brengen. Het gaat me uiteindelijk om dat de verzameling aangevuld kan worden, niet om een prize-winning model.
Wat heb ik gekocht?
Afbeelding

De box-art vind ik super. niet een high res. foto zoals bij Hasegawa (waar ik ook wel weg van ben)
Om voorts ook gelijk maar bewijs in te gooien dat ik met het juiste vliegtuig bezig ben uit een B. Danny strip (alsof er al iets van twijfel was..)
Afbeelding

Verder ook gelijk maar even een foto van het origineel. Het Blue Angels blauw kom je tegen in veel verschillende kleuren. Ik denk dat ik de tint ga proberen te zoeken als op deze foto:
Afbeelding

Soms zie je ze donkerder, glimmend, fel blauw.. De geschiedenis bewijst dat er vroeger minder accurate cameras waren. Veel verschillende kleuren blauw, dus wanneer het niet roze of geel is, vind ik het prima.

Dan, wat zit er allemaal (niet) in de doos. Volgens een review betreft het gros van de kit zogenaamd lo-pressure injection moulding, ook wel gravity moulding. Technisch verhaal, maar het huidige spuitgiet-werk waar menig kit uit bestaat is onder hoge druk in de matrijs gespoten wat een erg strak resultaat geeft. Wanneer je dit plastic van FM bekijkt lijkt het, en wordt dus ook beweerd, dat het hier onder lage druk in de matrijs "stroomde". Het lijkt wat op resin, maar is het niet.
Afbeelding

Verder zit er een resin cockpit, wielbakken, arrestinghook-bak en wielen bij.
Een wit-metalen onderstel, en vacu-vorm canopy. Om het geheel wat af te maken PE voor de cockpit qua riempjes en display.

100% multi-media kit :brouw: .

een korte zoektocht geeft aan dat er gelijk al iets mist. De voorzijde van de cockpit (wat ik prima kan missen)
Het deel wat op het rechterdeel onder de letter R staat
Afbeelding

Zoals jullie kunnen zien wordt er ook hier begonnen met de cockpit, ik doe daar dus vrolijk aan mee:
Afbeelding

Geen decals of details om op het dashboard te plakken, zelf creatief bezig gaan. Het gros in dark sea gray gespoten om vervolgens wat afplakwerk te doen en de zijkanten aan te brengen en vervolgens zwart te spuiten met een neutral grey dry-brush. het PE met de klokjes en metertjes aangebracht en binnenin wat witte verf op laten drogen en hierin wat kraswerk om wat metertjes te simuleren. Zie je straks weinig meer van.
Afbeelding
Afbeelding

Her en der nog wat kleur, er moet nog een throttle in komen (niet bijgeleverd)

Vooralsnog ben ik los met dit onderwerp. Ik heb er zin in!

_________________
LEKKER VOOR MEZELF BOUWEN


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 11 jan, 2015 22:33 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18512
Woonplaats: Hurdegaryp
Als dit in zijn schaal de enige 1:48 is, niet te snel de moed opgeven. Gewoon een shake&bake ernaast voor de afwisseling. Doe maar iets voor de Hurdegaryper groepsbouw of zo. Flink model weer hoor. Good-luck.

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 12 jan, 2015 0:43 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 24 dec, 2008 1:28 am
Berichten: 5407
Woonplaats: Assen
Ik ben benieuwd hoe de bouw gaat. Als je dat zo ziet zou je zeggen dat er inderdaad ergens een mooi model in dat plastic zit verstopt. Maar volgens mij heb je genoeg skills om die potentie waar te maken. Have fun ermee! :brouw:

_________________
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 12 jan, 2015 20:26 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 15 aug, 2012 18:21 pm
Berichten: 607
Mooie klokkenwinkel hoor!

Veel plezier ermee.

Lex

_________________
Op zoek naar 1/144 Flevo Decals RNLAF jets 1948-2013.
Hier mijn demontabele spuitcabine in pas verbouwd washok.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 4 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement