Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 15:46 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 88 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr 03 okt, 2014 19:42 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 13 apr, 2010 20:50 pm
Berichten: 4273
Woonplaats: Bovensmilde
Ik gebruik die van Revell Barry, bevalt me wel goed, laat geen rare vlekken achter, je ziet duidelijk of je het spul hebt aangebracht of niet. Het ziet er alleen wat vreemd uit in het potje.

_________________
Markie bouwt een Revell Fairplay 1/144
Markie bouwt Sonia
Markie bouwt Sally


Omhoog
  Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 03 okt, 2014 21:38 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 14 mei, 2010 15:20 pm
Berichten: 3486
Woonplaats: Purmerend
markie schreef:
Ik gebruik die van Revell Barry, bevalt me wel goed, laat geen rare vlekken achter, je ziet duidelijk of je het spul hebt aangebracht of niet. Het ziet er alleen wat vreemd uit in het potje.

Ik denk dat ik er fout aan heb gedaan om het een lange tijd met verf erop te laten zitten. Metalflake is lichtblauw en droogt transparant op, terwijl Vallejo blauw is en donkerblauw opdroogt, daarnaast heb je ook nog een gele variant van Vallejo....die is wat dikker dan de blauwe variant. Allemaal laten ze geen gekke vlekken achter.

Cheerz :brouw:
Barry


Omhoog
  Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 20 okt, 2014 13:04 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 14 mei, 2010 15:20 pm
Berichten: 3486
Woonplaats: Purmerend
De laatste loodjes...en dan is de ME 262 af.
Even het volgende aan jullie voorleggen.

Bij het aanbrengen van de laatste decals de rode stippellijnen....blijft er silvering doorschijnen...set en sol gebruikt maar het komt steeds terug.
Als er straks een vernislaag overheen gaat....verdwijnt dat effect dan alsnog? Zo nee, dan haal ik ze er af......ben gisteren een uur aan het klooien geweest, wat ik ook deed het lukte niet.
De stofdeeltjes liggen los op de vleugels en niet onder een laag vernis :mrgreen:

Afbeelding
Afbeelding

Tevens had op bepaalde plekken de set en sol een rare/nare uitwerking op de vernislaag...in dit geval een laag p+ (oude formule). Doffe/ruwe plekken ontstonden waar ik (vooral) kleine decals moesten plaatsen. Iemand hiermee ervaring (gehad?)

Cheerz :brouw:
Barry


Omhoog
  Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 20 okt, 2014 13:11 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 13 jan, 2014 20:29 pm
Berichten: 1525
Antwoord op je eerste vraag: meestal komt er vanzelf wel wat p+ onder de kleine decals tijdens het aflakken, dat is iig mijn ervaring. Op je tweede vraag moet ik je het antwoord schuldig blijven.
F

_________________
Doe mee met de Aeronautica-GB! Klik hier!


Omhoog
  Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 21 okt, 2014 8:05 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 13 apr, 2010 20:50 pm
Berichten: 4273
Woonplaats: Bovensmilde
Misschien dat je die decals nog even wat kunt doorprikken met een scherpe naald? Dan nogmaals met sol eroverheen en dit laten drogen en nogmaals kijken.

_________________
Markie bouwt een Revell Fairplay 1/144
Markie bouwt Sonia
Markie bouwt Sally


Omhoog
  Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 21 okt, 2014 12:22 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 14 mei, 2010 15:20 pm
Berichten: 3486
Woonplaats: Purmerend
markie schreef:
Misschien dat je die decals nog even wat kunt doorprikken met een scherpe naald? Dan nogmaals met sol eroverheen en dit laten drogen en nogmaals kijken.

Dat zou ik nog kunnen proberen, maar dan op meerdere plekken.
Had ook al geprobeerd om de decal langs de penseel, waarop sol zat, te strijken en zo de decal te bevestigen. Was ook geen verbetering.

Cheerz :brouw:
Barry


Omhoog
  Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 21 okt, 2014 12:25 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 19 jul, 2006 10:48 am
Berichten: 7901
Woonplaats: Ingelmunster
ik weet niet of het betert met er gewoon lak op te spuiten... Ik heb hier ook nog 1 aan de kant staan met hetzelfde probleem... Zou eens moeten proberen vanavond... het is niet echt silvering, maar de glans is daar compleet anders. Misschien vanavond, maar valt te zien hoelaat de vergadering gedaan is en hoe groot de zin daarna nog is.

_________________
The early bird get's the worm, but the second mouse get's the cheese...


Omhoog
  Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 21 okt, 2014 12:41 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 24 dec, 2008 1:28 am
Berichten: 5407
Woonplaats: Assen
Ik zou het zekere voor het onzekere nemen, decals eraf halen en die rode lijntjes erop spuiten. Dan weet je zeker dat het geen afbreuk doet aan een verder prima gelukt model :brouw:

_________________
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 21 okt, 2014 13:12 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 14 mei, 2010 15:20 pm
Berichten: 3486
Woonplaats: Purmerend
:idea: Tja dat kan natuurlijk ook nog :idea:

Lijntjes lopen vooral langs de panel lines, dus dat is ECHT goed afplakken en hopen dat het niet er onder komt.

Cheerz :brouw:
Barry


Omhoog
  Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 21 okt, 2014 14:27 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 24 dec, 2008 1:28 am
Berichten: 5407
Woonplaats: Assen
Als er er even voor gaat zitten is het goed te doen. Vooral even tijd nemen om secuur af te plakken. Gezien de rest van je verfwerk is je dat prima toevertrouwd. :brouw:

_________________
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 88 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement