Vanmiddag ben ik naar de Aviation Megastuur geweest om e.e.a. op te halen en zag een stapel van deze jongens liggen voor 2 Euro 95 per stuk. Daar PM de productie gestaakt is wil de LVS er ook van af blijkbaar. Aangezien ik toch al 3 Komets heb gebouwd besloot ik hun oermoeder ook maar aan te schaffen: die krijg ik wel af voor de Brouwersdag, als ik me kwaad maak.
Het is een heel simpel kitje met 15 onderdelen, geen decals of moeilijke schema's. Hij was hoofdzakelijk van hout.
Dit is 'm:
Ik moet de research nog doen en heb maar enkele foto's gevonden.
De DFS-194 was een door Dr. Lippisch ontworpen zweefvliegtuig, waarmee hij zijn Walter R I-203 raketmotor kon testen. De motor werd in het staartdeel gebouwd en leverde een trust van 400 kg. In januari1939 vertrok Lippisch met zijn technische staf naar Messerschmitt, waar de middelen voorhanden waren om het project voort te zetten. Begin 1940 maakt de DFS-194 zijn eerste vlucht, waarbij een snelheid van ruim 550 km/u werd gehaald. De goede vliegeigenschappen waren al bekend toen men zweefvluchten had uitgevoerd, maar de combinatie met de raketmotor maakte duidelijk dat het vliegtuig veelbelovend was. Men ontwikkelde verder en begin 1941 vloog het eerste prototype onder de code Me 163V-1. De rest van het verhaal staat elders op deze site.
VrGr
Jan
Het witte vliegeroverall is behandeld met neopreen als brandwerend middel.Maar mijn dag kon niet meer stuk omdat ik na 5 jaar eindelijk mijn handen kon leggen op deze jongen, die ik ook graag voor de GB Regia Aeronautica had willen maken:
En tenslotte nog deze:
Net als de Cicogna uit de vintage collection (1973). Mijn dag kan niet meer stuk.
_________________
Op de werkbank:*
Mitsubishi KI-21-1-a Sally, ICM 72205, 1:72 voor de BB "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945".
Onlangs voltooid:
* Mitsubishi Ki-51 Sonia, Hasegawa B005, 1:72 voor de BB "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945".
* Dornier Do 24T-3, Italeri 1323, 1:72 voor de BB "Franse luchtvaart 1900 - nu";
Portfolio:
* Mijn ATF portfolio 2011-heden