Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu wo 24 apr, 2024 11:31 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 88 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo 21 sep, 2014 18:27 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 13 jan, 2014 20:29 pm
Berichten: 1525
Mooi werk met die pen. Jammer dat die voor waterverf is, hij lijkt me erg handig om een smoked ring camo mee te maken. Maar nogmaals, knap gedaan.

_________________
Doe mee met de Aeronautica-GB! Klik hier!


Omhoog
  Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 21 sep, 2014 20:48 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 14 mei, 2010 15:20 pm
Berichten: 3489
Woonplaats: Purmerend
FCFriso schreef:
Mooi werk met die pen. Jammer dat die voor waterverf is, hij lijkt me erg handig om een smoked ring camo mee te maken. Maar nogmaals, knap gedaan.


Waarschijnlijk dat het ook met email verf gebruikt kan worden...dan zul je je punt in verfverdunner moeten dopen en een klein beetje verf op en stukje zilverfolie.


Omhoog
  Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 03 okt, 2014 10:07 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 14 mei, 2010 15:20 pm
Berichten: 3489
Woonplaats: Purmerend
Dinsdag en woensdag ff lekker twee avonden geprutst...heerlijk :brouw:

Ik vond het spannend om een nevel over de harde camo heen te spuiten. Ik heb de tips van Silenoz en Markie ter harte genomen. De vogel ingepakt und Operation "Nebel" kann anfangen.
Afbeelding

Ik moet zeggen dat ik toch wel erg content ben met het resultaat....de "harde"camo is tot een acceptabel level verzacht.
Alleen wat tegenviel was de canopy...ik had dit afgedekt met vloeibare masking...spul werkt echt perfect, maar je moet het niet wekenlang erop laten zitten als er ook nog eens verf overheen is gespoten.....het gaat er wel af...maar mooi is het niet.
Ik ga kijken wat er verder nog te redden valt, maar ik ga er niet teveel werk van maken. Als je besluit om gebruikt te maken van dit vloeibaar goedje....na spuiten weer meteen verwijderen.
Afbeelding

Bij daglicht
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Een dag later stond de vogel op zijn pootjes en heb ik hem een mooie "rudolph" neus gegeven.
Het op de pootjes zetten ging niet van harte....de pinnetjes pasten niet vlekkeloos in de gaatjes, dus deze had ik weggesneden en daarna verlijmd. Alleen...had de contacta het ene pootje iets meer aangevreten dan het ander...en stond de vogel scheef....na wat heiligschennis vervloekingen en een slok bier en een nieuwe poging stond ze recht op haar pootjes.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Een goed oplettende kijker heeft al gezien dat het neuswiel recht onder de wheel bay staat....dat is inmiddels ook aangepast.

Nog een mooie glanslaag over het geheel spuiten en kan het geklooi met de decals beginnen.

Cheerz :brouw:
Barry


Omhoog
  Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 03 okt, 2014 10:18 am 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 13 maart, 2011 22:39 pm
Berichten: 5063
Woonplaats: IJsselstein UT
Nou Barry, dat ziet erprachtig uit! Het staat ook heel natuurlijk zo.

Misschien kun je met een cocktailprikker nog proberen om de stijlen van de canopy bij te werken door de "bobbeltjes" weg te halen? Een tijdrovend en voorzichtig klusje, maar het loont wel.
Succes!

Jan

_________________
Op de werkbank:
* Mitsubishi KI-21-1-a Sally, ICM 72205, 1:72 voor de BB "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945".

Onlangs voltooid:
* Mitsubishi Ki-51 Sonia, Hasegawa B005, 1:72 voor de BB "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945".
* Dornier Do 24T-3, Italeri 1323, 1:72 voor de BB "Franse luchtvaart 1900 - nu";
Portfolio:
* Mijn ATF portfolio 2011-heden


Omhoog
  Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 03 okt, 2014 11:25 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 14 mei, 2010 15:20 pm
Berichten: 3489
Woonplaats: Purmerend
cupofwondering schreef:
Nou Barry, dat ziet er prachtig uit! Het staat ook heel natuurlijk zo.

Misschien kun je met een cocktailprikker nog proberen om de stijlen van de canopy bij te werken door de "bobbeltjes" weg te halen? Een tijdrovend en voorzichtig klusje, maar het loont wel.
Succes!

Jan


Dank je wel Jan :brouw: .
Zoals je terecht al aangaf toen we elkaar spraken....de speelgoedlook verdwijnt hierdoor

Met de tandenstoker zal ik ook zeer zeker gaan proberen (hoop alleen dat er niet teveel krasjes komen).

Een ander vraagje aan iedereen die het weet.
Vaak lees ik : "Nu nog even een wash aanbrengen of ik heb een wash aangebracht"
Ik weet dat het heeeeeeeeeeeeeel verdund verf is aanbrengen...alleen wat ik niet weet is :
a: wat voor een verf (email/water/olie)?
b: welke kleuren moet ik dan gebruiken in mijn geval?

Cheerz :brouw:
Barry


Omhoog
  Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 03 okt, 2014 11:51 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 13 apr, 2010 20:50 pm
Berichten: 4290
Woonplaats: Bovensmilde
Jammer van de canopy, welke vloeibare heb jij gebruikt dan Barry?
Verder is de camouflage mooi een beetje afgezwakt ondertussen, ziet er goed uit.

_________________
Markie bouwt een Revell Fairplay 1/144
Markie bouwt Sonia
Markie bouwt Sally


Omhoog
  Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 03 okt, 2014 12:09 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 14 mei, 2010 15:20 pm
Berichten: 3489
Woonplaats: Purmerend
markie schreef:
Jammer van de canopy, welke vloeibare heb jij gebruikt dan Barry?
Verder is de camouflage mooi een beetje afgezwakt ondertussen, ziet er goed uit.


Dank je wel Mark :brouw: .

Normaal gebruik ik altijd die van Vallejo, maar nu heb ik de maskeerfilm van Metalflake gebruikt.

Volgens mij is het een kwestie van al dat vloeibare spul het niet te lang op het oppervlak te laten zitten als er verf overheen is gespoten...hooguit een 2 a 3 dagen is max. Als je langer erop wil laten kun je beter tape gebruiken, maar bij 1/72 is dat zo een geku....om op maat te snijden.

Cheerz :brouw:
Barry


Omhoog
  Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 03 okt, 2014 12:18 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 19 jul, 2006 10:48 am
Berichten: 7918
Woonplaats: Ingelmunster
die is mooier geworden met die nevellaag erop... :brouw:

In verband met je vraag: ik spuit mijn modellen meestal met Tamiya of Gunze verf (Acryl) met al dan niet een beetje acrylvernis bijgevoegd. Om de wash aan te brengen of in te lijnen maak ik dan gebruik van olieverf of enamelverf, omdat de oplosmiddelen hiervan geen invloed hebben op de laag eronder. Ik probeer toch steeds zo af te wisselen qua "verfsoort" op mijn modellen... het is afhankelijk van waar je het liefst mee werkt. Eventueel kan je ook gewoon een vernislaag leggen als bescherming (dan wel je ruitjes weer afplakken...)

_________________
The early bird get's the worm, but the second mouse get's the cheese...


Omhoog
  Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 03 okt, 2014 14:18 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 14 mei, 2010 15:20 pm
Berichten: 3489
Woonplaats: Purmerend
Hey Silenoz...

Dank je wel voor het compliment :brouw:

Je uitleg is duidelijk, maar welke kleur(en) gebruik je hiervoor.....neem aan dat het toch in de kleurenlijn van de gespoten kleur moet zijn die wash. Moet er dan een meer donkere kleur als wash worden toegepast...in mijn geval donkerder groen/bruin voor de vleugels en blauwgriis of donkergrijs voor de romp...of een mix of gewoon zwart?

Dat is nog iets wat ik niet helemaal begrijp.

Cheerz :brouw:
Barry


Omhoog
  Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 03 okt, 2014 14:27 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 19 jul, 2006 10:48 am
Berichten: 7918
Woonplaats: Ingelmunster
beetje afhankelijk van wat je wil bereiken... als je bleke kleuren hebt, kan je er moeilijk met zwart over gaan, omdat dit te hard is... Zelf gebruik ik hoofdzakelijk lampoliezwart (evt met wit gemeng tot grijs...), burnt umber en van dijcke bruin, maar ik probeer het ook eerst op een teststukje (vleugel van een te vroeg heengegaan vliegtuig of zo)

_________________
The early bird get's the worm, but the second mouse get's the cheese...


Omhoog
  Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 88 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement