Naast de groepsbouw 100 WW1, wil ik ook wel meedoen aan deze GB. Mijn inbreng de Revell ME 262 B-1a/U1 1/72.
Kit overgenomen van Dave the Docter
.
Compacte geschiedenislesMisschien allang bij jullie bekend, maar het is altijd leuk om te doen.
De ME 262 was de eerste operationele “jet fighter” ter wereld.
Het project en idee was al geboren in de Messerschmitt fabriek in april 1939 om een nieuwe hoge snelheidsgevechtsjager te maken die zou worden aangedreven door turbine motoren.
Men wilde proberen om het vliegtuig met een snelheid van 900 km/h te laten vliegen. Dit was in die tijd niet voor te stellen. Op 18 juli 1942 was de eerste testvlucht met de ME 262. Op 24 juli 1944 werd de eerste overwinning behaald door een jet in de luchtvaartgeschiedenis.
In de dagen dat hij daadwerkelijk operationeel was, werd de ME262 hoofdzakelijk gebruikt om vijandelijke formaties bommenwerpers boven Duitsland onschadelijk te maken.
Technische gegevensHet vliegtuig was uitgerust met een tweetal Jumo 004B motoren (dit was ook meteen de eerste grote productielijn van jetmotoren). De topsnelheid op 6000 m hoogte bedroeg 870 km/h. Het vliegtuig kon maximaal klimmen tot 11.400 meter en de actieradius bedroeg +/- 1050 km.
De ME262 was standaard uitgerust met een viertal 30 mm MK 108 “kannonnen” , die in de neus waren gemonteerd.
Additioneel kon de ME 262 2 x 12 R4M raketten onder zijn vleugels meenemen.
ref:
http://www.defence.org.cn De versie die ik ga maken de ME 262 B-1a/U1 is een omgebouwd trainingstoestel dat uiteindelijk een nachtjager werd, door toevoeging van een FuG 218 Neptun of FuG 240 onderscheppingsradar en FuG 350 passieve ontvangstradar. Optioneel één of twee naar boven gerichte schuine 30 mm MK 108's.
The real thing
ref: cdn-www.airliners.net
De kitZoals gezegd overgenomen van Dave.
Zo werd de kit geleverd. Dave...mijn complimenten voor de zorgvuldigheid
Wat close ups van de kit. De kit dateert uit 1998, maar is zeer gedetailleerd
.
Weinig tot geen flash.
De wielen zijn zeer fraai, behalve dan de andere kant........waarom nou die sink holes
Ik hoop regelmatig een update te plaatsen, want er moet ook een Fokker D VII worden gefabriceerd.
Cheerz
Barry