Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 19 apr, 2024 17:02 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 35 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za 13 sep, 2014 22:30 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 13 maart, 2011 22:39 pm
Berichten: 5063
Woonplaats: IJsselstein UT
Het was een berengezellige dag vandaag in Gorkum. Lekker druk, drukker dan vorig jaar. Ik heb de indruk dat het evenement ieder jaar verder groeit. En meer vliegtuigen tussen al dat truckergeweld... :mrgreen: Ik vond het zelf ook een leerzame dag, omdat ik van diverse mensen tips heb gekregen hoe je zaken aan kunt pakken en welke producten je het beste kunt gebruiken.

Op de tafel voor onze GB stonden 14 modellen te pronken, die veel belangstelling kregen. De OEHs en AAHs waren niet van de lucht. Vooral Henny's diorama en Danny's Ju 287 V1 vroegen veel aandacht. Sommige mensen keken of ze hun ogen niet konden geloven: "Heeft dat echt bestaan?"; Jawel, mevrouw en wij maken het gewoon :lol:

Er werden veel foto's van gemaakt en veel mensen vroegen om uitleg. Helaas zijn al mijn foto's mislukt; hopelijk heeft iemand anders het overzicht gefotografeerd.

Ik wil iedereen hier bedanken die zijn model(len) heeft uitgestald en daarmee de bezoekers een beeld heeft gegeven van hoever de Duitsers voor waren met hun technologie. Hopelijk is iedereen zonder schade aan persoon en model thuisgekomen. Het heeft onze GB extra cachet gegeven.

Nog één ding wil ik graag ter overweging meegeven. Misschien moeten we de volgende keer de GB's van het afgelopen jaar extra aandacht geven door ze tentoon te stellen. Die mooie modellen van Carrier & Catapult en L 'Arméé de l'Air bijvoorbeeld, hadden bepaald niet misstaan. En glet op de belangstelling die er nu al is voor de GB Battle of Britain moet dat toch mogelijk zijn.

Dank allemaal en wellicht tot volgend jaar.

vrGr
Jan (die vrolijk gestemd met de bronzen publieksprijs, een partij verfjes, een BV222 Wiking, Dakota III en Boston II naar huis ging).

_________________
Op de werkbank:
* Mitsubishi KI-21-1-a Sally, ICM 72205, 1:72 voor de BB "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945".

Onlangs voltooid:
* Mitsubishi Ki-51 Sonia, Hasegawa B005, 1:72 voor de BB "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945".
* Dornier Do 24T-3, Italeri 1323, 1:72 voor de BB "Franse luchtvaart 1900 - nu";
Portfolio:
* Mijn ATF portfolio 2011-heden


Omhoog
  Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 13 sep, 2014 23:08 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 20 feb, 2007 15:59 pm
Berichten: 3111
Woonplaats: venlo
Het was inderdaad een geweldige dag , mn ogen uitgekeken naar al die waanzinnig
mooi gemaakte modellen en in het bijzonder naar de diorama,s gekeken om ideeen
en inspiratie op te doen .

De winaar van de eerste en tweede prijs (dezelfde persoon) heeft terecht gewonnen
Het zelfde geld voor Jan met de derde prijs , nogmaals gefeliciteerd daarmee.
Mijn 1/48 lancaster had de zesde plaats , er waren dus maar liefst 5 man voor nodig
om mij te verslaan , maakt niet uit , ik ben er tevreden mee .

Uiteindelijk naar huis gegaan met een (nieuwe) spitfire 1/32 , een F4U corsair 1/48 en
Een kudde penselen , verf , thinner, tape en heel veel nieuwe ideeen .

Groet. Henny

_________________
Modelbouwen is geen hobby, het is een verslaving


Omhoog
  Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 13 sep, 2014 23:38 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18527
Woonplaats: Hurdegaryp
cupofwondering schreef:
Er werden veel foto's van gemaakt en veel mensen vroegen om uitleg. Helaas zijn al mijn foto's mislukt; hopelijk heeft iemand anders het overzicht gefotografeerd.


Hallo Jan, leuk om je ontmoet te hebben. Van de weinige foto's die ik heb, zat een leuke overzichtsfoto. Ik heb ook nog wel één waar o.a. jij op staat, maar die wil ik zonder je toestemming niet plaatsen.

Afbeelding

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 13 sep, 2014 23:43 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 13 maart, 2011 22:39 pm
Berichten: 5063
Woonplaats: IJsselstein UT
@ René, oh, maar dat mag gerust hoor! I.i.g. vast dank voor deze foto. Leuk om even kennis te maken. Toch leuk om te zien welke "kop" er schuil gaat achter een forumnaam :lol:
@ Henny: de luimen van het publiek zijn onvoorspelbaar. Ik had jouw Lanc graag op 1 gezien en heb daar ook op gestemd. Ik heb me daar helemaal aan lopen vergapen.

VrGr
Jan

_________________
Op de werkbank:
* Mitsubishi KI-21-1-a Sally, ICM 72205, 1:72 voor de BB "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945".

Onlangs voltooid:
* Mitsubishi Ki-51 Sonia, Hasegawa B005, 1:72 voor de BB "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945".
* Dornier Do 24T-3, Italeri 1323, 1:72 voor de BB "Franse luchtvaart 1900 - nu";
Portfolio:
* Mijn ATF portfolio 2011-heden


Omhoog
  Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 13 sep, 2014 23:50 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18527
Woonplaats: Hurdegaryp
cupofwondering schreef:
@ René, oh, maar dat mag gerust hoor!

U vraagt, wij draaien.

Afbeelding

cupofwondering schreef:
Leuk om even kennis te maken. Toch leuk om te zien welke "kop" er schuil gaat achter een forumnaam :lol:


Valt toch elke keer weer tegen hé :lol: :lol: Ik had bij jou ook een heel ander gezicht verwacht.

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 14 sep, 2014 1:28 am 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 13 maart, 2011 22:39 pm
Berichten: 5063
Woonplaats: IJsselstein UT
Ach, zolang ze geen bouwmodel van me maken... :mrgreen:

_________________
Op de werkbank:
* Mitsubishi KI-21-1-a Sally, ICM 72205, 1:72 voor de BB "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945".

Onlangs voltooid:
* Mitsubishi Ki-51 Sonia, Hasegawa B005, 1:72 voor de BB "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945".
* Dornier Do 24T-3, Italeri 1323, 1:72 voor de BB "Franse luchtvaart 1900 - nu";
Portfolio:
* Mijn ATF portfolio 2011-heden


Omhoog
  Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 16 sep, 2014 21:47 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 20 apr, 2007 17:28 pm
Berichten: 2528
Woonplaats: 's-Hertogenbosch
Leuke foto René. Ik vond het erg leuk jullie eens in persoon te spreken.

Groetjes,

Ingmar

_________________
Huidige projecten:
Airbus A321-200 British Midland
Buddy Build "100 jaar KLM": Boeing 747-200 KLM
Buddy Build "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945": Nakajima B5N1 "Kate" IJN
Groepsbouw "Paint it black" Panavia Tornado Luftwaffe
Laatste afgeronde project:
Airbus A320-200 Martinair


Omhoog
  Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 16 sep, 2014 22:50 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18527
Woonplaats: Hurdegaryp
Hallo Ingmar, sta jij op de foto met Cup en Looney? Met bruine jas en oranje shirt?

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 18 sep, 2014 18:47 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 20 apr, 2007 17:28 pm
Berichten: 2528
Woonplaats: 's-Hertogenbosch
tsjopper bob schreef:
Hallo Ingmar, sta jij op de foto met Cup en Looney? Met bruine jas en oranje shirt?

René


Yep, that's me.

_________________
Huidige projecten:
Airbus A321-200 British Midland
Buddy Build "100 jaar KLM": Boeing 747-200 KLM
Buddy Build "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945": Nakajima B5N1 "Kate" IJN
Groepsbouw "Paint it black" Panavia Tornado Luftwaffe
Laatste afgeronde project:
Airbus A320-200 Martinair


Omhoog
  Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 18 sep, 2014 19:05 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 06 aug, 2014 19:06 pm
Berichten: 326
Woonplaats: Lelystad
cupofwondering schreef:
Ik verheug me daar bijzonder op en neem mijn Nikon mee!

Achteraf jammer dat we dit niet hebben georganiseerd voor de GB's Armée de l'Air en Carrier & Catapult: daar zitten ook prachtige brouwsels bij... Misschien moeten we onszelf als vliegtuigbouwers meer promoten.

vrGr
Jan


Misschien volgende keer ook een Focke Wulf tafeltje.. Heb er intussen 2 klaar. ( de 190 A-3 en 190 D )
Ben met een 3e bezig de TA152, en heb er nog een op de stapel staan de 154..
En als er dan nog andere Brouwers zijn met FW'tjes dan word de tafel wel vol denk ik...

Greetzzzz

André

_________________
In ontwikkeling:

P47 Razorback

Macchi MC205

Kawasaki KI-45 "Nick"
https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewforum.php?f=284


Omhoog
  Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 35 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement