Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 18 apr, 2024 20:41 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 33 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo 10 mei, 2015 21:57 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18527
Woonplaats: Hurdegaryp
Groepsbouw gaat gestaag verder. Zo ook mijn topic. Met het afronden van de Huey, pak ik deze weer op.

Ik was al wat begonnen met de cockpit. Vervolgens de stoelen aangebracht, gordels van PE aangebracht en de stuurknuppels. Achter de stoelen een instrumentenbakje. Nu nog aan te brengen de voetpedalen (ook met kleine stukjes PE) en dan blaas ik er een (interieur)kleurtje overheen.

Afbeelding

Na de dry-fit van de romp, heb ik deze met dikke lijm uit een tube (Revell) en flink wat klemmen, aan elkaar gelijmd. Voor romphelften gebruik ik tubelijm, omdat die traag droogt en dus het begin al niet droog meer is als ik helemaal rond ben en het dicht kleine kieren. Na uitharden even een mesje erlangs en dan ben ik al een heel eind. Overige afwijkingen zullen met vijl, schuurpapier, plamuur etc. behandeld worden.

Afbeelding

Ook een klein begin gemaakt met de rotorbladen en staartrotor. Zit nogal wat extra plastic op...

Afbeelding

Had ik 'dave the dokter' al bedankt voor de decals? Dan bij deze.

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 11 mei, 2015 20:45 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 14 okt, 2010 16:23 pm
Berichten: 4451
Daar zal je nog veel schuurplezier van hebben René! :lol:

Goed bezig in ieder geval, het kantoortje ziet er al keurig uit, net werk.




Dj.

_________________
Bezig met:
- M4A3E8 'Easy Eight' Sherman

Afgerond:
- M109 A6 Paladin | Leopard 2A5 NL | AMX-30 B2 - Opération Daguet 1991 | USMC LAV-25 - OIF 2003 | M270 MLRS - Operation Desert Storm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 13 mei, 2015 0:13 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18527
Woonplaats: Hurdegaryp
Inderdaad. Binnenkort wil ik de sparingen voor het motorcompartiment in de zijkanten en onderkant maken. Daar komt een PE-rooster overheen. Echter, ik ga er even een paar dagen tussen uit. Even lekker naar de camping, maar hopen op in ieder geval droog weer. Zal wel een hele toer worden.

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 13 mei, 2015 9:43 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 19 jul, 2006 10:48 am
Berichten: 7913
Woonplaats: Ingelmunster
hopen op droog weer is toch geen hele toer? Maar voor van 't weekend geven ze inderdaad niet veel soeps uit... Geniet van het uitstapje...

Misschien overgelezen, maar bouw je het buizenframe met de kunststof uit de kit, of ga je voor iets met messing-asjes?

_________________
The early bird get's the worm, but the second mouse get's the cheese...


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 13 mei, 2015 10:00 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 12 mei, 2015 11:18 am
Berichten: 267
sorry ik heb ook geen rooie acht, maar als je tamiya kitje sdkfz 251/1 koopt misschien zitten daar cijfers :wink:

_________________
I LOVE MODELBOUW


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 24 mei, 2015 16:36 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18527
Woonplaats: Hurdegaryp
wouter_42 schreef:
sorry ik heb ook geen rooie acht, maar als je tamiya kitje sdkfz 251/1 koopt misschien zitten daar cijfers :wink:


Dank voor de tip, echter ik ga geen 10 euro of meer uitgeven om daar een ' 8 ' uit te halen. Ik heb van Dave-the-Docter een ' 3 ' en met wat creatief knippen en plakken kan ik daar een ' 8 ' van maken en anders laat ik het bij een ' 3 '. Het plaatje is daar niet duidelijk ik.

Maar goed, het weekendje-weg.nl zit er op en we hebben nu prachtig Pinksterweekend-weer. Tijd dus voor een update.

Gedurende mijn weekendje weg (Appelscha, maar dat terzijde), ben ik begonnen met het uitboren van wat sparingen.
Afbeelding

Afbeelding

Weer thuis gekomen, ben ik verder gegaan naar wat speurwerk. Ergens in die berg plastic moeten toch onderdelen zitten? Ik kan me niet herinneren dat mijn vorige kit ook zoveel extra's had. Ik voel me net een Archeoloog te Dalfsen. Daar werden ook 'schatten' gevonden ...
Afbeelding

De meeste onderdelen zijn opgeschoond.
Afbeelding

Afbeelding

De raampartijen zijn wel even een struikelblok om die passend te krijgen. Daar ben ik nog wel even mee bezig en er zit al een paar uur werk in.
Afbeelding

De 3 staafjes in de luchthapper bovenop moest ik zelf maken van 0.5 mm styreenstaaf. Niet eens de grootste uitdaging.
Afbeelding

Nog wat staafwerk te gaan en het framewerk van de staartrotor ...
Afbeelding

Silenoz schreef:
Misschien overgelezen, maar bouw je het buizenframe met de kunststof uit de kit, of ga je voor iets met messing-asjes?

Ik ga gewoon voor de kit-versie. Ik wil de heli RUDD bouwen. Geen poespas....

Langzaam aan wordt het wel wat, nog een dikke maand te gaan. Ga ik het halen? Ik ga er wel mijn best voor doen.

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 25 mei, 2015 19:33 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 27 feb, 2013 0:08 am
Berichten: 2474
Ik duim voor je dat je het haalt, maar geen druk, hé.

Knap werk wat je laat zien.
Ik moet nog steeds leren werken met PE.

Gr
T


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 26 mei, 2015 7:57 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 06 aug, 2014 19:06 pm
Berichten: 326
Woonplaats: Lelystad
Hey Rene,
Je bent echt lekker bezig. Ziet er goed uit.

Ik weet niet of je die rode 8 al hebt, ik ga even voor je kijken of ik wat heb liggen voor je.

Greetzzz,

André

_________________
In ontwikkeling:

P47 Razorback

Macchi MC205

Kawasaki KI-45 "Nick"
https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewforum.php?f=284


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 26 mei, 2015 23:21 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 14 okt, 2010 16:23 pm
Berichten: 4451
Ik had nog even gekeken en ik heb 2 rode achten gevonden, als je er belang bij hebt gaan ze binnenkort op de post. Ze hebben overigens wel een zwarte binnenlijn, maar die zou je kunnen overschilderen. Ik stuur nog wel een PB.




Dj.

_________________
Bezig met:
- M4A3E8 'Easy Eight' Sherman

Afgerond:
- M109 A6 Paladin | Leopard 2A5 NL | AMX-30 B2 - Opération Daguet 1991 | USMC LAV-25 - OIF 2003 | M270 MLRS - Operation Desert Storm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 27 mei, 2015 0:24 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 06 feb, 2009 9:39 am
Berichten: 2125
Woonplaats: Heist o/d Berg
en desnoods wat teken/knip/plakwerk op Tamiya tape hé Rene :lol:
ik heb er alle vertrouwen in dat je dit tot een goed einde gaat brengen....nog tijd genoeg
grtz
C

_________________
mama wipe the blood off of my face

http://www.myspace.com/goodsonsb
http://www.attich.be/


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 33 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement