Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 21:20 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 88 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 5, 6, 7, 8, 9  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo 29 okt, 2014 22:20 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 14 mei, 2010 15:20 pm
Berichten: 3486
Woonplaats: Purmerend
Ik denk dat ik mijn vogeltje verpest heb met de matte lak....ik heb het nog niet bij daglicht gezien, maar ik denk dat het nogal wit is uitgeslagen :? .
Mocht dat het geval zijn, satijn vernis heb ik niet, maar een mixje van glans met een paar druppeltjes mat....zou dat een oplossing kunnen zijn?

Cheerz :brouw:
Barry


Omhoog
  Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 29 okt, 2014 23:10 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 18 sep, 2008 9:43 am
Berichten: 6031
Woonplaats: Zwolle
Irritant, overkomt mij ook wel soms. Ik zou inderdaad even met een nieuwe lak wat proberen. Dat helpt denk ik wel.


Omhoog
  Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 29 okt, 2014 23:17 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 13 jan, 2014 20:29 pm
Berichten: 1525
Zeer irritant, is mij ook overkomen. Sindsdien niet meer met mat vernis durven te spuiten, tot ik een ander product ondekte: hg 52. Dit droogt zijdemat op, en zorgt er in ieder geval voor dat alles dezelfe 'matheid' krijgt. En het belangrijkste: geen witte uitslag. Ik ben zeer te spreken over dit product :D Ik gebruik ook de glansversie (hg 51) hiervan ook voor de decals, werkt ook prima.
Friso
Ps. Dit verhaal werd mede mogelijk gemaakt door Rob1970, die mij van informatie heeft voorzien over beide producten :brouw:

_________________
Doe mee met de Aeronautica-GB! Klik hier!


Omhoog
  Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 30 okt, 2014 12:07 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 14 mei, 2010 15:20 pm
Berichten: 3486
Woonplaats: Purmerend
Gelukkig dat de GB verlengd is, dan hoef ik me niet te haasten en deze vogel niet af te raffelen. HG 51 en 52 staan genoteerd. Voor glans heb ik de oude pledge nog.
Misschien dat daarom de matte lak(Vallejo) zo reageerde.

Cheerz :brouw:
Barry


Omhoog
  Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 12 nov, 2014 11:48 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 14 mei, 2010 15:20 pm
Berichten: 3486
Woonplaats: Purmerend
Het vliegtuig is zo goed als klaar (ik wacht nog even met foto's plaatsen, wil dit met goed daglicht doen). Dit ging niet zonder tegenslag (zoals het bij mij wel gebruikelijk lijkt te zijn) Een wielpoot was afgebroken :evil: ....ik kreeg dit niet helemaal goed verholpen, dus de dame staat een beetje scheef op haar pootjes :? . Vliegtuig staat hoog op de kast voor de veiligheid om kleine grijpgrage vingertjes niet de kans te geven....zijn het mijn eigen grote grijpgrage vingers .....Bij het pakken van het vliegtuig breekt de antenne op de rechter vleugel af, grrmmmbl :evil: ...op zich is dat niet heel erg want dat plak je er zo weer op.....maar als dit kleinnood achter de boekenkast valt is dat natuurlijk wel een probleem :evil: :evil: :evil: Op mijn vrije middag....de kast wat lichter gemaakt en de kast van z'n plaatst geschoven....gelukkig....de antenne lag ECHT achter de kast :D .

Nu er nog even tijd is...ga ik er een klein dio van maken om de aandacht van de scheve poot weg te halen. Vliegtuig zal in een landelijke bosachtige omgeving komen te staan met wat figuurtjes erbij.

Afbeelding
Een klein plankje dat ik buiten vond en door het weer aardig is verweerd....kraspen erbij om het plankeffect er in te krassen.
Afbeelding
Stukje recycled karton erop op
Afbeelding
Dan moet het er straks zo ongeveer gaan uitzien.


Cheerz :brouw:
Barry


Omhoog
  Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 12 nov, 2014 17:18 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 24 dec, 2008 1:28 am
Berichten: 5407
Woonplaats: Assen
Maar goed dat jij van die grijpgrage vingers hebt anders was je nooit aan dat dio'tje begonnen: Elk nadeel hep z'n voordeel! Wel respect dat je dat antennetje achter de kast vandaan hebt gevist. Meteen even stof gezogen? Haal anders die kast NOG een keer aan de kant :lol:

Zo te zien is het probleem met witte uitslag in de lak opgelost? Ik zie er niks van op de foto.
Dat ondergrondje ziet er al erg goed uit. Misschien is dit nog een ideetje voor je dio:
Afbeelding


..en mochten kleine vingertjes toch nog je model in handen krijgen dan kun je altijd nog dit ervan maken :mrgreen:
Afbeelding

_________________
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 14 nov, 2014 10:07 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 14 mei, 2010 15:20 pm
Berichten: 3486
Woonplaats: Purmerend
Nee lag geen stof, toevallig de week daarvoor achter de kast gezogen :mrgreen:

Nem schreef:
Zo te zien is het probleem met witte uitslag in de lak opgelost? Ik zie er niks van op de foto.

Het viel uiteindelijk wel mee hoe erg het wit was uitgeslagen, maar het was te mat. Met een mix van glans en mat overgespoten.

Het vliegtuig is klaar
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Het was een leuke kit om te bouwen, passing was wel ok.

Min punten en verbeterpunten voor mezelf
Het raamwerk...
Afbeelding
Toch hier en daar silvering, ondanks glanslaag set en sol...maar het is niet anders
Afbeelding
Jammer dat ik de wielbak niet heb uitgesneden (zoals bij de Schwalbe van Turbulence), zodat de detaillering naar voren kwam.
Foute swastika gebruikt :?
Spuitwerk is niet overal je van het.

Het ondergrondje is ook bijna klaar
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Zo zal het er straks ongeveer uit moeten zien....nu nog de figuren erbij en dan is het echt klaar :D
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Hier zie je goed dat het vogeltje scheef op zijn pootjes staat :?

Cheerz :brouw:
Barry


Omhoog
  Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 14 nov, 2014 15:26 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 24 dec, 2008 1:28 am
Berichten: 5407
Woonplaats: Assen
Ik vind 'em toch mooi geworden hoor, ondanks de minpuntjes die je zelf al hebt opgenoemd. Schilderwerk is prima gelukt en gelukkig dat die witte uitslag is weggetrokken.
succes met de laatste loodjes met het mooie ondergrondje! :brouw:

_________________
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 14 nov, 2014 22:53 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 28 sep, 2007 0:48 am
Berichten: 5507
Woonplaats: Ede
Leuke zwaluw geworden hoor, minpuntjes meenemen als reminder voor een volgend model.

Dave


Omhoog
  Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 15 nov, 2014 0:29 am 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 13 maart, 2011 22:39 pm
Berichten: 5056
Woonplaats: IJsselstein UT
Gefeliciteerd Barry! Ik vind hem mooi, maar je zegt het zelf al: het kan altijd beter en we blijven leren natuurlijk. Ik heb deze ook nog ergens liggen en ga jouw verslag als referentie gebruiken.

Geef je even een seintje wanneer ik de foto's in de galerij kan plaatsen? Zet je t.z.t. ook even "klaar" in de titel van je eerste bericht?
Dank & groet,
Jan

_________________
Op de werkbank:
* Mitsubishi KI-21-1-a Sally, ICM 72205, 1:72 voor de BB "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945".

Onlangs voltooid:
* Mitsubishi Ki-51 Sonia, Hasegawa B005, 1:72 voor de BB "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945".
* Dornier Do 24T-3, Italeri 1323, 1:72 voor de BB "Franse luchtvaart 1900 - nu";
Portfolio:
* Mijn ATF portfolio 2011-heden


Omhoog
  Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 88 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 5, 6, 7, 8, 9  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement