Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 29 maart, 2024 7:40 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 22 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: German Jet Program
BerichtGeplaatst: ma 04 aug, 2014 8:11 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 23 jul, 2014 19:18 pm
Berichten: 6
Hartelijk bedankt voor de succeswens Jan! Hoe zou dat dan zitten voor de Brouwersdag, hoe wordt dat dan geregeld? Ik zou daar graag wat meer over willen weten voor ik ja zeg, als je begrijpt wat ik bedoel. :wink:

Anyway, een update voor de Arado:

Afbeelding
Dryfit zonder cockpit.
Afbeelding
Wheelbay.
Afbeelding
Voor het eerst aluminium geairbrusht, ziet er prachtig uit, zelfs zonder Alclad.

Ik hoop binnenkort de Me-262 geverfd te hebben, vanmiddag hoop ik nog wat RLM 02 te gaan spuiten.

_________________
G3rm4n ub3r 1337 3ngineering f4nn3rd


Omhoog
  Profiel  
 
 Berichttitel: Re: German Jet Program
BerichtGeplaatst: ma 04 aug, 2014 9:20 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 19 jul, 2006 10:48 am
Berichten: 7901
Woonplaats: Ingelmunster
die blinkt inderdaad, Mooi schilderwerk...

Wel misschien een letten op de naadjes van het landingsgestel (beter is deze er voorzichtig af te schrapen of te schuren voor het schilderen, deze naad zie je overal waar de twee matrijshelften tegen elkaar kwamen), en de trap tussen de twee romphelften van de arado waar de canopy tegenkomt (beter klemmen of gepositioneerd houden tijdens het drogen).

De cirkeltjes in de wheelbay zijn uitdrukpunten, normaal kan je ook proberen deze weg te schuren/schrapen of op te vullen. Om een onderdeel te lossen uit de matrijs, wordt het kunststofstuk met pennetjes uit de matrijs geduwd. Deze pennetjes schelen soms iets in hoogte met de rest van de matrijs, vandaar dit verschijnsel...

Hopelijk heb je er wat aan...

_________________
The early bird get's the worm, but the second mouse get's the cheese...


Omhoog
  Profiel  
 
 Berichttitel: Re: German Jet Program
BerichtGeplaatst: ma 04 aug, 2014 13:01 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 20 feb, 2007 15:59 pm
Berichten: 3111
Woonplaats: venlo
Je schilder/spuitwerk ziet er strak uit , misschien iets te strak , een pinwash en drybrushen zal
de onderdelen goed doen .
Er komt dan meer diepte in en zien er gelijk een stuk realistischer uit .
En inderdaad wat Silenoz ook al zei , geef extra aandacht aan gietnaadjes, pinmarks en sinkmarks,
je model zal er enorm van opknappen .

Henny

_________________
Modelbouwen is geen hobby, het is een verslaving


Omhoog
  Profiel  
 
 Berichttitel: Re: German Jet Program
BerichtGeplaatst: di 05 aug, 2014 18:19 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 26 feb, 2012 17:47 pm
Berichten: 254
Woonplaats: Suwâld
Het alu zit er inderdaad erg strak op 8) . Welke verf heb je hiervoor gebruikt? Succes met de bouw!
Tjeerd

_________________
Think Big, Act Small......


Omhoog
  Profiel  
 
 Berichttitel: Re: German Jet Program
BerichtGeplaatst: di 05 aug, 2014 20:49 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 13 maart, 2011 22:39 pm
Berichten: 5056
Woonplaats: IJsselstein UT
[quote="Desolation4all"] Hoe zou dat dan zitten voor de Brouwersdag, hoe wordt dat dan geregeld? Ik zou daar graag wat meer over willen weten voor ik ja zeg, als je begrijpt wat ik bedoel. :wink:

Op deze site vind je onder "home" alle informatie.

De Brouwersdag is op zaterdag 13 september in Gorinchem. We komen daar samen en laten onze modellen zien. Ik zorg i.i.g. voor een groepstafel voor deze groepsbouw. Daarnaast neem ik extra modellen mee en doe sinds 1986 weer eens mee met de wedstrijd.

Het is altijd heel gezellig en leerzaam en je leert de koppen achter al die mailtjes en modellen meteen ook kennen. Toegang is voor leden van dit forum gratis en je krijgt een naamplaatjesetiket met je forumnaam van hier erop. Daarnaast zijn er altijd modellen te koop. Ik zou zeggen: probeer het eens. :brouw:

VrGr
Jan

_________________
Op de werkbank:
* Mitsubishi KI-21-1-a Sally, ICM 72205, 1:72 voor de BB "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945".

Onlangs voltooid:
* Mitsubishi Ki-51 Sonia, Hasegawa B005, 1:72 voor de BB "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945".
* Dornier Do 24T-3, Italeri 1323, 1:72 voor de BB "Franse luchtvaart 1900 - nu";
Portfolio:
* Mijn ATF portfolio 2011-heden


Omhoog
  Profiel  
 
 Berichttitel: Re: German Jet Program
BerichtGeplaatst: do 07 aug, 2014 22:00 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 23 jul, 2014 19:18 pm
Berichten: 6
Zo, weer eens even een update neerzetten hier. Ik ben weer verder gegaan met de He-162A-2, en dit zijn de resultaten.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

De Me-262 zal na mijn vakantie ook gespoten worden, en zal dit schema krijgen:
Afbeelding

Overigens nog veel dank over de complimenten van het schilderwerk. Heb ik gedaan met mijn nieuwe airbrush. Met de gietnaden zal ik rekening houden, hier heb ik nog nooit echt op gelet. :oops:
Wat betreft washes, die heb ik helaas niet liggen, misschien dat ik ze in de toekomst zal kopen, maar het drybrushen is zeker een goede tip, bedankt daarvoor Henny!

Tjeskow schreef:
Het alu zit er inderdaad erg strak op 8) . Welke verf heb je hiervoor gebruikt? Succes met de bouw!
Tjeerd

Revell Aqua Colour nr. 99 Aluminium
cupofwondering schreef:
Desolation4all schreef:
Hoe zou dat dan zitten voor de Brouwersdag, hoe wordt dat dan geregeld? Ik zou daar graag wat meer over willen weten voor ik ja zeg, als je begrijpt wat ik bedoel. :wink:

Op deze site vind je onder "home" alle informatie.

De Brouwersdag is op zaterdag 13 september in Gorinchem. We komen daar samen en laten onze modellen zien. Ik zorg i.i.g. voor een groepstafel voor deze groepsbouw. Daarnaast neem ik extra modellen mee en doe sinds 1986 weer eens mee met de wedstrijd.

Het is altijd heel gezellig en leerzaam en je leert de koppen achter al die mailtjes en modellen meteen ook kennen. Toegang is voor leden van dit forum gratis en je krijgt een naamplaatjesetiket met je forumnaam van hier erop. Daarnaast zijn er altijd modellen te koop. Ik zou zeggen: probeer het eens. :brouw:

VrGr
Jan

Bij nader inzien weet ik niet zeker of ik de Arado afkrijg voor de Brouwdag, zal ik nog naar kijken. (Ik heb ook nog een examenjaar te doen.) En voor die dag, als ik mensen meeneem, moeten die dan betalen om binnen te komen? En krijg ik zelf dan een kaartje om gratis binnen te komen? Ik vind dat de info op de home-pagina nogal onduidelijk is (ik heb het syndroom van Asperger), dus mijn excuses voor de vele, misschien wel zeer vanzelfsprekende vragen die ik stel.

_________________
G3rm4n ub3r 1337 3ngineering f4nn3rd


Omhoog
  Profiel  
 
 Berichttitel: Re: German Jet Program
BerichtGeplaatst: do 07 aug, 2014 22:07 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 13 jan, 2014 20:29 pm
Berichten: 1525
Je schreef dat je geen washes hebt, deze zijn echter heel makkelijk zelf te maken. Gewoon wat verf, water en een druppel afwasmiddel en je hebt een washje. Smeer het erop, wat 3 minuten, veeg het er weer af, en het ziet er meteen al beter uit.
Friso

_________________
Doe mee met de Aeronautica-GB! Klik hier!


Omhoog
  Profiel  
 
 Berichttitel: Re: German Jet Program
BerichtGeplaatst: do 07 aug, 2014 23:56 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 19 jul, 2006 10:48 am
Berichten: 7901
Woonplaats: Ingelmunster
FCFriso schreef:
Je schreef dat je geen washes hebt, deze zijn echter heel makkelijk zelf te maken. Gewoon wat verf, water en een druppel afwasmiddel en je hebt een washje. Smeer het erop, wat 3 minuten, veeg het er weer af, en het ziet er meteen al beter uit.
Friso


indien je werkt met aquaverf ;-), met olieverf/enamel kan je thinner of white spirit gebruiken

_________________
The early bird get's the worm, but the second mouse get's the cheese...


Omhoog
  Profiel  
 
 Berichttitel: Re: German Jet Program
BerichtGeplaatst: vr 08 aug, 2014 9:27 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18512
Woonplaats: Hurdegaryp
Of terpentine, tenminste dat gebruik ik in combinatie met olieverf.

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
 
 Berichttitel: Re: German Jet Program
BerichtGeplaatst: vr 08 aug, 2014 10:14 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 13 apr, 2010 20:50 pm
Berichten: 4273
Woonplaats: Bovensmilde
Wasbenzine gebruik ik meestal op oliegedragen verven.

_________________
Markie bouwt een Revell Fairplay 1/144
Markie bouwt Sonia
Markie bouwt Sally


Omhoog
  Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 22 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement