Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu za 20 apr, 2024 2:55 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 8 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo 17 sep, 2014 14:43 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 13 jul, 2005 13:54 pm
Berichten: 13623
Woonplaats: Haarlem
Beste iedereen,

Zoals jullie waarschijnlijk niet ontgaan is, is er afgelopen Modelbouwdag (Brouwersdag) voor het eerst een wedstrijd georganiseerd. Met 30 ingeschreven modellen is het zeker een succes te noemen, echter gaan we volgend jaar voor een stuk meer inschrijvingen!

Aan deze wedstrijd is geen vakkundige jury te pas gekomen. Het publiek mocht op zijn top 3 van favoriete modellen stemmen. Bij het tellen kregen de modellen die op de stembriefjes op nummer 1 terecht zijn gekomen 3 punten, die op nummer 2 twee punten en op nummer 3 één punt.

De winnaars uit de top 10 zijn verblijd met cadeaubonnen te besteden in de Brouwersshop van onze grote opperbaas Hanjo.


1. Ukraine 1943 'Close Encounter', gebouwd door tvz (Tom), 45 punten
Afbeelding

2. MACK V8, gebouwd door griffioen72 (Christiaan), 40 punten
Afbeelding

3. CRDA Cant Z 1007bis Alcione, gebouwd door cupofwondering (Jan), 27 punten
Afbeelding

4. 'After the Ordeal', gebouwd door tvz (Tom), 26 punten
Afbeelding

5. Renault UE 'Vouloir, c'est pouvoir', gebouwd door Arrie Barry (Arjan), 23 punten
Afbeelding

6. Avro Lancaster, gebouwd door Henny (Henny), 22 punten
Afbeelding

7. Alouette III, gebouwd door Tsjopper Bob (René), 21 punten
Afbeelding

8. M-ATV, gebouwd StevenVD (Steven), 20 punten
Afbeelding

9. Panzer II, gebouwd door Han*, 15 punten
(de tank in het midden, sorry, ik heb nog even geen betere foto kunnen vinden. Iemand?)
Afbeelding
*We zijn je forumnaam door onze geweldige administratie even kwijt, Han. Mocht je deze vermelding nog willen, dan horen we dat natuurlijk graag van je!

10. Scania 142 ''Patrick v.d. Hoeven'', gebouwd door Johanelshout (Johan), 9 punten
Afbeelding


We bedanken alle deelnemers voor het meedoen, en alle bezoekers voor het stemmen. We zullen de wedstrijd volgend jaar iets meer op de loop zetten en wat meer promoten. Ook hopen we dan op meer deelnemers. Suggesties horen we dan ook graag!

groetjes,
Jelle en Robin namens de wedstrijdorganisatie


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 17 sep, 2014 19:44 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18527
Woonplaats: Hurdegaryp
Is er bekend hoeveel mensen gestemd hebben?

Tip voor de volgende keer, alleen nummers bij de modellen bij de wedstrijd en niet in de zaal. Er waren een paar bezoekers die modellen uit de zaal punten wilden geven, maar dat mocht dus niet.

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 17 sep, 2014 20:05 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 22 aug, 2014 8:26 am
Berichten: 6771
Woonplaats: Kasterlee (B)
Allereerst proficiat aan de winnaars en ja, eigenlijk zou er bij elke modelbouwwedstrijd een "publieksprijs" moeten zijn.
Ik herinner me nog goed ergens in de jaren '80 bij de beurs van IPMS Brussel (België) die toen doorging in het luchtvaartmuseum te Brussel waar er voor het eerst, (en voor het laatst) althans in IPMS-kringen een publieksprijs werd gegeven. Elke bezoeker dat zowel modelbouwers als leken waren kreeg een kaartje dat hij/zij kon invullen met het model/dio dat hij/zij het mooiste vond.
Tot ieders verbazing won een scheepsmodel deze prijs, een model dat volgens de jury niet eens voor een prijs in aanmerking kwam!
Er is dus nog steeds een groot verschil tussen "het beste" en "het mooiste"! :roll:

_________________
Hoe groot je werktafel ook mag zijn... op termijn is ze altijd te klein!
[ON HOLD] http://www.modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=2&t=43937
[ON HOLD] https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=2&t=48632


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 17 sep, 2014 23:21 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 22 jul, 2006 17:40 pm
Berichten: 2108
Woonplaats: ede
Ook namens mij, iedereen nogmaals gefeliciteerd. Die nummertjes komen volgend jaar inderdaad alleen bij de wedstrijdmodellen. Ook gaan we de wedstrijd beter zichtbaar maken. Dit jaar was dan ook de eerste editie van de wedstrijd en er gaan na de evaluatie nog vele andere kleine wijzigingen komen!

We hebben gekozen voor een publieksprijs omdat dit beter bij Modelbrouwers past, maar ook omdat hoe goed een expert ook is, het kan nooit perfect zijn voor iedereen(ESM vorig jaar was daar een goed voorbeeld van). Volgend jaar gaan we mikken op nog meer stemmen van de bezoekers!(ik weet zo niet hoeveel stemmen er zijn uitgebracht).

Ik hoop dat we volgend jaar weer een flink aantal mooie modellen mogen verwelkomen en een leuke wedstrijd maken!

Groet Robin


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 18 sep, 2014 9:52 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 19 jul, 2006 10:48 am
Berichten: 7915
Woonplaats: Ingelmunster
van harte aan de deelnemers en winnaars...

_________________
The early bird get's the worm, but the second mouse get's the cheese...


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 19 sep, 2014 22:12 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 20 apr, 2007 17:28 pm
Berichten: 2528
Woonplaats: 's-Hertogenbosch
Hoi Jelle,

Kregen we het stemformulier nu bij de entree of bij het tafeltje waar jij zat? Het is alweer een week geleden dus kan het me niet goed herinneren :wink: Hoe dan ook, in het laatste geval zou ik willen aanraden om dat formulier bij de entree mee te geven en ook meteen daar ergens de modellen ten toon te stellen. Nu was het wel erg achteraf en ik kan me voorstellen dat daarom ook een aantal mensen niet hebben gestemd.

Groetjes,

Ingmar

_________________
Huidige projecten:
Airbus A321-200 British Midland
Buddy Build "100 jaar KLM": Boeing 747-200 KLM
Buddy Build "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945": Nakajima B5N1 "Kate" IJN
Groepsbouw "Paint it black" Panavia Tornado Luftwaffe
Laatste afgeronde project:
Airbus A320-200 Martinair


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 20 sep, 2014 2:26 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18527
Woonplaats: Hurdegaryp
Ik kreeg het stemformulier bij het begin, samen met een modelbouwboek en een polsbandje.

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 22 sep, 2014 12:17 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 10 jan, 2010 22:24 pm
Berichten: 11859
Woonplaats: St.-Katelijne-Waver (België)
Het formulier kreeg je bij de inkom en de eerste 100 kregen inderdaad een modelbouwmagazine. Het lijkt me wel organisatorisch handiger om wat afstand van de inkom te bewaren, waar het wat drukker is en je minder de gelegenheid hebt om rustig naar de modellen te kunnen kijken.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 8 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 24 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement