Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu wo 24 apr, 2024 5:36 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 65 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo 19 okt, 2016 15:25 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 12 mei, 2015 11:18 am
Berichten: 267
Lijkt me leuk om even langs te komen niet veel jeugdherringen (te jong) maar lijkt me wel grappig om te zien.

Ik ben nu ook al bezig met allerlei klusjes rond het huis voor extra geld voor de beurs :wink:

_________________
I LOVE MODELBOUW


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 27 okt, 2016 21:50 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 31 jan, 2007 22:43 pm
Berichten: 344
Op verzoek van Meindert de Vreeze, webmaster van IPMS-NL, post ik nog wat informatie over de ESM.

- - - - -

Komende zaterdag, 29 oktober, is weer de Euro Scale Modelling! De ESM wordt gehouden in het NBC Congrescentrum, Blokhoeve 1 te Nieuwegein.

Op de lijst van deelnemers staan tientallen clubs en veel handelaren uit binnen- en buitenland. Ook leuk is dat er veel tweedehands handel is. Kortom, voor iedere modelbouwer wat wils! Er is ook deelname van papierbouwclubs.

De zalen gaan om 10:00 voor het publiek open. De entree is EUR 6,00, voor IPMS leden is het gratis. Kijk op de IPMS website voor alle overige info, inclusief een routebeschrijving en aanwijzingen voor het reizen per openbaar vervoer:

http://www.ipms.nl/euroscalemodelling.html

Je kunt ook meedoen aan de plastic schaalmodelbouw wedstrijd. De on-line inschrijving is gesloten, maar je kunt tussen 10:00 en 11:00 nog ter plekke inschrijven.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 29 okt, 2016 18:17 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 12 mei, 2015 11:18 am
Berichten: 267
Ik zal even mijn aankopen laten zien:
photo 388646
photo 388645
photo 388644
photo 388643
photo 388642
photo 388647
Sorry voor de slechte kwaliteit de camera doet weer eens raar. Naar mijn mening was de beurs erg gezellig en mooie modellen dus ik denk tot volgend jaar.

_________________
I LOVE MODELBOUW


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 29 okt, 2016 20:25 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 06 mei, 2005 9:19 am
Berichten: 3211
Heb ook e.e.a. aangeschaft. Wat verf, penseeltjes, pincetten, ander klein spul, en 4 van de 5 kitjes van mijn verlanglijstje :)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

_________________
Una salus victis nullam sperare salutem.

Plastic Scale modeling


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 30 okt, 2016 2:24 am 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 10 jan, 2010 22:24 pm
Berichten: 11866
Woonplaats: St.-Katelijne-Waver (België)
Het was weer een vermoeiende dag vandaag, met hoogtes en laagtes. Zoals gewoonlijk vertrok ik weer te laat thuis waardoor ik niet samen met de rest de stand op kon bouwen. Ik kwam rond tien uur toe en toen had de wachtrij al zijn grootste omvang bereikt. Zo'n tien minuten later kon ik dan toch het Atoomkanon al in de wedstrijd gaan plaatsen. Ook in deze wedstrijd is er geen optie gelaten voor "naked kits", full scratch kan je het ook niet noemen dus kwam het kanon in de klasse van de militaire voertuigen terecht en bleef daar ook.

photo 388738


Bij het neerzetten van de AVRE's ging het even fout, ik moest die over een ander diorama heen tillen maar er was weinig ruimte om af te zetten en toe raakte ik plots een van de boomtoppen van een Napeolontisch diorama met 28mm-figuren, die er af sprong. Het leken me van die boompjes van Faller waar een extra takje bovenop gekleefd was. Ik meldde dit meteen aan wie mij die plek toegewezen had maar die had het niet gezien. Ik wilde de eigenaar van dat stuk opzoeken en ging de titel aangeven maar men had het wedstrijdnummer nodig. Toen was de wedstrijdingang echter al versperd, het zou tot half twee duren eer de jurering zou aflopen. Een nagelbijtend idee nestelde zich in mijn hoofd dat de eigenaar hierdoor misschien een medaille zou ontlopen, al had ik zelf wat moeite om meteen de beschadiging terug te vinden op dat diorama. Er zou niets anders op zitten dan af te wachten tot na de proclamatie. Ik liep maar verder naar de stands van IPMS, ik wilde de Bismarck daar gaan neerzetten. Er leek nog wat plek te zijn achter een bouwdoos van een vliegkampschip, wel stond er "SIG Schepen". De schaal was dus niet vermeld. Ook zat de bemanning niet op zijn post. Ik ging eerst maar de glazen kap uit de auto halen. Toen ik terug was, vroeg een IPMS-organisatielid of ik wel bij die groep hoorde. Toen viel mijn euro dat ik het model gewoonweg bij de verkeerde stand geïnstalleerd had. We zijn dan eens de trap op gelopen maar konden de stand ook van daaruit niet bespeuren. Klaarheid kwam er pas toen ik de standenkaart van de beurs aan de ingang consulteerde. Het bleek gewoon weer aan de achterkant te zijn. Daar kreeg de Bismarck meteen een plekje naast de andere overkapte schepen, met als directe buurman de waterline Bismarck van Jos. Het werd een indrukwekkende stand met al die vuurkracht.

photo 388714

photo 388713

photo 388715

photo 388716

photo 388717

Dit was een schip dat van 1/400 naar 1/350 verbouwd werd, anders zou het zelfs niet in deze SIG mogen figureren.

photo 388718

photo 388719

photo 388720

photo 388721

photo 388726

photo 388727

Ik heb er met alle leden gesproken over wat ze in de planning hebben en ik heb ook mijn bouwdoos van de USS Princeton meegenomen met alle upgrades die ik ervoor gekocht had. Minstens twee van de leden hadden het verwante model van de USS Independence, dus kon ik er wel aan nuttige tips komen. Ik zou er ook raad krijgen over mijn houten Pontos dek. Maar eerst ging ik onze forumstand eens opzoeken. Ik had Juggernaut al eerder aan de ingang geposteerd gezien, waar Tsjopperbob zijn opwachting maakte. Die laatste ben ik wel niet meer tegengekomen, het werd er weer ongelofelijk druk. Op de Brouwersstand heerste ook een gezellige bedrijvigheid.

photo 388723

photo 388722

Hier waren op een rijtje Nemmy (Trumpy vs. Airfix Lightning), Tankard (ik zag hem minstens een auto incasseren), Sergei (gaat zijn appartement behangen met een lozengepatroon), Danny (leende me de nodige scherpe objecten) en Bert Takken (met een van druggebruik betichte para in een houdgreep) bezig hun kunsten bot te vieren op modellen die ze meegebracht hadden, sommige gaan zelfs al verschillende beurzen mee. Ook anderen waren in de onmiddellijke nabijheid, zoals Arjan, Arie en Hanjo die daarnaast zijn winkelstand had. Ook andere clubs die ik kende waren op post, zoals IPMS Gent.

photo 388724

Ik schakel nu over naar de wedstrijd. De belichting van de eerste drie à vier categorieën is niet optimaal te noemen, want er werd gebruik gemaakt van blauw gekleurd licht dat van boven inviel. Er was weer een overwicht van schepen aan de ingang.

photo 388728

photo 388730

photo 388731

photo 388732

photo 388733

photo 388734

photo 388735

photo 388736

photo 388737

photo 388739

photo 388740

photo 388741

photo 388742

photo 388743

photo 388744

photo 388745

photo 388746

photo 388747

photo 388748

photo 388749

photo 388750

photo 388751

photo 388752

photo 388753

photo 388754

photo 388755

photo 388756

photo 388757

photo 388758

photo 388759

photo 388760

photo 388761

photo 388762

photo 388763

photo 388764

photo 388765

photo 388766

photo 388767

photo 388768

photo 388769

photo 388770

photo 388769

photo 388770

photo 388771

photo 388772

photo 388773

photo 388774

photo 388775

Vandaag zou mijn persoonlijke score op nul blijven staan, ik had nog gehoopt dat het kanon wat potten kon breken wegens zijn vorige verdiensten. Er was dit jaar echter iets meer militair geweld en het zal ook wel iets te maken gehad hebben met het feit dat er in de klasse MV een verflaagje verwacht wordt. Ik hoop wel dat het kanon volgend jaar een herkansing krijgt wanneer het afgewerkt is, want er is een regeltje dat een model 5 jaar lang uit de wedstrijd houdt na deelname. Toch was mijn gesjouw met plastic vandaag niet helemaal redundant.

photo 388777

photo 388776

"Warships in scale 1/350" had de prijs voor de mooiste stand gewonnen. Zoals je ziet was Jos Visser hiermee duidelijk in zijn nopjes. Ik hoop volgend jaar hier ook weer aan bij te kunnen dragen als er een begin aan de Princeton gemaakt is.

Verder was me die dag ook wel wat geluk ten deel gevallen. Ik was stevig in de tombola gedoken en mocht 30 lotjes uitzoeken voor 10 euro. Je kreeg dan ook per euro een groot lot-ticket. Dat zou niks opleveren, maar met de gewone lotjes mocht ik wel drie mooie prijzen naar huis meenemen. Ook mijn aankopen zullen nuttig gebruikt kunnen worden.

photo 388778

Mijn verbazing was groot toen ik blijkbaar de grootste doos van de tombola mee naar huis kreeg.

photo 388779

Het blijkt de klassieke kit van Revell met nieuwe decals; BBT wenste me er alvast grondig doorzettingsvermogen mee.

photo 388782

Hier bleken twee kitjes en wat verf in te zitten. Ik heb zelfs nog rode verf voor deze kit aangezien die bij mijn Revell beginners-airbrush geleverd werd.

photo 388780

Het boekje van Dutch Decals was de derde aanwinst. Het andere boek heb ik gekocht.

photo 388781

Het leek me wel een goede behandelingsmethode voor mijn nieuwste afwijking: Duitse halftracks verzamelen (zie militaire bouwverslagen).

photo 388783

Ook dit gaat daarbij van pas komen, de reden waarom kan je spoedig in het Sd.Kfz.6/1-topic vinden. Deze kit uit 2016 zag er alvast prima uit. Verder kocht in bij Hanjo nog een RP Tools leaves cutter en bij Robi een Zeltbahn, om hun kassa te doen kloppen. Over het heen- en terugrijden heb ik vandaag geen enkele opmerking, het is al ver genoeg. En er zal dus toch een nieuwe editie met een nieuwe ploeg komen. Nu is het aftellen naar BSMC, ik heb alvast gevraagd een aparte klasse voor onafgewerkte atoomkanonnen in het leven te roepen. Ze gingen er eens over denken...

P.S.: uiteindelijk vond ik de eigenaars van het beschadigde model. Ze konden er gelukkig hartelijk om lachen, die boom was namelijk al meerdere keren gesneuveld en er brak tot groot jolijt zelfs nog een hele figuur af. Ik heb zelfs nog wat uitleg gegeven over de Churchills, want daar kenden ze wel wat van af.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 30 okt, 2016 7:30 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 22 aug, 2014 8:26 am
Berichten: 6771
Woonplaats: Kasterlee (B)
@Steven, je zegt: ""Ik hoop wel dat het kanon volgend jaar een herkansing krijgt wanneer het afgewerkt is, want er is een regeltje dat een model 5 jaar lang uit de wedstrijd houdt na deelname.""
Die regel kende ik niet, in mijn tijd mocht je met één en hetzelfde model één seizoen meedingen op eender welke wedstrijd. Bood je dat model het jaar erop weer ergens aan werd het geweigerd, ook op een wedstrijd waar je het jaar ervoor met dat model niet deelnam! Soms werd een uitzondering gemaakt maar dan was weer de regel dat je met dat model nog niet in de prijzen viel.
Nu ja... ik ben er een hele tijd tussenuit geweest en ik heb al vaker gemerkt dat er tegenwoordig veel veranderd is tegenover de jaren '80. :roll:

Nog een vraag: wat voor recovery vehicle is dit?

photo 388769

_________________
Hoe groot je werktafel ook mag zijn... op termijn is ze altijd te klein!
[ON HOLD] http://www.modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=2&t=43937
[ON HOLD] https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=2&t=48632


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 30 okt, 2016 9:22 am 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21311
Woonplaats: Bodegraven
Bedankt Steven voor de foto's

Ik was sinds jaren weer eens te vinden achter de Brouwerstafel
Waren er samen met Juggernaut en BBT heen gereden en waren dus lekker op tijd binnen.
Na de tafel opgebouwd te hebben, wat in mijn gval snel gedaan was met die paar figuren en wwat schilderspullen even de beurs over.Om een uur of 10 even mijn boodschappenlijstje afgewerkt en her en der even een praatje gehad.
Lekker de dag aan tafel of effe rondlopen, veel kletsen, ouwe bekenden tegen komen, beetje netwerken op diverse stands :lol: Je af en toe vergapen aan de modellen, je af en toe hoofdschuddend verbazen over de vraagprijzen. Maar overall was het weer eens leuk om achter de tafel te zitten ipv er langslopen.
Ik heb mij opnieuw ingehouden met aankopen. Ik heb nog zoveel zooi staan dus eigenlijk heb ik een koopstop op bouwdozen, figuren ligt iets anders, dit maak in over het algemeen wel af :lol: :lol: :lol:
Mijn schade voor de dag was

photo 388792

Die setjes zijn toch wel heel gemakkelijk, je heb alles gelijk bij elkaar dus geen potjes die overal en nergens staan
Heb nog even getwijfeld over een setje US gearcolors van Lifecolor, maar ik moet in principe ook met mengen instaat zijn om die kleuren te verkrijgen. Wel valt op dat er tussen de US uniform colors van AK en lifecolor toch wel een verschil zit, dus misschien dat ik de beide setjes van Lifecolor ook eens aanschaf, ook misschien eens wat andere setjes van AK, want het is wel prettige verf om mee te werken
Het viel mij op dat er opeens bij verschillende stands de AK sets te koop waren en niet alleen bij Airbrush Almere, Daxshop of Domino
Verder

photo 388791

Twee bustes van Pegaso bij Wendy Miniatures, die hebben echt een mooie range van figuren, jammer dat ze oa Young Miniatures en Lifecolor bustes niet hebben.
Dit zijn twee bustes in de 90 mm schaal en zijn van White metal
Even een doosje stiekum openen

photo 388793

Mooi gegoten weinig "flash" en het past netjes

Ook bij de Daxshop maar wat 502 Abteilung olieverf mee genomen voor de huidskleuren, eens kijken wat dat voor spul is. En niet op de foto nog twee potjes ZAP CA lijm, prettig spul, dus heb ik nu de dunne en de mdium, de echte gelei had ik al


Het viel dus weer mee.ik heb nog wel even staan kijken bij de grote sets figuren van ee merk dat ik vergeten ben, maar over de 150 euro ging mij iets te ver

misschien ga ik de range in figuren eens verleggen en eens wat ridders of fantasy schilderen. nee, geen Game figuren, het moet wel ergens op lijken

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 30 okt, 2016 9:52 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 19 jul, 2013 12:55 pm
Berichten: 225
Woonplaats: Tiel
StevenVD schreef:
Bij het neerzetten van de AVRE's ging het even fout, ik moest die over een ander diorama heen tillen maar er was weinig ruimte om af te zetten en toe raakte ik plots een van de boomtoppen van een Napeolontisch diorama met 28mm-figuren, die er af sprong. Het leken me van die boompjes van Faller waar een extra takje bovenop gekleefd was. Ik meldde dit meteen aan wie mij die plek toegewezen had maar die had het niet gezien. Ik wilde de eigenaar van dat stuk opzoeken en ging de titel aangeven maar men had het wedstrijdnummer nodig. Toen was de wedstrijdingang echter al versperd, het zou tot half twee duren eer de jurering zou aflopen. Een nagelbijtend idee nestelde zich in mijn hoofd dat de eigenaar hierdoor misschien een medaille zou ontlopen, al had ik zelf wat moeite om meteen de beschadiging terug te vinden op dat diorama.

P.S.: uiteindelijk vond ik de eigenaars van het beschadigde model. Ze konden er gelukkig hartelijk om lachen, die boom was namelijk al meerdere keren gesneuveld en er brak tot groot jolijt zelfs nog een hele figuur af. Ik heb zelfs nog wat uitleg gegeven over de Churchills, want daar kenden ze wel wat van af.


Dat was een boompje van mijn deel van een gezamelijke inzending 'Done with Bonaparte' in 28mm schaal. Zoals je zelf al schreef was dat specifieke topje al meerdere keren afgebroken tijdens de bouw, dus er was niks aan de hand. Ik vind het vervelend dat je met een naar gevoel hebt gelopen, want dat was dus totaal niet nodig :lol: De boomtop en het figuurtje dat ikzelf later nog omtikte waren 's avonds met een drup lijm alweer terug op hun plek.

Verder vond ik het een geslaagde beurs. Geen prijzen gewonnen maar weer veel lol gehad en een paar mooie spulletjes kunnen scoren.

Mvgr,

Mark

_________________
"When in doubt, add mud."


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 30 okt, 2016 12:08 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 10 jan, 2010 22:24 pm
Berichten: 11866
Woonplaats: St.-Katelijne-Waver (België)
@Walesha: het onderstel doet me russisch aan. Ik heb het in Hoboken ooit eens van de andere kant gefotografeerd:

Afbeelding

ADDENDUM: een btm-4, verwant aan de 2S7-Pion. http://www.pioniertechnik.de/btm4.html

@Bert: een koopstop? Is dat uets waar je een fles mee afsluit? Wel een mooie berenmuts.

@Marek: hoe fijner ik jouw figuurtjes op dat dio bekeek, des te meer vreesde ik dat ik misschien een buitenlandse grootmeester tegenover me zou krijgen, en beeldde me in dat ik Duits zou moeten stamelen. Toen keek ik in dat bouwboekje en was al iets meer op mijn gemak. Ik wist al helemaal niet dat jij het was, ook weer grappig.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 30 okt, 2016 13:54 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 02 mei, 2016 13:49 pm
Berichten: 78
Marek (of iemand anders)

Toevallig goede foto's gemaakt van het 'done with Bonaparte' diorama? Had zelf helaas geen tijd meer om de wedstrijd modellen te bekijken voor de jurering ging beginnen.
Moet eerlijk zeggen dat ik de titel niet helemaal passend vind :wink:
Uiteraard wel genoeg tijd gevonden om mijn portemonnee leeg te maken bij de stand van miniatuurwereld waar ik wat 28mm figuren heb gekocht voor een nieuwe Frans diorama dat ik in de planning heb.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 65 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 16 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement